Reklamlarımızın kalitesinin yükselmesine yardımcı olmaya yönelik aralıksız çabalarımızın bir parçası olarak bugün, her bir anahtar kelimenin 1-10 arasındaki sayısal Kalite Puanının (KP) AdWords'te raporlanma yöntemini değiştiren güncellemenin duyurusunu yapıyoruz. Temel olarak bu rapor güncellemesiyle birlikte, üç temel faktörün (beklenen tıklama oranı, reklam alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyimi) 1-10 arasındaki sayısal Kalite Puanınız için etkisi eskisinden daha fazla olacaktır.

Bu değişikliği, raporlarınızdaki Kalite Puanının, reklamlarınızın görünürlüğünü ve beklenen performansını etkileyen faktörleri daha doğru yansıtması için yapıyoruz. 1-10 arasındaki KP'nize ilişkin size daha fazla şeffaflık sağlamanın, reklamlarınızın kalitesini yükseltmenize yardımcı olacağını umuyoruz.

Bu değişikliğin yalnızca, anahtar kelimelerin 1-10 arasındaki Kalite Puanlarının raporlanma yöntemiyle ilgili olduğunu lütfen unutmayın. Söz konusu değişiklik, Kalite Puanının her bir açık artırma için gerçek zamanlı olarak hesaplanma şeklini değiştirmediğinden bunun, reklamınızın performansı üzerinde doğrudan bir etkisi olmayacaktır. Dolayısıyla, raporlanan 1-10 arasındaki KP'nize doğrudan bağlı otomatik kurallarınız olmadığı sürece, reklamlarınızın önceden olduğu gibi etkinlik sergilemeye devam etmesi gerekir.

Bu geliştirmenin, reklamlarınızı iyileştirme amaçlı belirli işlemlerin gerçekleştirilmesini ve değişikliklerinizin ne zaman devreye girdiğinin anlaşılmasını kolaylaştıracağına inanıyoruz. Bu güncellemeyle, daha etkili bir AdWords kampanyası yayınlamanıza yardımcı olmak için Kalite Puanınızı daha iyi anlayabilme olanağı sağlamayı hedefliyoruz.

Kalite Puanı Hakkında Daha Fazla Bilgi
Kalite Puanı hakkındaki temel bilgileri gözden geçirmek için, Kalite Puanını kontrol etme ve anlama konulu yardım merkezi makalemizi okuyabilirsiniz. Ayrıca, Reklam Kalitesi hakkında bilmeniz gereken 10 şey başlıklı makaleyi de incelemenizi öneririz. Bu makalede, Kalite Puanı hakkında sık sorulan sorular ve yaygın yanılgıların yanı sıra reklamlarınızın performansını etkileyen diğer dış faktörler ele alınmaktadır.

Gönderen: Jen Huang, AdWords Ürün Yöneticisi
Yayınlayan: Samet Öz, Google AdWords Uzmanı

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!