Merhabalar,

Ben Murat Ali Köybaşı. Google Dublin Merkez Ofisi’nde Google AdWords uzmanı olarak çalışmaktayım. Bu yazı dizisinde sizlerle Google Alışveriş Kampanyaları hakkında bilgiler paylaşacağım. Alışveriş Kampanyaları’na başlarken yardımcı olacak bilgileri ve uygulanması gereken ilk adımları aşağıdaki ilk yazı dizimizde bulabilirsiniz.

Google Alışveriş Kampanyalarının Faydaları

Google Alışveriş Kampanyaları sayesinde Ürün Listeleme Reklamlarınızı çok daha etkin bir şekilde yürütme şansı bulabilirsiniz. Ürün Listeleme Reklamları, Google arama sonuçlarında üst kısımda, ilgili ürünlerin küçük bir fotoğraf, başlık ve fiyat eşliğinde görüntülenmesidir. Google Alışveriş Kampanyaları’nı da  Ürün Listeleme Reklamları’nın yeni versiyonu gibi düşünebilirsiniz. Yani ürünlerimiz yine aynı şekilde Ürün Listeleme Reklamı sonuçlarında olduğu gibi görünecek, fakat yeni kampanya türü ile AdWords arayüzünde kullanabileceğiniz yeni özellikler olacak. Örneğin:

- Ürünlerinizi alt kategorilere ayırıp her kategori için farklı teklifler verebilir ve alt ürün kategorilerinin performanslarını ayrı ayrı gözlemleyebilirsiniz. 

- Ayrıca yeni kampanya türü sayesinde aynı kategoriler için yaklaşık olarak ne kadar teklifler verildiğini ve ortalama tıklama oranlarını görme şansını bulabilirsiniz. 

- Bu yeni kampanya türünün bir diğer olumlu özelliği ise Merchant Center hesabınızdaki ürünleri artık AdWords hesabınızda da listelenmiş halde görme şansı bulabilmeniz. 

Google/Shopping sitesi (http://www.google.com/shopping) henüz Türkiye pazarı için aktif değil, dolayısıyla son kullanıcının gördüğü reklamlarda şimdilik bir değişiklik yok. Ancak gelecekteki muhtemelen bir lansman için Alışveriş Kampanyalarınızı şimdiden doğru şekilde düzenlemek büyük avantaj. Ayrıca yukarıda belirttiğimiz tüm diğer avantajları ve yüksek kontrol imkanı sayesinde Alışveriş Kampanyalarına bir an önce geçiş yapmak son derece faydalı olacaktır.

Google Alışveriş Kampanyalarını Kimler Kullanabilir?

Google Alışveriş Kampanyaları özellikle web sitesinde çok fazla sayıda farklı ürünü olan ve web sitesinden satış gerçekleştiren reklamverenlerimiz için uygundur. Alışveriş Kampanyası oluşturabilmek için Merchant Center hesabınız olmalı ve ürün veri feed’leriniz onaylanmış olmalıdır.

Merchant Center Hesap Kurulumu

Merchant Center kurulumu son derece basit  ve kısa süren bir işlemdir. www.google.com/merchants  adresine girerek AdWords hesabınızda kullandığınız e-posta adresinizle bir Merchant Center hesabı edinerek hemen Merchant Center kullanmaya başlayabilirsiniz.

Bu noktada web sitesi URL doğrulama işlemi önemli:

Öncelikle web sitenizi Web Yöneticisi Araçlarında doğrulamış olduğunuzdan emin olun. 
Ardından sitenizin URL'sini Merchant Center’da kaydetmek için:
  1. Ayarlar bağlantısını, ardından Genel'i tıklayın.
  2. Web Sitesi URL'si (İsteğe Bağlı) altına sitenizin URL'sini girin. URL'nizin http:// (veya https://) ile başladığından ve alan adınızı eksiksiz içerdiğinden emin olun.
  3. Değişikliklerinizi onaylamak için Değişiklikleri Kaydet'i tıklayın.
Daha fazla bilgi için Yardım Merkezi Makalesini inceleyebilirsiniz.
Adwords & Merchant Center Hesaplarını Bağlama
AdWords hesabınızla bağlamak için Merchant Center hesabınızda “Ayarlar” bölümünün altında Adwords seçeneğini tıklayıp AdWords müşteri numaranızı ekleyerek kolaylıkla hesaplarınız arasında bağlantı kurabilirsiniz. Bu şekilde Alışveriş Kampanyası oluşturduğunuzda AdWords hesabınız, ürün bilgilerini doğrudan bu bağladığınız Merchant Center hesabınızdan alır. 

Bir sonraki yazıda Merchant Center’da Ürün Veri Feed’i Oluşturma konusunu anlatacağız. 

Görüşmek üzere,

Gönderen:   Murat Ali KöybaşıGoogle AdWords Uzmanı
Yayınlayan:  Merve Babayigit, Google AdWords Uzmanı

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!