Kullanıcılar araştırma yapmak ve ürün satın almak için Google'ı kullanırken en alakalı ve yararlı sonuçlarla ilgilenir. Reklam uzantıları, potansiyel müşterilere daha fazla bilgi sağlayarak ve yanıt vermeleri için başka yollar sunarak yardımcı olur. Örneğin, işletmenizin numarasını arayabilir, işletmenizin bulunduğu konumu haritada görebilir veya site bağlantılarıyla tanıttığınız daha da alakalı bir açılış sayfası seçebilirler. Reklam uzantıları, reklamları daha yararlı hale getirdiğinden normalde tıklama oranını ve kampanyanın genel performansını iyileştirir.

Bugün, AdWords açık artırmasında yapılan ve daha alakalı reklam uzantılarını ve biçimlerini daha tutarlı bir şekilde göstermemize olanak tanıyan iyileştirmelerin duyurusunu yapıyoruz.

Reklam Sıralaması iyileştirmeleri
Arama sonuçları sayfalarında reklam sipariş etme sistemimiz, Reklam Sıralaması adı verilen bir hesaplamayı kullanmaktadır. Reklam Sıralaması daha önce maks. TBM teklifiniz ve Kalite Puanınız kullanılarak hesaplanıyordu. Bu güncellemeyle Reklam Sıralaması üçüncü bir bileşeni de dikkate alacaktır: reklam uzantılarınızın ve biçimlerinizin beklenen etkisi. Ayrıca, Reklam Sıralamasının reklamınızın uzantılarla ve biçimlerle görüntülenmeye uygun olup olmadığını belirleme sürecindeki önemini de artırdık.

Aşağıda, bu değişikliklere ilişkin daha fazla ayrıntı ve sonuç yer almaktadır:

  • Reklam uzantıları ve biçimleri artık reklamınızın arama sonuçları sayfasındaki konumunu etkileyebilir. Rekabet eden iki reklamın teklifi ve kalitesi aynıysa, uzantıların beklenen etkisinin daha olumlu olduğu reklam genellikle diğerinden daha üst konumda görünür.
  • Reklam Sıralaması, reklamınızın uzantılarla ve biçimlerle gösterilip gösterilmeyeceğini belirlemede artık daha önemli olduğundan, uzantıların ve biçimlerin görünmesi için Kalite Puanınızı, teklifinizi veya her ikisini birden artırmanız gerekebilir. 
  • Her bir açık artırmada genellikle, uygun olanlar arasından en yüksek performansı gösteren ve en yararlı uzantı ve biçim kombinasyonunuzu gösteririz. Dolayısıyla, tıklama oranınızı artırmaya en çok yardımcı olacak uzantıları tahmin etmeye çalışmanız gerekmez. 
  • Hesabınızda daha düşük veya daha yüksek ortalama TBM'ler görebilirsiniz. Uzantılarınızın ve biçimlerinizin alaka düzeyi yüksekse daha düşük TBM'ler görebilirsiniz. Açık artırmadaki diğer rakiplere kıyasla performansta büyük ve olumlu bir etki bekliyoruz. Diğer durumlarda, reklam konumdaki iyileşme veya diğer reklamlarla olan rekabetin artması nedeniyle daha yüksek TBM'ler görebilirsiniz. 
  • Şimdilik, bu güncelleme yalnızca Google Arama'da görünen Arama Ağı reklamlarını etkilemektedir.

Bu önemli değişiklikleri yansıtmak için reklam uzantıları ve reklamları sıralama biçimimizi kapsayan konularla ilgili Yardım Merkezi makalelerimizi güncelledik.

Uzantıları kullanmayla ilgili öneriler
Uzantılar reklamlarınızı daha yararlı hale getirir ve kampanyanızın performansını artırabilir. Bu nedenle, işletme türünüz ve kampanya hedefleriniz için anlamlı uzantılar eklemeniz gerekir. Sistemlerimiz, Reklam Sıralamasındaki bu iyileştirmelerle, uzantıları en yararlı oldukları ortamlarda otomatik olarak sunmak için ellerinden gelenin daha da fazlasını yapacaktır.

Örneğin, şehir merkezindeki bir kullanıcının, cep telefonunda "otomobil tamiri" araması yaptığını düşünelim. Bu örnekte, kullanıcı bir telefon numarasını tıklayarak arayabiliyorsa veya bizzat ziyaret etmek için yol tarifi alma bağlantısını açabiliyorsa, kullanıcının reklamınıza yanıt verme olasılığı yükselir. Bu nedenle, mobil Arama Ağı reklamınızla birlikte telefon ve yer uzantılarının bir kombinasyonunu gösterebiliriz.

Şimdi de banliyödeki bir kullanıcının dizüstü bilgisayarda "otomobil tamiri" araması yaptığını varsayalım. Reklamınızın, bu açık artırmada organik sonuçların yukarısındaki 3. reklam konumunu kazandığı düşünelim. Söz konusu açık artırmada ve bu reklam konumunda reklamınızla birlikte gösterilebilecek uzantıların en yüksek performans gösteren ve en yararlı kombinasyonu olduğu için satıcı değerlendirmenizi ve site bağlantılarınızı gösterebiliriz.

Daima reklamları, kullanıcıların amacı ve ortamıyla daha alakalı hale getirmenin yollarını arıyoruz. Aylarca yapılan testlerden sonra, bu Reklam Sıralaması değişikliklerinin, kullanıcılara tutarlı bir biçimde en yararlı uzantı ve biçim kombinasyonunu göstererek bu hedefe ulaşmaya yardımcı olacağından eminiz.

Gönderen: Chris Roat, Yönetici Yazılım Mühendisi
Yayınlayan: Samet Öz, Google AdWords Uzmanı


Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!