Adres, telefon numarası gibi bilgilerinizi ve hatta web sayfanızdan daha fazla bağlantıyı reklamlarınızda paylaşmak ister misiniz?

Cevabınız “Evet” ise ilkini yayınlıyor olduğumuz “Reklam Uzantıları” yazı dizimizi takip etmeye devam edin!

Reklam Uzantısı nedir?

Reklam uzantısı, kampanya düzeyinde oluşturulur. Adres, telefon numarası, daha fazla web sayfası bağlantısı, ürün resimleri ve fiyat gibi işletmenizle ilgili ekstra bilgilerinizin görüntülenebilmesine olanak tanıyan bir dizi Google AdWords aracına verilen isimdir. Google AdWords hesabınız ile kullanabileceğiniz reklam uzantıları şu şekilde:
  1. Yer Uzantıları
  2. Arama Uzantıları
  3. Ürün Uzantıları
  4. Reklam Site Bağlantıları
  5. Sosyal Uzantılar
Bu yazımız ise yer uzantıları üzerine.

Yer Uzantıları
  • Müşterilerinizin kendilerine en yakın mağazanızı bulmalarını veya telefonla aramalarını mı istiyorsunuz?
  • Reklam metninize adresinizi yazmak istiyor fakat bu kez de açıklamalarınıza mı yer bulamıyorsunuz? 
  • Dönüşümlerinizi ekstra maliyet oluşturmadan artırmak mı istiyorsunuz?
O halde “Yer Uzantıları” tam size göre!
  • Yer uzantıları, Google.com, Google Haritalar gibi Google mülklerinde ve Arama Ağı iş ortağı sitelerinde görüntülenebiliyor.
  • Yer uzantılarında reklamlarınızda olduğu gibi aldığınız tıklama başına ücret ödüyorsunuz. Yani yer uzantısına sahip reklamların tıklama başına maliyeti (TBM) ile bu reklamdaki bağlantıların TBM'leri birbirine eşit oluyor.
Yer Uzantıları oluşturma
  1. AdWords hesabınızda oturum açın.
  2. Kampanyalar sekmesini tıklayın.
  3. Düzenlemek istediğiniz kampanyanın adını tıklayın.
  4. Reklam Uzantıları sekmesini tıklayın. Bu şekilde seçtiğiniz kampanyada bulunan reklam uzantılarınızın o andaki durumunu görebilirsiniz.
  5. Uzantılar tablosunun üzerinde bulunan açılır menüden Görünüm: Yer uzantıları'nı seçin. 

     6. Yeni uzantı'ya tıklayın:
  • Mevcut bir Google Rehber hesabını kampanyanıza bağlamak için "Bir Google Rehber hesabındaki adresleri kullan:"seçeneğini seçin. Google Rehber'de nasıl hesap oluşturacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

        7. İşiniz bittiğinde Kaydet’i tıklayın.

     Böylece AdWords hesabınıza Yer Uzantıları'nı eklemiş olacaksınız.

    Yer Uzantılarını Neden Kullanmalı?
    • Yer uzantıları ile reklam metninize sığdıramadığınız adres ve iletişim bilgilerinizi ekleme şansı bulacaksınız.
    • Özellikle yerel bir işletmeniz varsa, yakın çevrenizde mobil cihazlar ile arama yapan potansiyel müşterilerinize ulaşabilme olasılığınızı artıracaksınız.
    • Reklamlarınız ile sadece Arama ve Görüntülü Reklam Ağı’nda değil, Google Haritalar gibi birçok değişik ağlarda görüntülenerek müşteri kazanma şansını artıracaksınız.
    Peki Yer Uzantıları’nı kimler kullanmalı?

    AdWords reklamı veriyorsanız ve müşterilerinizi davet edebileceğiniz bir işletmeniz varsa Google Yer Uzantıları’nı kullanarak müşterilerinize müesseseden bir çay ikram etmemeniz için hiçbir sebep yok!

    Sevinç Cömertoğlu
    Google AdWords Uzmanı

    Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!