Binlerce anahtar kelime için AdWords tekliflerinizi %5 değiştirmeniz gerektiği oldu mu? Ya da yüzlerce reklamda küçük bir metni bulup değiştirmeniz gerekti mi? Belki de web adresinizi değiştirdiniz ve hesabınızdaki tüm görünür URL'leri ve hedef URL'leri güncellemeniz gerekti.

AdWords'ü daha hızlı, daha kolay ve daha iyi bir hale getirmek istiyoruz. Bu nedenle, AdWords arayüzünde yeni toplu düzenleme özelliklerini kullanıma sunduğumuzu gerçekten büyük bir heyecanla bildiriyoruz! Bu yeni özellikler sayesinde, hesabınızın genelinde büyük ölçekli değişiklikleri çok daha hızlı ve kolay bir şekilde yapabileceksiniz.

İlk önizleme
Başlangıçta, görüşlerinizi almak ve her şeyin beklendiği gibi çalıştığından emin olmak için bu toplu düzenleme özelliklerini sınırlı sayıda AdWords hesabında kullanıma sunuyoruz. Önümüzdeki haftalarda özellikleri herkesin kullanımına sunmayı umuyoruz.


Daha hızlı ve kolay bir şekilde çok daha fazla değişiklik yapın
Yapabileceğiniz değişikliklerin bir özeti şu şekilde:

Anahtar Kelimeler
  • Anahtar kelimede veya hedef URL'de metin arama ve değiştirme
  • Anahtar kelimeye veya hedef URL'ye metin ekleme
  • İlk sayfa TBM'sine veya sayfanın üst kısmına ilişkin TBM'ye yükseltmek dahil olmak üzere yeni teklifler belirleme
  • Teklifleri artırma veya azaltma
  • Anahtar kelime eşleme türlerini değiştirme
  • Etiket ekleme/kaldırma
Reklamlar
  • Reklamda veya URL'de metin arama ve değiştirme
  • Reklama veya URL'ye metin ekleme
  • Metindeki büyük harf kullanımını değiştirme
  • Etiket ekleme/kaldırma
Reklam Grupları
  • Teklifleri artırma veya azaltma
  • Yeni teklifler belirleme
  • Etiket ekleme/kaldırma
Kampanyalar
  • Bütçeleri artırma veya azaltma
  • Yeni bütçeler belirleme
  • Etiket ekleme/kaldırma


Değişiklikleri uygulamadan önce önizlemelerini yapabileceksiniz. Çok sayıda değişiklik yapıyorsanız, bunlar arka planda gerçekleşecek. Bu, toplu değişiklikler yapılırken sayfadan ayrılıp hesabınızda başka işlemler yapabileceğiniz (ve hatta oturumu tamamen kapatabileceğiniz) anlamına geliyor. Bir ilerleme durum çubuğu, değişikliklerin tamamlanmasına ne kadar kaldığını görmenize olanak sağlayacak. Uygulandıktan sonra da değişikliklerinizi inceleyebiliyorsunuz.

İşleri kolaylaştırma
Bu yeni düzenleme özellikleri AdWords'te kullanıma sunulduğunda, kalabalığı azaltmak ve yeni kullanıcıların işini kolaylaştırmak için düğmelerde ve menülerde birkaç değişiklik yapıldığını da fark edebilirsiniz.

"Düzenle" düğmesi "Düzenle" açılır menüsüne dönüşecek. Ayrıca, "Tabloda düzenle" görünümünün birden çok öğeyi düzenleme özelliğinden çok daha ileri düzeyde özellikler kullanıma sunulacağından, bu görünümü kaldıracağız. Tek bir kampanya öğesinde değişiklik yaparken, düzenleme moduna geçmek için bu öğeyi tıklamanız yeterli olacak.


Daha fazla bilgi ve geri bildirim
Bu yeni düzenleme özelliklerini kullanıma sunarken AdWords sözlüğümüzdeki toplu düzenlemelerle ilgili giriş de dahil olmak üzere AdWords Yardım Merkezi'ndeki makaleleri güncelleyeceğiz.

Önümüzdeki birkaç hafta içerisinde yeni toplu düzenleme özelliklerini kullanırsanız, lütfen bu özelliklerle ilgili yorumlarınızı buradan paylaşabilirsiniz. Görüşleriniz, AdWords'ü daha da iyi bir hale getirmemize yardımcı olacak.

Gönderen: Prashant Baheti, AdWords Ürün Yöneticisi
Yayınlayan: Gizem Uygun, Google AdWords Uzmanı

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!