• Ziyaretçileriniz hangi kaynaktan sitenize ulaşıyor? Sitenizde nereleri dolaşıyor ve en son neyi görüntüleyip çıkıyor?
  • Ziyaretçileriniz sitenizde tahmin ettiğiniz gibi bir yol mu izliyor? Yoksa sitenizde izlenen alternatif yollar da var mı?
  • AdWords performansınızı arttırmak için ziyaretçilerinizin sitenizde izlediği yolu bilmek neden önemlidir?

Bu soruların yanıtlarını Google Analytics hesabınızdaki Ziyaretçi Akışı Raporu’nu kullanarak öğrenebilirsiniz. "Google Analytics" yazı dizimizin yedincisi olan bu yazımızda bu rapora odaklanacağız.

Ziyaretçi Akışı Raporu’na Nasıl Erişebilirim?

Kitle > Ziyaretçi Akışı
Ziyaretçi Akışı Raporu Neden Önemlidir?

Ziyaretçi Akışı Raporu sayesinde, ziyaretçilerinizin hangi kaynaktan size ulaştığını, sitenizde nereleri dolaştığını ve en son neyi görüntüleyip çıktığını görebileceksiniz. Özetle, ziyaretçilerinizin sitenizde yaptıkları yolculuğu (yolculuğa başladıkları duraktan sonlandırdıkları durağa kadar) görebiliyor olacaksınız.

Ziyaretçi Akışı Raporu, siteden siteye farklılık gösterdiği ve her akış bambaşka bir hikaye anlattığı için bu raporu bir örnek üzerinden anlatmayı uygun buldum. Ziyaretçi Akışı Raporu’nu AdWords hesabınızın performansını arttırmak için nasıl kullanabileceğiniz üzerine yoğunlaştım. Bu raporu, başka kriterlere göre filtreleyip daha farklı analizler yapmak tabii ki mümkün. Bu yazıda anlatılan prensipler umarım kendi verilerinizi analiz ederken size fikir verecektir.

Örnek Bir Ziyaretçi Akışı Raporunu Yorumlama

Bu örnekte, AdWords kullanan bir pastanenin Ziyaretçi Akışı Raporu’nu inceleyeceğiz. 

Ziyaretçi Akışı Raporu’nu açtığınızda ilk göreceğiniz ekran buna benzerdir.

Ziyaretçi Akışı Raporu açılış ekranı

Ziyaretçi Akışı Raporu’nu AdWords kampanyalarınızı optimize etmek adına verileri AdWords hesabımızda yer alan anahtar kelimeler cinsinden filtreleyelim. 

Bunu yapabilmek için Analytics ve AdWords hesaplarınızı bağlamış olmanız gerekmektedir. Google Analytics ve Google AdWords hesabınızı nasıl bağlayabileceğinizi Google Analytics: AdWords Hesabınızı Bağlayın isimli yazımızdan öğrenebilirsiniz.

“Ülke/Bölge” yazan butona tıklayıp “Trafik Kaynakları” kategorisinin altından “Anahtar Kelime” seçeneğini işaretleyelim.

Bu buton, verilerinizi neye göre filtrelediğinizi göstermektedir
Verileri “Anahtar Kelimeler” cinsinden filtreledik
Son olarak, “Segment Seçin” butonuna basarak verileri “Ödemeli Arama Trafiği” cinsinden filtreleyelim.

Tüm Ziyaretleri de benzer şekilde filtreleyebiliriz
Rapor aşağıdaki gibi görünecektir.

Verileri AdWords’den gelen anahtar kelimeler cinsinden filtreledik
Bu örnekte, raporu üçüncü etkileşime kadar inceleyeceğiz. İlk etkileşim, ziyaretçilerin sitenizde girdikleri ilk sayfayı gösteriyor. Ancak, daha detaylı incelemek isterseniz en sağda yer alan “+Adım” butonuna basarak sonraki etkileşimlere göz atabilirsiniz.

Bu raporda, ziyaretçilerin 220 tanesi “çikolatalı kek” anahtar kelimesini yazarak reklamınızı görmekte ve sitenizin çikolatalı kekler ile ilgili kısmına giriş yapmaktadırlar. Anahtar kelimenin yazdığı düğüme tıklarsanız “Buradan gelen trafiği vurgula” seçeneği sayesinde akışı daha kolay görebiliriz.
“Çikolatalı Kek” anahtar kelimesi üzerinden siteye gelen ziyaretçilerin akışı
220 ziyaretçinin 212 tanesi sitenin çikolatalı kekler ile ilgili kısmına gitmesine rağmen 191 tanesi siteden başka sayfa görüntülemeden ayrılmaktadır. Bu yüksek oran bize ne söylemektedir? 

Bu anahtar kelime için AdWords hesabından “Arama Terimleri Raporu”nu kontrol ettiğimde alınan tıklamaların %30’unun “çikolatalı kek nasıl yapılır”, “çikolatalı kek tarifi”, “çikolatalı kek malzemeleri” gibi arama terimlerinden geldiğini gördüm. Bu durum ziyaretçilerin sitede neden başka kategorilere veya alışveriş yapmaya devam etmediğinin açıklaması olabilir. Bu noktada, AdWords hesabına “tarif”, “malzeme” gibi kelimeleri negatif anahtar kelime olarak tanımlayabiliriz. Var olan anahtar kelimeleri de daha spesifik yaparak (örneğin “satın al” kelimesini ekleyerek) bütçeyi daha verimli harcayabiliriz.

“Doğum Günü Pastaları” anahtar kelimesi ile siteye gelen ziyaretçilerin akışı
Aynı siteye “doğum günü pastaları” anahtar kelimesi ile reklamdan gelen 199 ziyaretçinin 197 tanesinin sitedeki ilgili sayfaya gittiğini görüyoruz. Ancak, bu ziyaretçilerin 107 tanesi siteden ayrılmaktadır. Bu ayrılış oranının sebebi ne olabilir ve bunu düşürmek için neler yapabiliriz?

Bu örnekte, kullanıcılar sadece bilgi almak adına siteye giriş yapmış olabilirler. Burada bu kullanıcıları tekrar yakalamak adına yeniden pazarlama yapmak mantıklı olabilir. Yeniden pazarlama ile ilgili bilgi almak için burayı tıklayabilirsiniz.

İkinci bir sebep, kullanıcıların fiyatlarınızı yüksek bulması veya teslimat şartlarınızı uygun bulmaması olabilir. Bu noktada, reklam metninizde bu gibi konularla ilgili daha çok bilgi verebilirsiniz. 

Ek olarak, sitenin tasarımı anlamında iyileştirmeler yapılabilir. Örneğin, alışveriş yapmak istediğinizde çok uzun adımlardan sonra ödeme sayfasına ulaşılmaktaysa, bu durum ziyaretçilerin sitenizdeki kullanım tecrübesini negatif etkileyeceği için sitenizdeki yüksek ayrılış oranlarının açıklaması olabilir. Bazı durumlarda, sitenin belirli bir tarayıcı/cihazda görüntülenmesiyle ilgili bir problem olduğu için de yüksek ayrılma oranları görebilirsiniz. Bu noktada, verileri o doğrultuda filtreleyip sitenizde gerekli kontrolleri yapmanızı öneriyorum.

Analytics uzmanı Cemal Büyükgökçesu ile birlikte hazırladığımız bu videoda, örnek başka bir Analytics hesabı üzerinden Ziyaretçi Akışı ve Hedef Akışı Raporu’nu yorumluyoruz. Hedef Akışı Raporu’nu gelecek yazıda detaylı olarak inceleyeceğiz. Bu videodaki bakış açısını kendi Analytics hesabınızda da kullanarak anlamlı sonuçlar elde edebilirsiniz.


Bir sonraki yazımda, AdWords hesabınızın performansını arttırmak için kullanabileceğiniz bir başka Analytics raporunu sizlerle paylaşıyor olacağım.

Cansu Özaras
Google AdWords Uzmanı


Biraz Daha Analytics?
Google Analytics: Anahtar Kelimeler Raporu
Google Analytics: Eşleşen Arama Sorgusu Raporu
Google Analytics: Anahtar Kelime Konum Raporu
Google Analytics: Gün Bölümleri Raporu


Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!