Bu yazımızda, Google Analytics hesabınızda nasıl hedef oluşturabileceğinizi ve hedeflerinizi nasıl yorumlayabileceğinizi konuşacağız.

Hedefler Ne Anlama Gelir?

Hedefler, işletmenizin internet üzerinde amacına ulaşıp ulaşmadığını ölçümlemenize yardımcı olacak kurallardır. Burada önemli olan sitenize gelen ziyaretçilerin sitenizde izledikleri adımları ölçümlemektir. Örneğin, işletmenizin temel amacı web siteniz üzerinden satış yapmaksa, sitenizde alışveriş yaptıktan sonraki “Teşekkür Ederiz” sayfasına yapılan ziyaretleri URL hedefi olarak belirlemek mantıklı olabilir.


Google Analytics’te Hedef Nasıl Oluştururum?


  1. Analytics'te herhangi bir ekranın sağ üst kısmındaki Yönetici sekmesini tıklayın. 







  2. Hesabın adını, ardından hedef eklemek istediğiniz mülkün adını tıklayın.


  3. İlgili profilinizi de seçtikten sonra Hedefler sekmesine basın.






  4. Hedef kümelerinden birine bir hedef eklemek için Hedef Ekle butonunu tıklayın.
Google Analytics’te Farklı Hedef Türleri Nelerdir?
  • URL Hedefi

Sitenizde gezinen ziyaretçilerin ulaşmalarını istediğiniz sayfayı hedef olarak belirleyebilirsiniz.

1) Hedef Huninizi Belirleyin

Futboldan bir örnekle hedef hunisi oluşturmayı daha detaylı konuşalım. Diyelim ki, Fatih Terim Galatasaray’ın gelecek maçı için şöyle bir taktik uygulayacak olsun: Hamit topu Selçuk’a iletecek, Selçuk Burak’a pas verecek, Burak da topu ağlarla buluşturacak.

Galatasaray’ın amacı maçtan 3 puan alabilmek. Bunu yapabilmek için de gol atması gerekli. Yani takımın hedefi gol atmak ve hedef hunisi de Hamit > Selçuk > Burak. Gol olana kadar top bu yolu izlerse hedefe ulaşılmış olacak. Eğer pas kaybı olursa, hedefe ulaşılmamış olacak. Buradaki oyuncular, websitenizin farklı sayfalarını temsil ediyor.
  • Hamit Altıntop: /hamit-altintop.html
  • Selçuk İnan: /selcuk-inan.html
  • Burak Yılmaz: /burak-yilmaz.html
  • Gol: /gol.html

2) Hedef Ayarlarınızı Girin

* Raporlarda kolayca tanıyabileceğiniz bir Hedef Adı girin.

Hedefin, oluşturulup kaydedildikten hemen sonra uygulanmasını istiyorsanız Etkin'i seçin. Hedefi oluşturmak istiyor ancak hedefin hesabınıza uygulanmasını istemiyorsanız Etkin Değil'i seçin.

* Hedef URL, ziyaretçinin ulaşmasını istediğiniz nihai sayfayı göstermektedir. 

Hedef Eşleme Türü olarak tam eşleme, URL’deki her karakterin istisnasız baştan sona eşlendiği eşleme türüdür. Diğer eşleme türleri ile ilgili detaylı bilgi bulabileceğiniz makalemize buradan ulaşabilirsiniz.

* Hedef Değeri, dönüşüme atadığınız parasal değerdir. Hedef her tamamlandığında, bu rakam kaydedilir. Ardından, tüm rakamlar toplanır ve Hedef Değeri olarak rapor edilir. Bunu boş da bırakabilirsiniz.

* “Huni Kullan” seçeneğini işaretleyip dönüşüm huninizi tanımlayabilirsiniz.

3) Birkaç Gün Bekleyin ve Hedef Performansınızı Analiz Etmeye Başlayın

Hedef Akışı Raporu

Hedef Akışı Raporu, ziyaretçilerinizin bir dönüşüm hunisinde bir Hedef doğrultusunda ilerledikleri yolu görselleştirir. Bu rapor, ziyaretçilerin beklediğiniz gibi web sitenizdeki bölümlere gidip gitmediklerini ve hedeflenmiş bir amacı gerçekleştirip gerçekleştirmediklerini görmenize yardımcı olabilir.

Dönüşüm hunisinde ilerleyen ve Hedef noktasında (son düğüm) çıkış yapan ziyaretçiler amacınızı gerçekleştirmiş, diğer bir deyişle dönüşüm sağlamış olur.
Dönüşümler → Hedefler → Hedef Akışı
Trafik belirli bir adımda istediğinizden farklı davranıyorsa, web sitenizin o sayfasını veya bölümünü inceleyebilirsiniz. Düzgün görüntülenmeyen bir sayfa öğesi saptayabilir veya ziyaretçilerin gezinme işlevine bakış açısının, dönüşüm huninizi oluştururken düşündüğünüzden farklı olduğunu görebilirsiniz. 
  • Ziyaret Süresi
Bir ziyaretçinin sitenizde geçireceği süreyi hedef olarak belirleyebilirsiniz. Hedef Ayrıntıları'nın altında, koşulu, saati, dakikayı ve saniyeyi belirtebilirsiniz.
  • Sayfa Sayısı/Ziyaret (web) Ekran Sayısı/Ziyaret (uygulama)
Sayfa veya ekran sayısını da hedef olarak belirleyebilirsiniz.
  • Etkinlik
Hedef olarak bir Etkinlik belirlemek için öncelikle Etkinlik İzleme'yi kurmanız gerekir.
Analytics’te Hedefler Belirlemek Neden Önemlidir?

Analytics hesabınızda anlamlı analizler yapabilmeniz için doğru hedefler belirlemiş olmanız oldukça önemlidir. Doğru hedefler belirleyip bunlara uygun Hedef Dönüşüm Hunileri tanımlamak Google Analytics'ten alacağınız faydayı artıracaktır. Size önerim, işletmenizin hedeflerini belirlemeniz veya belirlediyseniz yeniden gözden geçirmenizdir. 

Bir sonraki yazımda, AdWords hesabınızın performansını arttırmak için kullanabileceğiniz bir başka Analytics raporunu sizlerle paylaşıyor olacağım.

Cansu Özaras, Google AdWords Uzmanı


Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!