AdWords’te nasıl daha fazla tıklanabilir metin reklamlar yaratabileceğinizi hiç merak ettiniz mi? Eğer merak ettiyseniz, o zaman okumaya devam edin, bu yazımızda sizinle bu konunun inceliklerini, detaylarını ve başarı ipuçlarını paylaşmaya çalışacağız.

Günümüzdeki kullanıcılar, artık kahvaltıları sırasında tabletlerinden haberleri tarayan, işlerine giderken akıllı telefonlarından elektronik postalar gönderen, ofislerindeki bilgisayarlarda çalışan, daha sonra da eve dönüp televizyon izlerken tabletlerinden alışveriş yapan birer tüketicilere dönüşmüş durumdalar. Bu kullanıcıların sürekli bağlantıda olduklarını söyleyebiliriz.
Tüketicilerin kullandığı birçok ekran mobil olduğundan; bu durum, her gün, farklı konumlarda milyarlarca yeni pazarlama anları yaratmakta. Artık, öğle yemeği sırasında, işteki bilgisayarından araç kiralama ile ilgili arama yapan Ayşe’nin büyük ihtimalle en iyi fiyatları ve fırsatları aradığını; aynı aramayı öğleden sonra 4’te havaalanında akıllı telefonundan yapan Mehmet’in ise muhtemelen o anda bir araca ihtiyacı olduğunu belirlememiz gerekiyor.

Başarılı pazarlamacıların, kullanıcılara doğru anda doğru mesajı vermesinin gerekli olduğu bir zamandayız. Bununla ilgili olarak, AdWords’te de, daha iyi reklam metinlerinin, reklam alaka düzeyini artırarak, daha kaliteli tıklamaları kendine çektiğini biliyoruz. Daha iyi bir reklam alaka düzeyi ve tıklama oranı da, daha yüksek kalite puanlarına, bu da yüksek reklam gösterim konumlarına ve/veya daha düşük tıklama başına maliyetlere yol açabiliyor. Tüm bunlar da, reklam harcamanız için daha iyi geri dönüşler almanızı sağlıyor.

Peki, tüm bunları düşünerek, nasıl daha iyi reklam metinleri yazabilirsiniz? Bunu birlikte öğrenelim:

1. Reklam metinlerinizi anahtar kelimelerinizle ilişkilendirin.

İnsanların günümüzde tüm arama deneyimleri boyunca tutarlılık beklediklerini düşünürsek, anahtar kelimeler ile reklamlar arasındaki bağlantıların olabildiğince hatasız olmasının gerektiği kolayca anlaşılabilir. Bu bağlantılar reklamlarınızın alaka düzeyini iyileştirerek, kalite puanınızı yükseltecektir.


Kullanıcıların aramasında geçen anahtar kelimelerle eşleşen reklam metinleri, alaka düzeyini vurgulamak için otomatik olarak kalın harflerle yazılır ve böylece reklamlar daha çok dikkat çeker.

Lezzetli barbekü sosu
www.örnek.com
Ev Yapımı
Barbekü Sosu
Tavuk veya Etinize Tat Katın.
Reklamlarınızı, anahtar kelimelerinizle ilişkilendirmek için, Araya anahtar kelime ekleme özelliğini de kullanmayı düşünebilirsiniz. Bu özellik, kullanıcıların aramaları ile anahtar kelimelerinizden biri eşleştiğinde, reklam metninizi bu anahtar kelimeniz ile  dinamik olarak güncellemenizi sağlar. Reklamınızın, reklamı tetikleyen aramayı değil, bu aramanın eşleştiği anahtar kelimenizi içereceğini unutmayın. Bu, bir reklamın, kullanıcıların arama terimleri ile eşleşen farklı anahtar kelimelere göre, birçok farklı şekilde görünebileceği anlamına geliyor. Örneğin, yukarıdaki barbekü sosu reklamını köri sosu ve teriyaki sosu anahtar kelimeleriyle kullanmak istediğimizi düşünelim. Araya anahtar kelime ekleme özelliğiyle, köri sosu araması yapan bir kullanıcı reklamı şu şekilde görecektir:

Lezzetli köri sosu
www.örnek.com
Ev Yapımı
Köri Sosu
Tavuk veya Etinize Tat Katın.

Aramasını teriyaki sosu ile yapan bir kullanıcı ise reklamı şu şekilde görecektir:

Lezzetli teriyaki sosu
www.örnek.com
Ev Yapımı
Teriyaki Sosu
Tavuk veya Etinize Tat Katın.

Araya anahtar kelime ekleme özelliği, tüm anahtar kelimelerin reklam ile alakalı olduğu, temasına göre ayrılmış reklam grupları ile en iyi biçimde kullanılabilir. Örneğin, “lezzetli” veya “ev yapımı” sınıflarına uymayacak olan kelimeler, bu anahtar kelimelerle aynı yerde gruplandırılmamalıdır. Ayrıca, araya anahtar kelime ekleme özelliğiyle oluşturulan reklamların dil bilgisi kurallarına uyup uymadığı da kontrol edilmelidir: “Barbekü Sosu İndirim” vb. gibi.
Google verilerine göre, anahtar kelimeleri, reklam metinlerinin yalnızca başlık kısmında kullanmak, reklamların tıklama oranlarını ortalama %15 ve bunları yalnızca görünen URL kısmında kullanmak tıklama oranlarını ortalama %8 oranında artırmıştır. Anahtar kelimelerin, reklamların hem başlığında, hem de birinci açıklama satırında kullanılması, yapılan testlerin %68’inde tıklama oranını pozitif olarak etkilemiştir.
2. Basit ve ilgi uyandıran reklam metinleri yazın.
Eğer reklam metinleriniz, anahtar kelimelerinizle sıkı sıkıya ilişkilendirilmişse, bir sonraki adım olan ilgi uyandıran, yararlı ve etkili reklam metinleri yazma kısmına geçebilirsiniz demektir.
Özel bir harekete geçirici metin yaratabilirsiniz. Kendi iş alanınıza özgü olan ve insanların internet sitenizde görmeyi bekleyebileceği bir harekete geçirici mesaj kullanın, “bugün kaydolun” veya “barbekü sosumuzu deneyin” vb. gibi. Bu, kullanıcılara ek bilgi verecektir ve işiniz için olumlu olacaktır; çünkü, bu durumda reklamlara tıklayanlar nitelikli potansiyel müşteriler olmaya çok daha yatkınlar demektir.

Harekete geçirici metninizi, açılış sayfanızdaki mesajla yakından ilişkilendirebilirsiniz. Harekete geçirici ifadelerinizi aramak için en iyi yer, reklamlarınızın yönlendiği açılış sayfanızdır. Bu bağlamda iyi bir eşleşme, alaka düzeyini güçlendirerek, reklam metniniz ile açılış sayfanız arasında doğrudan bir bağlantı yaratacaktır.

Her reklamda tek benzersiz satış özelliğini ön plana çıkarabilirsiniz. Birçok farklı noktanın vurgulanmaya çalışıldığı bir reklamda bazen hiçbir mesajın kullanıcılara geçemediği de görülmüştür. Üzerinde çalışılabilecek 70 karakterlik bir açıklama metni ve bir başlık olduğundan; tüm bunları, tek noktaya odaklanarak, reklamları görüntüleyenleri gerçekten etkileyecek bir şekilde düzenleyebilirsiniz.

Fiyatlarınızı, ürün isimlerini, indirimleri ve varsa sınırlamaları belirtmeyi göz önünde bulundurabilirsiniz. Fiyatlar, indirim oranları, ürün isimleri, müşterilere göre özelleştirmeler ve ücretsiz teslimat gibi teklifler, etkili satış özellikleri arasındadır.
Kendi Tişörtünü Tasarla
www.örnek.com
Kendi Tasarımınızı Yaratın.
1000’den Fazla Tasarım Modeli.

Belirli bir zamana kadar yayınlanacak kampanyalar için sezonsal satış özelliklerini devreye sokmayı unutmayın, “Yılbaşına kadar ücretsiz teslimat.” vb. gibi.

Aşağıdaki örnekte görüldüğü gibi, çok fazla miktarda satış özelliğinin bir arada kullanıldığı reklamlar yaratmaktan kaçınabilirsiniz (özel dizayn, kumaş kalitesi, fiyatlandırma, ucuz teslimat vb.):

Özel Tişört, Ucuza Teslim
www.örnek.com
50/50 poly-pamuk. Sıcak renkler!
Çok indirimli, sorunsuz, garantili.

Karakter sınırlarınızı etkin bir şekilde kullanabilirsiniz. Vereceğiniz mesaja odaklanırken, satış özelliklerinizi ön plana çıkarmak için, sahip olduğunuz tüm karakterleri de kullanmaktan kaçınmayın (başlık için 25, iki açıklama satırı için de 35’er). Kullanacağınız her fazladan karakter, reklamınızın daha çok fark edilmesine yol açacaktır. Aynı durum, görünen URL için de geçerlidir. “www.örnek.com/özel-tişörtler” gibi mesajınızı güçlendiren bir görünen URL oluşturabilirsiniz. Reklamlarınızdaki görünen URL, bir çeşit isme özel URL’dir, bu kısmın, tamamen özelleştirilebilir olduğunu ve alaka düzeyini güçlendirmeye yardımcı olacak şekilde, anahtar kelimelerinizi kullanmak için size yeniden bir fırsat sunduğunu aklınızdan çıkarmayın.

Marka veya şirket adınızı reklamlarınızda kullanabilirsiniz. Kullanıcılar, “Meşhur Köpek Maması” gibi tanıdıkları bir markayı gördüklerinde, reklamlara daha çok tıklama eğilimindedirler. Eğer, markanız pek bilinmiyorsa, yine de markanızı kullanmanın ne kadar etkili olabileceğini görmek adına bunu deneyebilirsiniz, hatta markanızın kullanıldığı reklamların performansına şaşırabilirsiniz.

Eğer marka terimleriniz, ticari marka statüsünde ise, marka adınızdan sonra ® veya eklemek, daha da güçlü bir izlenim oluşturacaktır. Özellikle markanız iyi biliniyorsa, marka adınızdan sonra “Resmi Sitesi” terimini eklemek de olumlu bir sonuç yaratabilir.

Reklam metinlerinizde, başlık biçimi gibi, sözcüklerin yalnızca ilk harflerini büyük yazabilirsiniz. Hem başlıkta, hem de reklamınızın içeriğinde bunu kullanmak, reklamınızın görsel olarak ön plana çıkmasını sağlayabilir. Google verilerine göre, bu başlık biçiminin kullanıldığı ve başlıkta bir anahtar kelimenin kullanıldığı reklam metinleri, testlerin %62’sinde tıklama oranlarını artırmıştır.

3. Reklamlarınızı mobil kullanıcılara uyarlayın.
Mobil cihazlardan yapılan aramalar, doğaları gereği, masaüstü veya dizüstü bilgisayarlardan yapılan aramalardan farklıdır. Mobil cihazlardan arama yapan kullanıcıların düşünce yapıları oldukça farklıdır; bu kullanıcılar, hareket halinde, daha az sabırlı, daha çok görev odaklı ve satın alma yolculuğunun son kısmına daha yakın olabilirler. Yol tarifleri, mağazaların çalışma saatleri, tek işlemde ödeme veya mobil uygulamalar gibi şeylere daha çok ilgi duyuyor olabilirler. Eğer, trafiğinizin %20’si veya bundan daha fazlası mobil cihazlardan geliyorsa, dikkate alabileceğiniz birkaç öneriyi sıralayalım.

Her reklam grubunuza en az bir tane mobil tercihli reklam ekleyebilirsiniz. Mobil kullanıcılarınız, kendileri ile oldukça alakalı ve “Bizi şimdi arayın.” vb. gibi mobile özel bir harekete geçirici ifade içeren bir reklam görürlerse, daha iyi sonuçlar alırsınız. Bunun için, her reklam grubunuzda, bu mobil tercihli reklamlardan bir veya birkaç tane olduğundan emin olun. Mobil tercihli reklamları oluştururken, AdWords Editör’ün metni değiştirme özelliğini kullanabilirsiniz. Bu şekilde, bir kampanyadaki tüm reklamlarda bulunan harekete geçirici metinleri (ör: “İnternetten satın alın”), bunların mobil cihazlara uyumlu biçimleri ile (ör: “Telefonunuzdan satın alın”) değiştirebilirsiniz.

Mobil kullanıcıları, mobil cihazlar için optimize edilmiş bir açılış sayfasına yönlendirebilirsiniz. Mobil kullanıcıların, mobil bir ekrana sığmayan tam sayfaları büyütüp-küçültme ve kaydırma için pek fazla sabırlarının olmadığını biliyoruz. Bu anlamda en iyi sonuçları alabilmek için, mobil kullanıcılarınızı, küçük ekranlarında göz gezdirme, sepete atma ve satın alma işlemlerini kolayca yapabilecekleri, mobil cihazlar için optimize edilmiş bir açılış sayfasına gönderin. Bunu yapmanız, mobil dönüşüm oranlarınızı iyileştirecektir.

Mobil cihazlar için optimize edilmiş bir açılış sayfanız varsa, reklamınızın görünen URL’sinde bu bilginin aktarıldığından emin olun. Görünen URL tamamıyla özelleştirilebilir olduğundan, hedef URL’nizin tamamını burada kullanmak zorunda değilsiniz. Kullanıcıyı mobil bir deneyimin beklediğini göstermenin basit bir yolu, görünen URL’nin sonuna “/telefon” veya “/mobil” gibi bir ifade eklemektir.

Mobile özel harekete geçirici metinler yazabilirsiniz. Eğer işletmenizin, mobil cihazlar için optimize edilmiş bir açılış sayfası varsa, reklam metninizde bundan bahsedebilirsiniz. Örneğin, “Bunu mobil sitemizde inceleyin.” veya “Mobil sitemizden alışveriş yapın.” gibi ifadeler kullanabilirsiniz. Ayrıca, özellikle akıllı telefonlardan arama yapan kullanıcılara yönelik harekete geçirici ifadelere yer verebilirsiniz: “Masa ayırtmak için arayın.”, “Yakınınızdaki mağazalarımızı bulun.” veya “Telefonunuzdan satın alın.” vb. gibi.

Mobil tercihli reklam metinleri yaratmak için, AdWords hesabınızda Reklamlar sekmesinde Reklam butonuna tıklayıp Metin reklam seçeneğini seçtikten sonra reklamınızı oluşturup, Cihaz tercihi kısmında Mobil’i seçebilirsiniz, AdWords Editör’de de Reklamlar sekmesinde bir reklam oluşturduktan sonra yine Cihaz tercihi kısmında Mobil’i seçebilirsiniz veya bilgileri bir tablo aracılığıyla yüklüyorsanız da “Cihaz tercihi” isimli bir sütun yaratıp buraya Mobil’i girebilirsiniz.

4. Reklam uzantılarını kullanın.
Reklam uzantıları, kullanıcılara, işletmenizle ilgili ek bilgiler sağlayarak, onların reklamlarınızla etkileşime girmesi için daha fazla neden sunar. Ayrıca, reklamlarınızın görsel olarak kapladığı alanı genişleterek, reklamlarınızı daha görünür bir hale getirir ki bu da tıklama oranlarını artırabilir. Kullanabileceğiniz başlıca reklam uzantıları biçimleri şunlardır:

Site bağlantısı uzantıları, reklamlarınızın alt kısmında görünerek, internet sitenizin birçok farklı sayfasına doğrudan bağlantı sunar. Örneğin, giysiler satan bir mağaza için, site bağlantısı uzantıları doğrudan çocuklarla ilgili giysilerin sayfasına yönlendirme sağlayabilir. Bunların faydası, tüketicilerin, tam olarak ihtiyaçları olan bir bağlantı gördüklerinde reklamlara daha çok tıklamalarından ileri gelir. Site bağlantısı uzantılarını ekleyen bazı reklamverenlerin reklamlarının tıklama oranlarında %20-%30 oranında artış görülmüştür. Site bağlantısı uzantılarını, mobil tercihli olarak da ekleyebilirsiniz, bu durumda bunların 15 karakteri aşmamasına dikkat edin, yoksa bir akıllı telefon kullanıcısı bunları kısaltılmış olarak görebilir.

Arama Uzantıları, reklamlarınıza işletmenizin telefon numarasını eklemeye yarar. Bunun faydası, tüketicilerin sizin reklamlarınızı buldukları anda sizi arayabilmelerinin, size daha fazla ziyaret ve satış olarak dönecek olmasıdır. Arama uzantılarının, tıklama oranlarını ortalama %8 artırdığı da görülmüştür.

Yer Uzantıları, reklamlarınıza işletmeniz için bir adresle yol tarifi ekleyerek, kullanıcılara onların işletmenize ne kadar yakın olduklarını gösterebilir. Bunun faydası, adresinizi gören kullanıcıların işletmeniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için, reklamlarınıza daha fazla tıklama eğiliminde olmasıdır. Yer uzantılarının, tıklama oranlarını ortalama %10 artırdığı görülmüştür.

Uygulama Uzantıları, reklamlarınızın hemen alt kısmına, mobil veya tablet uygulamalarınız için bir bağlantı yerleştirilmesini sağlar. Bunun faydası, kullanıcıların uygulamalarınızı daha kolay bulabilmesi ve bunun da size daha fazla uygulama indirme sayısı ve daha çok yeni kullanıcı olarak dönmesidir.

5. Reklam metinlerinizi deneyerek iyileştirin.
Reklamlarınızı farklı biçimlerde denemeyi önceliklendirebilirsiniz. Kampanyalarınızın en önemli kısımlarını iyileştirmeyi önceliklendirin. Bu anlamdaki yaratıcı değişikliklerin size olabildiğince fazla olumlu sonuç sağlaması için, en yüksek trafiğe sahip reklam gruplarınızdaki reklamları değiştirerek iyileştirmeye çalışın. Bunun için de, en çok geliştirilmesi gereken reklamlara öncelik verebilirsiniz. Bu reklamlar; düşük kalite puanına sahip anahtar kelimelerle çalışan reklamlar, ortalamadan daha düşük tıklama oranlarına sahip olan reklamlar veya ortalamadan daha düşük dönüşüm oranlarına sahip olan reklamlar olabilir. Bunları tespit edip iyileştirmeye başlayın.

Birden fazla farklı reklam yaratarak bunları deneyebilirsiniz. İyileştirmeye karar verdiğiniz reklamlarınızı tespit ettikten sonra, deneme yapma amacıyla bu reklamların farklı çeşitlerini oluşturabilirsiniz. Deneme reklamları oluşturmak için birkaç en iyi uygulama şunlardır:

Yüksek hacimli reklam gruplarınız için 3-4 tane, düşük hacimli reklam gruplarınız için en az 2 tane farklı reklam oluşturun. Daha fazla deneme reklamına sahip olmak, reklamlarınızın daha yüksek performanslı biçimlerini ortaya çıkarmak için size daha fazla olanak tanıyacaktır. Aynı zamanda, makul bir zaman dilimi içinde, istatistiksel anlamlılığa ulaşarak denemeleri sonuçlandırmaya da yardımcı olacaktır.

Deneme yaptığınız öğeleri sınırlandırın. Birbiriyle yakın anahtar kelimelerin ilintili reklam gruplarında olduğu bir yapı ile çalışarak deneme sürecini basitleştirin. Bu anlamda anahtar kelimelerin kontrolünü sağlamak, farklı harekete geçirici mesajlar ve teklifler gibi sadece reklam metinlerinde yapılan değişikliklerin farkını ortaya çıkarıp, bunları diğer farklılıklardan ayıracaktır.
Örnek olarak, şu iki reklamı inceleyin:

Gömleklerimizi Satın Alın
www.örnek.com
Tüm Ünlü Markaların Gömlekleri.
50 TL Üzerine Ücretsiz Teslimat!
Gömleklerimizi Satın Alın
www.örnek.com
Tüm Ünlü Markaların Gömlekleri.
İkinci Gömlekte %50 İndirim!

Bu iki reklamda, başlık ve birinci açıklama satırı aynı, dolayısıyla bu deneme, tüketicilerin ücretsiz teslimatı mı yoksa ikinci gömlekteki indirimi mi daha çok tercih ettiklerini açıkça gösterecektir.

Anahtar kelimeleri bölümlere ayırma raporunu kullanın. Bu, yüksek performans gösteren reklamları ve anahtar kelimeleri tespit etmenin hızlı bir yoludur. Bu raporu görüntülemek için, AdWords hesabınızdaki Reklamlar sekmesinde Bölümlere ayır butonu ile “Anahtar Kelime / Yerleşim” seçeneğini seçin. Bu şekilde, her bir reklamın, her bir anahtar kelime ile olan performansını göreceksiniz. Örneğin eğer aynı reklam grubunda bulunan, X reklamının A ve B anahtar kelimeleri ile oldukça iyi çalıştığını; Y reklamının ise C ve D anahtar kelimeleri ile oldukça iyi çalıştığını görürseniz, bu iki grubu farklı reklam grupları şeklinde ayırmayı düşünebilirsiniz.

AdWords etiketlerini kullanın. Etiketler, en fazla ilgilendiğiniz verileri filtrelemek ve raporlamak için hesabınızdaki öğeleri anlamlı gruplara ayırarak düzenlemenizi sağlar, “%10 indirim” gibi belirli sözcükleri veya ifadeleri içeren tüm reklamları gruplamak buna bir örnek olarak verilebilir. Raporları etiketler ile birlikte çalıştırmak, reklam metinlerindeki ifadelerin performansını incelemenize yardımcı olacaktır. Örneğin, “ücretsiz teslimat” ifadesini içeren reklamların, “%10 indirim” ifadesini içeren reklamlara göre daha iyi performans gösterdiğini keşfedebilirsiniz. Bu durumda, reklamlarınıza daha çok “ücretsiz teslimat” ifadelerini eklemeyi ve “%10 indirim” ifadesini içeren reklamlarınızı duraklatmayı veya silmeyi deneyebilirsiniz.

En iyi performans gösteren reklamlarınızı bir parça değiştirerek iyileştirin. En iyi performans gösteren reklamlarınız bile geliştirilebilir. Bu reklamlarınız için, metni çok az değiştirdiğiniz bir deneme reklamı kullanmayı deneyin. Deneme amacıyla kullanabileceğiniz birkaç değişiklik; birinci ve ikinci açıklama satırlarının yerlerini değiştirmek, ünlem işaretini kullanıp kullanmamak ve görünen URL’lerde anahtar kelimeleri kullanıp kullanmamak olabilir.

Yeni bir şeyler deneyin. En iyi performans gösteren reklamlarınızı iyileştirmenin yanında, belirli aralıklarla, önemli ölçüde farklı başlıklar veya tekliflerle reklamlarınızın yeni bir çeşitini deneyin. Bu yaklaşım, tüketicilerin tercihleriyle birlikte iyi çalışan farklı reklam metinlerini ortaya çıkarabilir.

Reklamlarınızı tazeleyin ve yenileyin. Denemelerinizi gerçekleştirirken, belirli aralıklarla ilgili reklam gruplarına dönerek bunları farklı reklam metinlerine sahip yeni reklamlar ile tazeleyin. Yeni ürünlerinizin ve tekliflerinizin, reklamlarınıza yansıtıldığından emin olun.
Reklam metinlerinizi, AdWords Editör aracı ile toplu bir biçimde özelleştirebilirsiniz. Kampanyalarınızın reklam gruplarındaki reklamları tek tek değiştirmek yerine, AdWords Editör aracını kullanarak, birçok kampanyanın reklam gruplarındaki reklamları kolayca değiştirebilirsiniz.

Reklamlarınızı iyileştirmeyi otomatikleştirin. Reklamları iyileştirme bir deneme yanılma sürecidir. Birçok reklam denemesi aynı anda yürütülürken, istatistiksel anlamlılığa ulaşılan tüm anların kaydını tutmak zor olabilir. Sistemin bu anları sizin için saptamasına izin verin; fakat, hangi reklamlarınızın, reklam gösterimlerinin çoğunu aldığını, her zaman denetleyerek tespit edin. 

Eğer reklamlarınızı kendiniz denemeyi tercih ediyorsanız, şu en iyi uygulamaları unutmayın:

AdWords Kampanya Denemelerini deneyin, bu size değişiklikleri, kampanyalarınızın belirli bir bölümünde denemenize olanak tanıyacaktır. Bu seçenek daha fazla kurulum gerektirse de, size her denemeye trafiğin ne kadarlık kısmını ayıracağınıza ilişkin tam bir kontrol sağlayacaktır.

İstatistiksel anlamlılığa ulaştığınızda durun. Bu bağlamda, takvime pek bağlı kalmanıza gerek olmayacaktır. Eğer sabit bir zaman için bir deneme gerçekleştirirseniz, örnek büyüklüğünü dikkate almadan, daha yüksek performans gösteren bir reklam metnine daha erken geçilmesi fırsatını kaybedersiniz. Denemenizde istatistiksel anlamlılığa ulaştığınızda, ki bu genellikle 1,000 civarı tıklamaya denk gelir, denemenizi durdurup gerekli işlemleri uygulayabilirsiniz.

Eşit reklam rotasyonu ayarlarının geçerli olduğunu doğrulayın. Reklamlarınız ile kendiniz denemeler yaparken, reklam rotasyonu ayarını “Eşit sıklıkta dönüşümlü yayınla” olarak seçmeniz, deneme yaptığınız reklamların dengeli olarak dönüşümlü biçimde yayınlanmasını sağlayacaktır. Bu noktadaki risk, aslında bir süre sonra sonucu belli olmuş olan yüksek performanslı reklamların, düşük performanslı reklamlar ile eşit sıklıkta dönüşümlü olarak yayınlanmaya devam etmesi olabilir. Bu nedenle, bu seçeneği tercih ettiğiniz denemelerdeki reklamları ve reklam gruplarını düzenli olarak incelediğinizden emin olun. Sonucu belli olmuş olan denemelerde de, kazananları belirleyip, diğer reklamları veya reklam gruplarını da durdurabilirsiniz.

Özet olarak, reklamlarınız için bir kontrol listesi:
Bu yazıda değinilmiş olan en iyi uygulamaların bir özetini aşağıda bulabilirsiniz. Arama motoru pazarlamacılığı ile ilgilenen her uzman bu noktalara dikkat ederek, reklam alaka düzeyini ve reklam yatırım getirisini en üst seviyeye çıkarabilir.

1. Anahtar kelimelerinizi reklamlarınızla ilişkilendirin.
Tüketiciler, kendi aramaları ile en ilgili olarak görünen reklamlarla etkileşime girme eğilimindedirler. Daha otomatik bir çözüm için, araya anahtar kelime ekleme yaklaşımını da dikkate alın.

2. Benzersiz satış özelliklerini vurgulayın.
Karakter sınırlarının tamamını kullanın ve özel harekete geçirici ifadeler deneyin.
Kullanıcılar, tıklamadan önce kendilerini seçtirmeye yardımcı olan reklamlarla daha fazla etkileşime girerler. Bu da sizin için daha nitelikli tıklamalar ve dönüşümler anlamına gelir.

3. Her reklam grubuna bir veya birden fazla mobil tercihli reklam ekleyin.
Mobil cihazlara yönelik olan reklamlar, mobil kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunarak, onlardan alınabilecek en iyi sonuçları beraberinde getirir.

4. Mobil tercihli reklamlarınız için, mobile özel harekete geçirici mesajlar kullanın.
“Masa ayırtmak için şimdi arayın.” gibi mesajlar, mobil kullanıcılara, özellikle de hareket halinde olduklarında, anında eyleme geçmek için yeni yollar sağlamaktadır.

5. Mobil cihazlar için optimize edilmiş bir site kurun ve görünen URL’nizin, açılış sayfanızın mobil uyumlu olduğunu açıkça belirtmesini sağlayın.
Mobil cihazlar için optimize edilmiş olan siteler, mobil kullanıcılar için hayatı kolaylaştırır ve dönüşüm oranlarını iyileştirirler. Mobil uyumlu bir görünen URL, kullanıcılara, reklamınızı seçerek olabilecek  en iyi mobil deneyimi yaşayacaklarını belirtir.

6. Reklam alaka düzeyini iyileştirmek için reklam uzantılarını kullanın.
Reklam uzantıları genel anlamda tıklama oranlarını artırır ve arama yapan kullanıcılar için ek faydalı bilgiler sunarak, mesajınızın fark edilmesine yardımcı olur.

7. Reklam iyileştirme çabalarınızı önceliklendirin.
Çalışmalara yüksek hacimli reklam grupları ile başlamak, reklam iyileştirmenin size getirebileceği olumlu sonuçları en üst düzeye çıkarmanıza olanak tanır.

8. Yüksek hacimli reklam gruplarınız için 3-4 tane, düşük hacimli reklam gruplarınız için en az 2 tane farklı reklam oluşturun.
Birçok farklı reklam, deneme ve iyileştirme yaparak, en iyi performans gösterenleri bulmanızı sağlar.

9. Reklam rotasyonlarını, iyileştirmelerin otomatik olarak yapılacağı şekilde ayarlamayı göz önünde bulundurun.
Reklamları iyileştirme bir deneme yanılma sürecidir. Birçok reklam denemesi aynı anda yürütülürken, istatistiksel anlamlılığa ulaşılan tüm anların kaydını tutmak zor olabilir. Sistemin bu anları sizin için saptamasına izin verin; fakat, hangi reklamlarınızın, reklam gösterimlerinin çoğunu aldığını, her zaman denetleyerek tespit edin. 

10. Denemeleri kendiniz yapmayı tercih ederseniz, denemelerinizi sıkı takip edin.
İstatistiksel anlamlılığa ulaştığınızda durun. Sonucu belli olmuş olan denemelerdeki reklamların takibini yitirmediğinizden emin olmak adına, eşit sıklıkta dönüşümlü olarak yayınlanan reklamları düzenli olarak denetleyin. Reklamlar üzerindeki denemelerinizi kendinizin yapması size daha fazla kontrol sağlayacaktır; fakat, düşük performanslı reklamları da gereğinden fazla dönüşümlü olarak yayınlamamaya dikkat etmeniz sizin için yararlı olacaktır.

Bu konu ile ilgili olarak daha fazla bilgilenmek isterseniz, Reklam kalitenizi artırma ve Başarılı metin reklamlar oluşturmaya yönelik ipuçları yazılarını da okuyabilirsiniz.

AdWords’teki metin reklamlarınızı sizin için en başarılı olacak şekilde iyileştirmeniz dileğiyle!
Not: Bu yazı, “Creative That Clicks” dokümanı temel alınarak yazılmıştır.
Gönderen:   Mehmet Çelebi, Hesap Strateji Uzmanı
Yayınlayan:  Merve Babayigit, Google AdWords Uzmanı

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!