Paylaşılan bütçe meşhur Google kafeteryaları gibidir. Google ofisinde tüm yemekler aşçılar tarafından kafeteryaya aktarılır. Biz Google çalışanları ise ihtiyacımız olduğu kadar yemeği tabaklarımıza alarak karnımızı doyururuz.

Paylaşılan bütçede ise reklamveren AdWords’e ayırabileceği bütçeyi belirler, kafeteryaya yerleştirir ve kampanyalar da aynı bizim gibi ihtiyaçları oldukça gelip bu bütçeden ihtiyaçları kadar miktarı alarak kullanırlar.

Paylaşılan Bütçe Nasıl Oluşturulur?
  1. Google AdWords hesabınıza giriş yapın, sayfanın üst kısmında bulunan koyu yeşil sekmelerden "Kampanyalar" sekmesini seçin.
  2. Sol gezinme çubuğunda, "Paylaşılan kitaplık" bağlantısını tıklayın.
  3. Bu bağlantının altındaki "Bütçeler"i kutusunun alt kısmında bulunan "view" bağlantısına tıklayın.
  4. Açılan sayfada "+Yeni bütçe"yi tıklayın.
  5. Yeni paylaşılan bütçenize bir ad verin, bu bütçeyi paylaşacak olan kampanyalarınızı seçin ve bu kampanyalarınızın paylaşacağı bütçe tutarınızı belirleyin.
  6. Kaydet'i tıklayın.
Paylaşılan Bütçe Oluşturma
Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
  • Performans: Kampanya performansınızı hem “Tüm çevrimiçi kampanyalar” sekmesinden kontrol edebildiğiniz gibi, "Paylaşılan Bütçeler" başlığı altından da kontrol edebiliyorsunuz. Bu kontrolü "Paylaşılan Bütçeler" başlığı altından yapmak aynı bütçeyi paylaşan kampanyalarınız arasındaki karşılaştırmalarınızda işinizi kolaylaştıracaktır.
Paylaşılan Bütçeler Başlığı Altında Kampanya Performansınız

Paylaşılan Bütçeye Dahil Edilen Kampanların Ayalarındaki Farklar Neler?
  • Bütçe: Kampanya ayarlarına girdiğinizde Bütçe başlığında iki seçenek göreceksiniz. Bu seçeneklerden,
    • “Ayrı bütçe” seçeneğini seçtiğinizde kampanyanızda standart bütçelendirmeyi kullanabilirsiniz.
    • Seçili olan "Bütçeyi Paylaş" seçeneğini kullanarak kampanyanız arasında bütçe paylaşımına devam edebilirsiniz.
Paylaşılan Bütçe Kullanan Kampanya Ayarlarında Bütçe

  • Yayınlanma yöntemi: Paylaşılan bütçe kullanmayan kampanyalarda reklam yayın yöntemimizi seçebiliyorken, paylaşılan bütçede reklam yayınlanma yönteminiz seçilen bütçenize göre otomatik olarak ayarlanır.  
Paylaşılan Bütçe Kullanan Kampanya Ayarların Yayınlanma Yöntemi
Paylaşılan bütçeyi neden kullanmalı?
  • Bütçeniz üzerinde daha fazla kontrol sahibi olursunuz. / Google AdWords için ayardığınız bütçenizi daha etkili kullanırsınız
  • Gün içerisinde kampanyalarınıza ait bütçeyi takip etmek zorunda kalmazsınız.
  • Bir kampanyanıza ayırmış olduğunuz bütçe tüketilemediğinde bu miktarı iyi performans gösteren başka bir kampanyanızın kullanmasına imkan tanımış olursunuz.

Paylaşılan bütçeyi kimler kullanmalı? 
  • "Aynı ürün/hizmetim için mobil, Arama Ağı, Görüntülü Reklam Ağı'nı hedefleyen birden fazla kampanyam var"
  • "Kampanyalarıma ne kadar bütçe ayırmam gerektiğini tahmin etmekte zorluk çekiyorum"
  • "Devir tasarruf devri, paramı bir yerden artırıp başka bir yerde kullanmalıyım"
Siz de yukarıdaki cümlelere katılıyorsanız Paylaşılan Bütçe sizin için biçilmiş kaftan demektir!

Sevinç Cömertoğlu, Google AdWords Uzmanı

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!