Bildiğiniz gibi her bir anahtar kelime için "maksimum tıklama başına maliyet" seçer ve her arama sonucu için belirlediğiniz tutar ile açık artırmaya girersiniz. Buna göre de reklamınızın konumu belirlenir. Peki, rakipleriniz ile kıyasladığınızda, şu ana kadarki açık artırma performansınız ne durumda?

  • Açık Artırma Bilgileri Raporu sayesinde, sizinle aynı açık artırmaya katılan reklamverenler ile performans kıyaslaması yapabilirsiniz.
  • Reklamlarınızın arama sonuçlarında ne sıklıkla diğer reklamverenlere ait reklamlardan daha yüksek bir sıralamaya sahip olduğunu öğrenebilirsiniz.
  • Toplam olası gösterim payınızı diğer reklamverenlerinkiyle karşılaştırabilirsiniz.
  • Bu bilgiler, size başarılı olduğunuz alanları ve performansınızı artırmaya yönelik fırsatları kaçırıyor olabileceğiniz noktaları göstererek teklifler, bütçeler ve anahtar kelime seçimleriyle ilgili stratejik kararlar almanıza yardımcı olabilir.

Bu raporun size sağlayacağı bilgiler;

1. Ortalama Konum: Ortalama konum, reklamın açık artırmalardaki ortalama sıralamasıdır.

2. Gösterim Payı: Gösterim payı, aldığınız gösterim sayısının, almaya uygun olduğunuz tahmini gösterim sayısına bölümünün yüzde cinsinden ifadesidir. 

3. Birlikte Yayınlanma Oranı: Söz konusu anahtar kelime için diğer bir reklamverenle aynı anda gösterim alma sıklığınızı belirtir.

4. Daha Üst Konum Oranı: Bir başka reklamverenle birlikte gösterim elde ettiğiniz açık artırmalarda diğer reklamverenin reklamının sizin reklamınızdan daha yüksek bir konumda gösterilme sıklığını belirtir.

5. Sayfanın Üst Kısmında Gösterim Oranı: Reklamınızın (ya da görüntülediğiniz satıra bağlı olarak, başka bir reklamverene ait reklamın) sayfanın üst kısmında, organik arama sonuçlarının yukarısında ne sıklıkla gösterildiğini belirtir.


Açık Artırma Bilgileri Raporu’na Nasıl Ulaşabilirim?

1. Adwords hesabınızda oturumunuzu açın.

2. Anahtar Kelimeler sekmesine gidin.

3. İncelemek istediğiniz anahtar kelimenin yanındaki kutucuğa tik atın.

4. İstatistik tablosunun üst kısmındaki "Anahtar kelime ayrıntıları" kutusunu tıklayın.

5. Açılır menüde, "Açık artırma bilgileri" başlığının altında "Seçili (tek anahtar kelime)" seçeneğini belirtin.

6. Karşınıza çıkan veriler Açık Artırma Bilgileri Raporu’nu verecektir. Sayfanızın sağ üst köşesindeki tarih aralığını değiştirerek farklı zaman aralıklarına göre rakiplerinize göre açık artırma performans kıyaslaması gerçekleştirebilirsiniz.

Açık Artırma Raporu’nu Kimler Kullanmalı?
Reklam konumu konusunda rekabete girdiği diğer reklam verenlerin performansına göre kendini kıyaslamak isteyen bütün reklamverenlerin kullanabileceği bir rapordur.

Peki, Bu Rapor Neden Kullanılmalı?
Bu rapor sayesinde, en çok hangi reklamverenlerle rekabete girdiğinizi ölçebilecek, ilerisi için maliyet konusu ile ilgili kararlar alırken daha fazla bilgiye sahip olacaksınız!

Mark Semoil, Google AdWords Uzmanı

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!