Her ay bir milyardan fazla kullanıcı Google Haritalar hizmetlerini kullanıyor. Restoranlardan, araba satıcılarına, dişçilere ve daha fazlasına kadar bu kullanıcılar, Google Haritalar uygulamasından yerel işletmeleri arıyor. Çeşitli yeni özellikler içeren Google Haritalar uygulamasının Android, iPhone ve iPad için yeni sürümü çıktı. Şimdi kullanıcılar için daha cazip, reklamverenler içinse daha etkili olduğunu düşündüğümüz, yenilenmiş bir reklam deneyimi sunuyoruz.

Google Haritalar uygulamasında artık kullanıcılar bir arama yaptıktan sonra, ekranın alt kısmında alakalı reklamlar görüntülenebilmektedir. Bu reklamlar bir başlık, reklam metni ve yol tarifi bağlantısı içermektedir. Kullanıcılar ekrana hafifçe vurarak veya ekranı hızlıca yukarı doğru kaydırarak daha fazla bilgi görebilir. Bu, "Yer ayrıntılarını alın" olarak bilinen yeni bir tıklama türüdür ve bu tıklama karşılığında standart TBM ücreti alınır.
           
Google Haritalar uygulamasında arama ağı reklamları

Kullanıcılar, yer ayrıntılarını almak üzere bir reklamı tıkladıklarında, işletmenin adresi, telefon numarası, fotoğraflar, yorumlar ve benzeri ek bilgileri görebilir. Kullanıcıların buradayapabileceği ücretli veya ücretsiz bir dizi tıklama işlemi vardır. İşletme bilgilerini daha sonra kullanmak üzere kaydetmek, işletmeyi bir arkadaşla paylaşmak veya sayfada gezinmeye başlamak ücretsiz işlemler arasındadır. Bu türdeki ücretsiz tıklamalara ilişkin toplu raporlara hesabınızdan ulaşabilirsiniz.


Reklamlar, Google Haritalar uygulamasında yer ayrıntılarını gösterecek şekilde genişletilir

Yer ayrıntılarının alınması, yol tarifi alınması, tıkla ve ara işlevi ile reklam başlığının tıklanması ücretli tıklamalar kapsamındadır. AdWords yalnızca, reklam gösterimi başına en fazla iki ücretli tıklama için ücret alır. Bu ücretli tıklamalara ait raporları, hesabınızdaki raporları "tıklama türü"ne göre bölümlere ayırarak bulabilirsiniz.

Google Haritalar uygulamasında reklam yayınlamaya başlama
Google Haritalar uygulamasında reklam göstermek için, reklamverenlerin arama ağı kampanyalarına yer uzantıları eklemeleri veya AdWords Express ile bir reklam oluşturmaları gerekir. Kampanyanızın mobil cihazlarda veya Google arama ağı iş ortaklarında reklam göstermemesi durumunda da bu ayarları değiştirmeniz gerekir.

AdWords Yardım Merkezi'nde reklam fiyatlandırması, ücretsiz tıklamalar ve reklam uygunluğuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Yeni Google Haritalar uygulaması,Google Play ve App Store'dan ücretsiz olarak edinilebilir.


Gönderen:    Salahuddin Choudhary, Ürün Yöneticisi, Google Haritalar

Yayınlayan:  Samet Öz, Google AdWords Uzmanı


Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!