Şimdiye kadar Yeniden Pazarlamayı görüntülü reklamlarımızda kullanıyor ve gayet iyi geri dönüşler alıyorduk. Beklenen geliştirme oldu, artık Arama Ağı kampanyalarımızda da yeniden pazarlamayı kullanıp, sitemizi önceden ziyaret etmiş kullanıcılara özel kampanyalar yapabiliyoruz. Peki Arama Ağlarında Yeniden Pazarlama listelerinden nasıl yararlanabiliriz?

1. Yeniden Pazarlama Listelerine Özel Teklifler Verme:
Örneğin telefon satıyorsunuz diyelim ve kelime başına maksimum tıklama maliyetniz (TBM) X tl olsun. Eğer o an arama yapan kişi daha önce sizin sitenizi ziyaret etmiş ancak alışveriş yapmamış ise, bu kişi belli ki gerçekten satın almak için telefon bakıyordur ve alışveriş yapma olasılığı diğer müşterilere göre daha yüksektir.Dolayısıyla bu kişi sizin için kaçırılmaması gereken bir müşteridir. Dolayısıyla bu kişi için daha fazla yatırım yapabilirsiniz.İşte bu müşterilere %Y kadar daha çok TBM vermek istiyorum diyerek elinizi güçlendirebilir ve satış olasılığını artırırsınız.

2.Yeniden Pazarlama Listelerine Özel Reklamlar Oluşturma
Diyelim ki bu sefer de sitenizden telefon satın almış müşterilerinizin olduğu bir yeniden pazarlama listesi oluşturdunuz.Biliyorsunuz ki genelde telefon koruyucu kılıf da satın alırlar. İşte sadece bu kişileri hedefleyerek ''Bizden telefon satın alan müşterilerimize koruyucu kılıflar %50 indirimli'' şeklinde mesaj verdiğiniz bir reklam metni ve kampanya hazırlayabilirsiniz. 

3.Yeniden Pazarlama Listelerine Özel Anahtar Kelimeler Seçme

Örneğin koşu ayakkabısı satıyorsunuz diyelim. Sitenizin koşu ayakkabıları bölümüne girmiş ancak satın almamış insanları toplayan bir yeniden pazarlama listeniz olsun. Normalde ''koşu'' diye geniş eşlemede olan bir kelimeyi koymazsınız çünkü alakasız birçok tık getirebilir sizi. Ancak sitenizin koşu ayakkabıları bölümüne girmiş ancak alışveriş yapmamış kişileri toplayan listeyi hedeflediğiniz kampanyanızda sadece ''koşu'' anahtar kelimesini tutabilirsiniz çünkü bilirsiniz ki bu kişiler ayakkabı almak ile ilgileniyorlardır ve koşu ile ilgili aradıkları her yerde karşılarına çıkmak satış olasılığınızı artıracaktır. 

Özetlemek gerekirse Yeniden Pazarlama demek nokta atışı yapmak demektir. Yeniden pazarlama yapmak için sitenize küçük bir kod koyarsınız ve onun dışında yapmanız veya ekstra ödemeniz gereken hiçbir şey yoktur. Geri dönüşler konusunda dertli iseniz Yeniden Pazarlama tam size göre!

Yeniden Pazarlamanın nasıl kurulacağını görmek için tıklayınız.
Bir reklam grubuna nasıl yeniden pazarlama listeleri ekleyeceğinizi görmek için tıklayınız.
Yeniden Pazarlama Listerlerinde Özel kombinasyonlar oluşturmak için tıklayınız.


İyi şanslar!

Gönderen: Damla Göksu Küpçü, Google AdWords Uzmanı
Yayınlayan: Merve Babayiğit, Google AdWords Uzmanı

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!