Şubat ayında Alışveriş kampanyalarını tüm Ürün Listeleme Reklamı (ÜLR) reklamverenlerinin kullanımına sunmuştuk. Mart ayında da büyük ölçekli kampanyaları yönetmenize yardımcı olmak için AdWords API desteği sunmaya başladık. Alışveriş kampanyaları, doğrudan AdWords'te envanterinize göz atmanıza ve ürün düzeyinde performans raporları almanıza olanak tanır. Ayrıca, karşılaştırma verileri ve gösterim payı gibi yeni metrikler sayesinde rekabet gücü yüksek teklifler vermenize yardımcı olur. Şu ana kadar reklamverenlerimizden son derece olumlu geri bildirimler aldık ve bundan sonra yapılacakları paylaşmaktan heyecan duyuyoruz:

  
  • Teklif Simülasyon Aracı ile potansiyelinizi keşfedin
ÜLR'lerinizle ilgili üzerinde işlem yapılabilir daha fazla bilgi vermek için Teklif Simülasyon Aracı'nı kullanıma sunmuştuk. Teklif Simülasyon Aracı artık tüm Alışveriş kampanyalarında kullanılabiliyor. Teklif Simülasyon Aracı sayesinde, teklif değişikliklerinin gösterimlerinizi, tıklamalarınızı veya maliyeti nasıl etkileyeceğini tahmin edebilirsiniz.
  • Alışveriş kampanyası oluşturma seçenekleri
Önümüzdeki günlerde, başlamanıza yardımcı olacak bazı seçenekler eklenecektir. Alışveriş kampanyasını sıfırdan oluşturmayı veya benzer hedef ürünler, negatif anahtar kelimeler veya promosyon metinleri oluşturmak için mevcut ÜLR kampanyalarınızdan birini kullanmayı tercih edebilirsiniz.
  • İleri düzey perakendeciler için birden çok reklam grubu
Alışveriş kampanyalarının bu hali birçok reklamverenimizi tatmin edecek olsa da, ileri düzey perakendecilerden birden çok reklam grubu oluşturmak istediklerini duyduk. Artık Alışveriş kampanyalarında birden çok reklam grubu oluşturmak mümkün.

Perakendeciler için Sürekli Başarı

Alışveriş kampanyalarını tüm ÜLR reklamverenlerinin kullanımına sunmamızdan bu yana, Alışveriş kampanyalarının ÜLR'leri yönetmenize ve işletmenizi etkili bir şekilde büyütmenize nasıl yardımcı olduğuna dair birçok öykü duyuyoruz. Aşağıda bunlardan birkaçını görebilirsiniz:

JumpFly
"Alışveriş kampanyalarının avantajlarıyla ilgili ne söylesek az: Kolay kurulum, verilerin şeffaflığı, ürünleri mantıklı kategorilerde gruplama ve ürün düzeyinde yönetme olanağı bu kampanyaları vazgeçilmez hale getiriyor. Bunların hepsi müşterilerimizin YG'sinin neredeyse üç kat artmasına katkıda bulunuyor ve bunu daha da artırma potansiyeli var."
Exclusive Concepts
"Yeni Alışveriş kampanyaları, ortalamada maliyetleri %13 azaltarak ve reklam harcamalarından elde edilen geliri %22 artırarak çok daha yüksek bir kârlılık elde etmemizi sağladı. Bunun yanı sıra, yeni kampanya türüyle birlikte kurulum süresinden yaklaşık 2 saat tasarruf ediyoruz."
Wiggle
"Teklif stratejimizi hassaslaştırmak için Alışveriş kampanyamızın ürün düzeyindeki verilerini kullandık. Bunu yaparken, en fazla trafik alan ürünlere odaklanıp daha az önemli olanların tekliflerini azalttık. Bu, ziyaretleri %25, YG'yi de %16 artırmamıza yardımcı oldu."
White Shark Media
"Alışveriş kampanyaları, ürüne özel teklifler belirleme ve optimizasyon için harcanan süreyi yarı yarıya azalttı. Artık müşterilerimize daha da fazla vakit ayırabiliyoruz ve elde ettiğimiz sonuçlar mükemmel. Ev aksesuarları satan bir müşteri yalnızca bir ayın sonunda gelirinde %301 artış elde etti. Bunun sonucunda, ÜLR'lerde artık standart olarak yalnızca Alışveriş Kampanyalarını kullancağız."


Alışveriş kampanyalarının geleceği ve normal ÜLR kampanyalarının kullanımdan kaldırılması

Alışveriş kampanyaları, ÜLR'lere gerçekten perakende merkezli ve sorunsuz bir yaklaşım sağlar. Şimdiye kadar aldığımız olumlu geri bildirimlerden son derece memnunuz ve bu yeni kampanya türü için araçlar ve özellikler geliştirmeye devam edeceğiz. Bu nedenle, normal ÜLR kampanya türünü kullanımdan kaldıracağız ve tüm ÜLR reklamlarının otomatik olarak Alışveriş kampanyalarına çevrileceği 2014 Ağustos sonuna kadar Alışveriş kampanyalarına geçmelerini tüm reklamverenlerden rica ediyoruz. Geçiş yapmanıza ve büyük ölçekli kampanyaları yönetmenize yardımcı olmak için önümüzdeki birkaç ay boyunca bu konuyla ilgili daha fazla bilgi ve araç paylaşacağız. En kısa zamanda ÜLR'lerinizi Alışveriş kampanyalarına geçişini planlamanızı ve yeni özelliklerden yararlanmanızı öneririz.

Daha fazla yardım için aşağıda birkaç kaynak belirtilmiştir:

Gönderen: Eric Tholomé, Ürün Yönetimi Direktörü, Google Alışveriş
Yayınlayan: Merve Babayiğit, AdWords Uzmanı