Sabah kepenk açan bir esnaf dükkanına ilk adım attığında, muhtemel gözünün kaydığı ilk nokta müşterilere satış yaptığı vitrinidir. AdWords hesabınızda bu vitrin tıklama oranınız olmalı. Tıklama oranı, basit bir ifadeyle belirli bir zaman dilimi içerisinde almış olduğunuz tıklamaların gösterimlere olan oranıdır.

Bir kuyumcu olduğunuzu varsayalım.

Her gün yüzlerce, hatta binlerce kişinin vitrininizdeki ürünlere bakması sizin o gün içinde aldığınız gösterimlerken, dükkanınıza girerek size bu ürünler hakkında sorular soran ve ürünlerinizi inceleyen müşteri sayısını tıklamalarınız olarak düşünebiliriz. Böylece tıklama oranınız da dükkanınıza giren müşterilerinizin vitrininizi gören müşterilere oranı oluyor.

Tıklama oranınızı yukarı çekebilmek için tıklamalarınızı arttırırken, alakasız olan gösterimleri azaltmayı hedeflemeniz mantıklı bir çözüm önerisi olacaktır. Gereksiz gösterimlerin azaltılması bu anlamda öncelikli olarak düşünülmesi gereken aksiyon olabilir.

Tecrübelerimiz gösteriyor ki, AdWords reklamverenleri, reklamlarının hedeflemelerini (anahtar kelimeler ve Görüntülü Reklam Ağı hedeflemeleri) çok geniş tutarak, yapmış oldukları iş ile alakasız olan bir çok sorgulamada gösterim alarak çok yüksek gösterim sayılarına ulaşabiliyor. Ancak çok geniş hedeflemeler reklamlarınızın alakasız aramalarda çıkmasına, bunun karşılığında da tıklama sayılarınızın düşük olmasına neden olabiliyor, bu da elbette tıklama oranınızı (TO) ve dolayısıyla da kalite puanınızı negatif yönde etkiliyor.

Bu noktada en yanlış algı, “Ne kadar çok reklamım gösterilirse o kadar iyidir.” düşüncesi. Google AdWords olarak kullanıcılara yaptıkları her bir sorguda en alakalı reklam sonuçlarını göstermek istiyoruz. Bunu yapmamıza yardımcı olan reklamverenlerimizi de yüksek kalite puanları ile ödüllendiriyoruz diyebiliriz.

Peki alakasız aramalarda çıkmamak için ne yapmak gerekir? Alakasız aramalardan çıkmamak için reklamlarımızın hedeflemelerini çok iyi bir şekilde belirliyor olmamız gerekiyor. Hedeflemelerimiz için de yapmamız gerekenler şu şekilde:
  1. Yeni bir kampanya oluşturduğumuzda kampanya ayarlarımızı hedeflemelerimize uygun bir şekilde yapmamız gerekiyor. Kampanya düzeyinde yapabildiğimiz ayarlar kakkında Google AdWords Yardım Merkezi'ndeki ilgili yazımızı okumakta fayda var. 
  2. Google Arama Ağı'nı hedefleyen yeni bir kampanya oluştururken eklediğiniz anahtar kelimeler geniş eşleme olarak hesabınıza ekleniyor.  Lütfen her bir anahtar kelimenin eşleme türünün yapılan sorgularda sizin reklamlarınızı tetiklerken belirleyici olduğunu unutmayın. Bu konu hakkında eşleme türleri hakkındaki Google AdWords Yardım Merkezi'ndeki makalemizi incelemenizi öneririm. Bu yazı dizimizdeki bir sonraki yazımızda Google Arama Ağı'nı hedefleyen kampanyalarımızda hedefleme aracımız olan anahtar kelime eşleme türlerine odaklanacağız. 
  3. Görüntülü Reklam Ağı hedeflemesinde yerleşim seçimi, konu ve ilgi alanları belirleme başarılı bir tıklama oranı hedeflerken dikkat etmemiz gereken bir başka konu başlığı. Bu konuyu ise yazı dizimizin son bölümünde sizlerle paylaşacağız.
Google AdWords reklamlarınızın kalite puanını yükseltmenize yardımcı olmasını planladığımız "Kalite Puanı:" yazı dizimizin ilk yazısını böylece sizlerle paylamış olduk. Yeni dizimizin diğer yazılarında görüşmek üzere!

Cüneyt Ünar, Google AdWords Uzmanı

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!