Kullanıcılar artık her zaman İnternet'e bağlı ve gün boyunca farklı cihazlar kullanarak web'de arama yapıyor ve geziniyorlar. AdWords geliştirilmiş kampanyalarının bir parçası olarak, çok çeşitli cihazların kullanıldığı günümüz dünyasında kullanıcılara daha etkili şekilde erişmenize yardımcı olmak için site bağlantısı, arama ve uygulama uzantılarında geliştirmeler yaptık. Reklamverenler uzantılarını yeni sürüme geçirdikten sonra birçok avantaj elde edeceğinden, aşağıda açıklanan yeni özellikleri kullanmak için bir an önce yeni sürüme geçiş yapmanızı öneririz:

  • Reklamınızda mobil cihazlara özel mesajları ve telefon numaralarını doğrudan gösterin
  • Her bir reklam için hangi uzantıların gösterileceğini daha hassas şekilde kontrol etmek üzere reklam grubu düzeyinde uzantılar kullanın
  • Reklamlarınızı çalışma saatlerinize göre ayarlamak üzere, uzantılar için zaman planlaması yaparak reklamlarınızın belirli günlerde veya belirli saatlerde yayınlanmalarını sağlayın
  • YG optimizasyonu yapmanıza yardımcı olacak, her site bağlantısının performansı gibi ayrıntılı raporlar alın

Uzantılarınızı yeni sürüme geçirmek kolaydır.  Nasıl yapılacağını öğrenmek için bu Yardım Merkezi makalesini okuyabilirsiniz. Eski (mevcut) uzantıları 23 Eylül 2013 itibariyle otomatik olarak yeni sürüme geçirmeye başlayacağız. Aşağıda, yeni sürüme geçiş işlemine ilişkin bazı ayrıntılar verilmiştir.

Otomatik geçiş sırasında neler olur?
Otomatik geçiş sırasında, yalnızca eski uzantılara sahip kampanyalardaki uzantıları yeni sürüme geçireceğiz. Hem eski hem de yeni sürüm uzantılar bulunan kampanyalar için, zaten yeni sürüme geçiş yapmış olduğunuzu varsayacak ve eski uzantılarınızı silinmiş olarak işaretleyeceğiz. Daha fazla bilgi edinin

AdWords raporlarında, eski ve silinen uzantılar da dahil olmak üzere tüm uzantılarınıza ilişkin istatistikler görüntüleyebileceksiniz.  Uzantılar yeni sürüme geçirildikten sonra uzantı performansı istatistikleri sıfırlanacaktır, ancak geçmiş raporlarınız kullanılabilir durumda kalacaktır. Daha önce geçiş yaparak, yeni uzantıların istatistik bilgilerini hemen toplamaya başlayabilirsiniz. Daha fazla bilgi edinin

23 Eylül'de otomatik geçiş başladığında site bağlantısı uzantılarınızın görüntülenmeye devam etmesini sağlamak için, lütfen site bağlantılarınızın aşağıdaki iki politikaya uygun olduğundan emin olun:

  • 25 karakter sınırlaması politikası Daha kısa site bağlantıları, Google'da arama yapan kullanıcılara mesajı açık, kısa ve öz bir şekilde verdiği için daha iyi performans gösterir.  23 Eylül'den itibaren, site bağlantılarının 25 karakteri aşmama kuralı zorunlu olacaktır.  
  • Benzersiz site bağlantıları politikası Kullanıcılar, tıkladıkları reklamdaki içerikle tutarlı olan farklı bir sayfaya yönlendirildiklerinde daha iyi bir deneyim yaşar.  Bir kampanya veya reklam grubundaki her bir yeni site bağlantısı, orijinal içeriğe sahip farklı bir açılış sayfasına bağlanmalıdır.

Birçok reklamveren daha şimdiden yeni sürümdeki bu özelliklerden yararlanıyor
Miller’s Bakery bunlardan biri ve reklamlarında bir "telefon etme düğmesi görüntülemek amacıyla, mobil cihazlar için optimize edilmiş telefon uzantıları kullanıyor.  Ayrıca, bu düğmenin yalnızca, personel tarafından müşteri aramalarına yanıt verilebilecek zaman dilimi olan 04:00 - 21:00 saatleri arasında görüntülenmesini sağlamak için zaman planlaması özelliğini de kullanıyorlar. Bu saatlerin dışında, telefonla arama düğmesi kaldırılıyor ve reklam, arama yapan kullanıcıları bir web sitesi iletişim formuna yönlendiriyor. Bu iki özellik bir arada çalışarak bu işletmenin potansiyel müşterilere doğru reklamı, doğru zamanda, doğru cihaza uyarlanmış şekilde göstermesine yardımcı oluyor.

Bu yeni özellikleri yararlı bulacağınızı umarız ve tüm uzantılarınızın görüntülenmeye devam etmesi için 23 Eylül 2013'ten önce bunları yeni sürüme geçirmenizi öneririz.


Gönderen: Karen Yao, Kıdemli Ürün Müdürü
Yayınlayan:  Samet Öz, Google AdWords Uzmanı

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!