Günümüzün çevrimiçi alışverişçileri, satın alma yolunda nadiren kolayca ilerleyebiliyor. Bu kişiler yol boyunca çeşitli reklamlarla etkileşimde bulunuyor.  Örneğin, sabah evdeyken ürününüzü arayıp aynı gün daha sonra ofise vardıklarında daha spesifik bir arama yapabiliyorlar.

Bu durum, reklamverenler için dönüşümleri ölçmeyi karmaşıklaştırabiliyor. En çok dönüşümü hangi anahtar kelimelerin ve reklamların sağladığını belirlemek için, müşterinizin satın alma yolunun tam kapsamlı bir fotoğrafını görmeniz önemlidir.

Size dönüşümlerinize, müşterinizin satın alma yoluna ve reklam harcamalarından elde ettiğiniz gelire (ROAS) ilişkin daha net bir fotoğraf sunmak için, önümüzdeki birkaç ay boyunca çok sayıda yeni özelliği kullanıma sunacağız. Yeni özellikler listemizin ilk sırasında Hesaplar Arası Dönüşüm İzleme ve Arama Ağı Dönüşüm Hunileri yer alıyor.

Hesaplar Arası Dönüşüm İzleme

İşletmeniz için birden çok AdWords hesabı yönetiyorsanız, her bir AdWords hesabı için bir tane olmak üzere birden çok etiketin uygulanmasına ve diğer araçlardan alınan dönüşüm raporlarının AdWords'e aktarılarak birleştirilmesine ne kadar emek harcandığını biliyorsunuzdur. Hesaplar Arası Dönüşüm İzleme sayesinde artık tek bir etiket ve basit bir kurulum ile tüm hesaplarınız genelindeki dönüşümleri ölçebilirsiniz.

Hesaplar Arası Dönüşüm İzleme sayesinde:
  • Sitenizi hızlıca ve kolayca etiketleyebilirsiniz. Bir kod snippet'i oluşturup bu snippet'i tüm hesaplarınızda kullanabilirsiniz. Bu sayede sitenizi daha kolay ve hızlı bir şekilde etiketleyebilirsiniz. Ayrıca, sitenizin yüklenme süresi de kısalabilir.
  • Daha doğru dönüşüm raporları alabilirsiniz. Tek bir etiket kullanılması, bir dönüşümün hesaplarınız genelinde yalnızca bir kez sayılmasını sağlar. Hesaplar arası etiket sayesinde, bir hesapta yalnızca tıklamaları değil, tüm AdWords tıklamaları için dönüşüme yol açan destek dönüşümlerini de görürsünüz. Söz konusu etiket sayesinde, reklamcılık faaliyetlerinize ilişkin bütünsel bir bakış açısı elde edebilir ve anahtar kelimelerin dönüşüm sağlamak için hesaplar genelinde birlikte nasıl çalıştığını daha iyi anlayabilirsiniz.
  • Yeni hesapları kolaylıkla izleyebilirsiniz. Müşteri Merkezim hesabınıza (MM) yeni bir AdWords hesabı eklediğinizde, ilgili kutuyu işaretleyerek Dönüşüm İzleme özelliğini etkinleştirebilirsiniz. Ayrıca, yeni bir hesap oluşturduğunuzda artık tüm dönüşümlerinizi yeniden tanımlamanız gerekmez.

Hesaplar arası dönüşüm izlemeyi nasıl uygulayacağınızı öğrenmek için Yardım Merkezimizdeki bu makaleyi okuyun. Özellikle, yeniden pazarlama gibi başka özelliklere yönelik etiketler kullanıyorsanız, Google Etiket Yöneticisi, web sitenizdeki tüm etiketlerinizi yönetmenize yardımcı olarak kurulumu kolaylaştırabilir.

Hesaplar Arası Arama Ağı Dönüşüm Hunileri

Hesaplar Arası Dönüşüm İzleme sayesinde, tüm hesaplarınızdaki anahtar kelimelerin tamamı genelinde müşterilerinizin dönüşüm yolunu anlamak için, MM hesabınızdaki Hesaplar Arası Arama Ağı Dönüşüm Hunileri raporlarını kullanabilirsiniz.

Bu raporlar aşağıdakileri kapsamaktadır:
  • Genel Bakış raporu: Karar almadan önce, tüketicilerin tüm hesaplar genelinde reklamlarınızın tamamıyla nasıl etkileşimde bulunduğunu öğrenin.
  • En İyi Dönüşüm Yolları raporu: Hesaplarınız genelinde, en çok dönüşümü hangi anahtar kelime kombinasyonlarının sağladığını öğrenin.
  • Desteklenen Dönüşümler raporu: Hesaplarınız genelinde, ilişkilendirme ölçümünüzde yeterli değer alamayan üst dönüşüm hunisi anahtar kelimelerini görün.
Hesaplarınız genelinde müşterinizin reklamlarla etkileşimi hakkında daha fazla bilgi edinmek için Arama Ağı Dönüşüm Hunileri ile ilgili bu Yardım Merkezi makalesini okuyun.

Bu yeni özellikleri size sunmaktan büyük heyecan duyuyoruz. Umarız bu özellikler sayesinde daha kolay bir şekilde dönüşümlerinizi izleyebilir ve kampanyalarınızı optimize edebilirsiniz. Müşterilerinizin yolculuğunu ne kadar iyi anlarsanız, müşterilerinize o kadar iyi hizmet verebilirsiniz. Bu da işletmeniz için iyi bir şeydir.

Yakında kullanıma sunulacak olan diğer dönüşüm özellikleri için bizi izlemeye devam edin!

Gönderen: Vishal Goenka, Ürün Müdürü, AdWords Dönüşümleri
Yayınlayan : Samet Öz, Google AdWords Uzmanı


Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!