AdWords için en önemli iki hedefimiz, reklamları kullanıcılar için daha alakalı ve yararlı, reklamverenler içinse daha etkili ve yönetilmesi daha basit hale getirmektir. Geçtiğimiz Şubat ayında, geliştirilmiş kampanyaları duyurmak, işte bu nedenle bizi çok heyecanlandırmıştı. Geliştirilmiş kampanyalarla, amaçları ve içinde bulundukları ortamla daha alakalı reklamlarla, kullanıcılara doğru anda ulaşmayı daha kolay hale getiriyoruz.

Geçtiğimiz dört ay içinde geliştirilmiş kampanyalar hakkında birçok şey yazdık.  Yardım merkezi makalelerimize ve bu konuya ayrılmış web sitemizin yanında, bu blogdaki “geliştirilmiş kampanyalar” etiketinde çok sayıda en iyi uygulamayı, müşteri öyküsünü, web semineri kaydını ve yeni özellikler hakkındaki ayrıntıları bulabilirsiniz.

Geliştirilmiş kampanyaları kullanıma sunduğumuzdan bu yana reklamverenler 6 milyondan fazla eski kampanyayı yeni sürüme geçirdi. Ve bugünden itibaren, AdWords sistemi kalan tüm eski kampanyaları otomatik olarak yeni sürüme geçirmeye başlayacak, böylece tüm kullanıcılar yeni AdWords platformuna geçecek.

Geliştirilmiş kampanyalarla alınan sonuçlar
Yeni sürüme geçen ve geliştirilmiş kampanyalarını optimize eden birçok reklamveren, daha şimdiden olumlu sonuçlar aldıklarını ve zaman tasarrufu sağladıklarını bildirdi. Aşağıda en son örneklerden birkaçı verilmiştir:

    • Pizza Hut, geliştirilmiş kampanyalara geçtiklerinden beri mobil YG'nin %20 arttığını bildirdi. Ayrıca, mobil TO'da %60 artışla birlikte akıllı telefonlarda sipariş başına maliyette de %17 düşüş saptadılar.

    • Autobytel otomobil satın almak isteyenlere yönelik bir site ve yeni sürüme geçip geliştirilmiş kampanyalarını optimize ettikten sonra, aynı EBM ile dönüşümlerini %10 artırdı. Şimdi %30 daha az kampanya yönetiyorlar, böylece pazarlama ekibine kullanıcı deneyimini optimize etmeye odaklanmak için daha fazla zaman kalıyor. Billy Ferriolo (Kıdemli Başkan Yardımcısı, Müşteri Edinme ve Ürün Geliştirme) bunu, “Doğru dönüşümleri doğru fiyatla elde ediyoruz, aynı zamanda pazarlama çabalarımız hesap yönetiminden çok kullanıcı deneyimine odaklanmış durumda,” sözleriyle açıklıyor. (.pdf dosyasını indirin) 

    • Miller's Bakery, New Jersey'de faaliyet gösteren ve gelişmekte olan bir aile şirketi. Şirket, yer ve mobil teklif ayarlamaları, yeni sürüm site bağlantıları ve yeni sürüm arama uzantıları gibi özellikleri kullanarak özel kek siparişlerini artırdı. Yeni sürüme geçtikten sonra, fırına gelen müşterilerde %10-20 artış oldu, en yoğun saatlerdeki ciroları yaklaşık iki katına çıktı ve yakın şehirlerden yapılan web tıklamaları %20-35 arttı. Patron Dwight Miller, “Müşterilerimiz işletmemizle birden çok cihaz kullanarak etkileşimde bulunuyor,” diyor. "Hem masaüstü bilgisayarlarda hem de mobil cihazlarda reklam yayınlamamış olsaydık, birçok müşteriyle bağlantı kuramazdık.” (.pdf dosyasını indirin

Yeni sürüme geçtikten sonra başarılı olmayı sağlayan ipuçları
İyi planlanmış bir oluşturma işlemi ve düzenli yapılan optimizasyon tüm AdWords kampanyaları için yararlı olacaktır. Bu nedenle, kampanyalarınız yeni sürüme ister sizin tarafınızdan ister otomatik olarak geçirilmiş olsun, yeni geçiş yapılan tüm geliştirilmiş kampanyaları gözden geçirmenizi ve optimize etmenizi öneririz. Aşağıda birkaç ipucu verilmiştir (ayrıntılar bu Yardım Merkezi makalesindedir) :
    1. Mobil teklif ayarlamalarınızı gözden geçirin. Çoğu kampanya türü için, yeni sürüme otomatik geçişte varsayılan olarak benzer reklamverenlerin teklifleri temel alınır. İşletmeniz için optimizasyon yapmak üzere kampanyanın "Ayarlar" sekmesine gidin.
    2. Çakışan kampanyalardaki istenmeyen anahtar kelime yinelemelerini saptayın. Önceden sahip olduğunuz benzer eski kampanyalarınız varsa, her cihaz türü için eşleşen kampanyaları saptamanızı ve geliştirilmiş kampanyalarınızdaki yinelenen anahtar kelimeleri silmenizi öneririz.
    3. Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarını gözden geçirin. Görüntülü reklamlarınızın kullanıcılara istediğiniz cihazlarda ulaştığını ve istediğiniz teklif verme stratejilerini kullandığınızı doğrulayın.
    4. Geliştirilmiş kampanyaların güçlü özelliklerinden yararlanmaya başlayın. Başlamak için, yeni sürüm site bağlantılarını ve yeni sürüm arama uzantılarını denemenizi öneririz. Ardından, mobil cihazlar için tercih edilen reklamlar oluşturarak veyer ilezaman için teklif ayarlamaları belirleyerek daha da iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Geliştirilmiş kampanyalar web sitemizde diğer başarı öykülerini, en iyi yöntemleri ve geliştirilmiş kampanyalarla bir profesyonel gibi nasıl teklif vereceğinizi anlatan bir kılavuz bulabilirsiniz. Ayrıca, sorularınız varsa ya da yardıma ihtiyaç duyarsanız lütfen bize ulaşın.


Geleceğe birlikte yürüyoruz
Müşterilerin kullandıkları cihazlar artmaya devam edecek ve alışveriş yaparlarken, oyun oynarlarken ve haberleşirlerken bunlar arasında geçiş yapabilecekler. Geliştirilmiş kampanyalar, çok sayıda cihazın kullanıldığı günümüz dünyasında reklamverenlere tüketicilerle daha basit şekilde ve daha akıllıca bağlantı kurma konusunda yardımcı olmak için atılmış önemli bir adımdır. Dünyanın dört bir yanında bu yeni fırsatı şimdiden kullanmaya başlamış reklamverenler ve iş ortaklarının bulunması bizi mutlu ediyor. Bu yolculukta yanımızda olduğunuz ve geleceğe doğru bizimle yürüdüğünüz için teşekkür ederiz.


Gönderen: Sridhar Ramaswamy, Kıdemli Başkan Yardımcısı, Reklamlar ve Ticaret
Yayınlayan: Samet Öz, Google AdWords Uzmanı


Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!