Amaçlarımızdan biri, Google'da arama yapan kullanıcıların işletmenizle nasıl bağlantı kurduklarını daha iyi anlamanıza yardımcı olacak araçlar sağlamaktır. Google Analytics'te Arama Ağı'na genel bakış, Web Yöneticisi Araçları'nda Arama sorguları, AdWords Arama terimleri raporu ve gösterim payı raporları gibi raporları sağlamamızın nedeni budur.

Bugün, Google Arama'daki ayak izinizi analiz ve optimize etmenize yardımcı olacak yeni bir rapor olan ücretli ve organik raporunun AdWords'te kullanıma sunulduğunu duyurmak istiyoruz. Bundan önce, arama raporlarının çoğu ücretli ve organik performansını ayrı ayrı gösteriyordu ve ikisinin çakıştığı noktalardaki kullanıcı davranışına ilişkin hiçbir bilgi sağlamıyordu. Yeni ücretli ve organik raporu, arama sonuçları sayfasında bir reklamınız veya organik girişiniz ya da her ikisi birden görüntülendiğinde söz konusu sorguya ilişkin performansınızı görmenizi ve karşılaştırmanızı sağlayan ilk rapordur.


(Ücretli ve organik raporu örneği)

Aşağıda, ücretli ve organik raporunu, arama performansınızı ölçmek ve optimize etmek için nasıl kullanabileceğinize ilişkin bazı yollar açıklanmıştır:
  • Ek anahtar kelimeler keşfedin. Bu raporu, ilişkili hiçbir reklam olmadan yalnızca organik aramada görüntülendiğiniz sorguları arayarak, AdWords hesaplarınıza ekleyebileceğiniz potansiyel anahtar kelimeleri keşfetmek için kullanın.
  • Yüksek değerli sorgulardaki mevcudiyetinizi optimize edin. Bu raporu, ücretli sonuçlarda daha fazla yer almak ve organik sonuçlar için yüksek değerli sorgularınızı izlemek amacıyla kullanın. 
  • Değişiklikleri bütünü dikkate alarak ölçün. Web sitesinde yapılan geliştirmeleri veya tekliflerde, bütçelerde veya anahtar kelimelerde yapılan AdWords değişikliklerini test ederken, bunların ücretli, organik ve birleşik trafik üzerindeki etkisini daha kolay raporlayabilirsiniz.

Müşterilerine ücretli ve organik arama motoru pazarlamacılığında yardım konusunda uzmanlaşmış bir dijital pazarlama ajansı olan IMPAQT, bu raporu bir beta testinden geçirdikten sonra gözlemlerini açıkladı.

Ücretli ve organik raporu, ücretli ve organik arama arasındaki etkileşimi ve bunlar bir arada çalıştıklarında ortaya çıkan toplam sinerjiyi anlamamızda inanılmaz derecede yararlı oldu. Müşterilerimizden birinin önemli marka sorgularında, yalnızca organik giriş yerine ücretli ve organik bir arada çalıştığında TO'da %18'lik bir artış gördük.

Başlarken
Başlamak için, AdWords hesabınızı bir Web Yöneticisi Araçları hesabına bağlamanız gerekir. Bağlama işlemi, Web Yöneticisi Araçları'nda sitenizin doğrulanmış sahibi olmanızı veya doğrulanmış bir sahibin size erişim izni vermiş olmasını gerektirir. Bu isteği AdWords'ten yapmak kolaydır. Reklam satın almıyorsanız bile, bu raporda bulunan soru düzeyinde organik raporlama özelliklerinden yine de yararlanabilirsiniz. Bağlantının nasıl kurulacağı ve rapora nasıl erişileceğine ilişkin ayrıntılı talimatları yardım merkezimizde bulabilirsiniz.

Yeni ücretli ve organik raporunun size zaman kazandırmasını ve işletmeniz için her iki türdeki arama trafiğini yönetirken performansınızı artırmaya yardımcı olmasını umuyoruz.

Gönderen: Dan Friedman, Ürün Yöneticisi, AdWords
Yayınlayan: Samet Öz, Google AdWords Uzmanı

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!