Giderek büyüyen Mobil Uygulama dünyasında geliştirmiş olduğunuz mobil uygulamanızı, diğer uygulamaların arasından öne çıkarmak, daha geniş kitlelere tanıtmak ve indirme adetlerini artırmak için AdWords’ün Mobil Uygulamalara özel ürünlerinden faydalanabilirsiniz. Bu yazımızda bu ürünleri inceleyeceğiz.

AdWords, şu an için iOS ve Android işletim sistemli cihazlar için geliştirilmiş uygulamaların tanıtımını destekliyor. Bu cihazlar için geliştirmiş olduğunuz uygulamanızı, Uygulama Tanıtım Reklamı türü ile tanıtmanız mümkün. 

Hem metin, hem resimli olarak hazırlanabilen bu reklam türü, klasik AdWords reklamlarından aşağıdaki özellikleriyle ayrılır:

  • Reklamlar tamamen uygulama indirtmeye yönelik olduğu için, yalnızca cep telefonu ve tabletlerde gösterilir, masaüstü bilgisayarlarda gösterilmez. Ayrıca reklamlarınızın yalnızca cep telefonlarında gösterilmesini de sağlayabilirsiniz (Bunun için tek bir kampanya/reklam grubunda yaratmış olduğunuz tüm reklamların “Cihaz tercihi" ayarının yanındaki "Mobil" onay kutusu işaretlemeniz gerekir).
  • iOS cihazlar için hazırlanmış olan reklamlar, tıklandığında kullanıcıyı doğrudan iTunes Uygulama Dükkanı’na, Android cihazlar için hazırlanmış olan reklamlar ise tıklandığında kullanıcıyı doğrudan Google Play Store Uygulama Dükkanı’na yönlendirir.
  • iOS uygulaması tanıtılan reklamlar yalnızca iOS işletim sistemli cihazlarda, Android uygulaması tanıtılan reklamlar ise yalnızca Android işletim sistemli cihazlarda görünür.

Daha Fazla Bilinirlik için Görüntülü Reklam Ağı’nda Tanıtım

Uygulama Dükkanı’nda yeni yerini almış ve henüz bilinmeyen bir Mobil Uygulama için, uygulamanın bilinirliğini artırmak amacıyla öncelikle Görüntülü Reklam Ağı’nda tanıtımını yapmayı düşünebilirsiniz. Özellikle de, tanıtımını yapmak istediğiniz uygulamaya benzer uygulamaları kullanan kullanıcılara erişmek, uygulamanızın indirme adetlerini artırmanıza yardımcı olabilir. Bunun için, klasik bir Görüntülü Reklam Ağı kampanyasına ek olarak, Mobil Uygulamalara Özel Görüntülü Reklam Ağı kampanyası oluşturmayı tercih edebilirsiniz. 

Bu kampanya türünde hedeflediğiniz cihazı, cihaz modelini ve işletim sistemi sürümünü sizin belirlemeniz gerekirken; ilgili Uygulama Dükkanı’ndaki tüm uygulamaları, belirli Uygulama Kategorilerini, ya da hedefleme ayarlarındaki arama kutusunda arayıp bulabileceğiniz belirli Uygulamaları hedefleyebilirsiniz.

Uygulama Arayan Kullancılara Arama Reklam Ağı’nda Tanıtım

Uygulamanıza benzer uygulamalar arayan ya da doğrudan uygulamanızı arayan kullanıcıları Arama ağında hedefleyerek uygulamanızın indirme adetlerini artırabilirsiniz. Bunun için bir Mobil Arama ağı kampanyası oluşturabilir, Uygulama/Dijital İçerik Reklamı şablonunda metin reklamlar yaratarak, belirlemiş olduğunuz anahtar kelimeler ile Arama ağındaki kullanıcıları hedefleyebilirsiniz. 

Görüntülü Reklam Ağı kampanyasından farklı olarak, burada cihaz hedeflemesi otomatiktir ve örneğin, uygulamanız sadece tabletler için ise cep telefonları otomatik olarak hariç tutulur.

Uygulama Uzantıları ile Uygulamanızın Tanıtımını Destekleyin

Şimdiye kadar uygulamanızı doğrudan tanıtmak amacıyla kullanabileceğiniz kampanya ve reklam türlerini inceledik. Bunların yanısıra, Uygulama Uzantıları ile mevcut Arama kampanyalarındaki reklamlarınızın altında uygulamanızın bulunduğu Apple ya da Google Play Store Uygulama Dükkanı’na yönlendirilen bir bağlantı gösterilmesini sağlayarak, uygulamanızın indirme adetlerini daha da artırabilirsiniz. Mobil Uygulamanızın tanıtıldığı Arama Ağı kampanyalarında olduğu gibi, bu bağlantı da otomatik olarak sadece uygulamanızın desteklendiği cihazlarda görünür, masaüstü bilgisayarlarda yapılan aramalarda görüntülenmez. 

Burada dikkat edilmesi gereken nokta; Uygulama uzantısı diğer uzantılarla, örneğin Site Bağlantısı Uzantısı ile beraber gösterilmez, sistem hangi uzantının daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunacağını ve tıklama alma olasılığının daha yüksek olacağını öngörüyorsa, o uzantıyı reklam altında göstermeyi tercih edecektir. 

Dönüşüm İzleme Kurulumu ile Uygulama İndirme Adetlerinin Takibi

Mobil Uygulamanızı tanıtmak üzere AdWords kampanyalarınızı kurdunuz, peki bu kampanyalar üzerinden yapılan tıklamalar sonucu elde ettiğiniz indirmeleri nasıl takip edeceksiniz? Bunun için hesabınızda dönüşüm izleme kurulumunu yapmış olmanız gerekiyor.


AdWords hesabınız üzerinden yapacağınız dönüşüm izleme kurulumu Android Uygulamaları için Arama Ağı, Görüntülü Reklam Ağı Kampanyaları ile Uygulama Uzantısı üzerinden alınan tıklamalardan gerçekleşen indirme adetlerini takip edebilmenizi sağlarken, iOS uygulamaları için ise şu an için yalnızca Mobil Uygulamalara Özel Görüntülü Reklam Ağı Kampanyaları üzerinden alınan tıklamalardan gerçekleşen indirme adetlerini takip edebilmenizi sağlıyor.

Gönderen:   Yalın Akay, Google Hesap Stratejisti
Yayınlayan:  Merve Babayigit, Google AdWords Uzmanı

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!