• Müşterilerinizin sizi telefonla aramalarını mı istiyorsunuz?
  • Akıllı telefonlarından reklamlarınızı görüntüleyen potansiyel müşterilerinize, reklamınız üzerinden numaranızı hemen arama imkanı sunabilirsiniz!

  • Arama uzantısı sayesinde, telefon numaranızı reklam metninizde yazmak zorunda değilsiniz.
  • Dönüşümlerinizi ekstra maliyet oluşturmadan artırmak mı istiyorsunuz? O halde “Arama Uzantıları” tam size göre! 
  • Arama uzantılarında reklamlarınızda olduğu gibi aldığınız tıklama başına ücret ödüyorsunuz. Yani arama uzantısına sahip reklamların tıklama başına maliyeti (TBM) ile bu reklamdaki bağlantıların TBM'leri birbirine eşit oluyor.
Arama Uzantıları Oluşturma

  1. AdWords hesabınızda oturum açın.
  2. Kampanyalar sekmesini tıklayın.
  3. Düzenlemek istediğiniz kampanyayı seçiniz.
  4. Reklam Uzantıları sekmesini tıklayın. Bu şekilde seçtiğiniz kampanyada bulunan reklam uzantılarınızın o andaki durumunu görebilirsiniz.
  5. Uzantılar tablosunun üzerinde bulunan açılır menüden Görünüm: Arama Uzantıları'nı seçin. 
    6. Yeni Uzantı’ya tıklayın.
    7. Açılan kutuda, gerekli seçenekleri seçtikten sonra, telefon numarasını ait olduğu ülke seçeneği ile yazın ve kaydet butonuna basın. Dikkat etmek gereken bir nokta, numaranızı yazarken başına 0 koymayın. Yani, numaranızı 212******* şeklinde yazın.

Tebrikler! Kampanyanıza yeni bir arama uzantısı eklediniz!

Arama Uzantılarını Neden Kullanmalı?
  • Arama uzantıları ile reklam metninize sığdıramadığınız iletişim bilgilerinizi ekleme şansı bulacaksınız böylece reklam metninizi daha verimli kullanabileceksiniz.
  • Telefon bilgilerinizi reklam metniniz içerisinde yazdığınız zaman potansiyel müşterileriniz reklamınızı tıklamayabiliyor, bu da tıklama oranınız dolayısıyla da kalite puanınızın düşmesine yol açar. Arama uzantısı sayesinde, hem telefon bilgileriniz reklamınızda yer alır, hem de reklamınız akıllı telefonlardan arama için tıklama alır. Bu şekilde tıklama oranınızı da yüksek tutmuş olursunuz.
  • Telefonunuz çaldığında, arayan müşterinizin size AdWords reklamlarınız dolayısıyla ulaşıp ulaşmadığını bilemiyorsunuz. Arama uzantıları sayesinde aldığınız aramaların ne kadarının AdWords reklamlarınız yolu ile geldiğini görebileceksiniz. Bu aramalara dair istatistikleri de AdWords hesabınızdan takip edebileceksiniz.
 Peki Arama Uzantıları’nı kimler kullanmalı?

AdWords reklamı veriyorsanız ve telefon ile sipariş alıyor veya telefon üzerinden müşterilerinize destek ve bilgi veriyorsanız, arama uzantıları sizin için çok uygun olacaktır!

Geliştirilmiş Arama Uzantıları

Bildiğiniz gibi bir süre önce AdWords kampanya yapısında köklü bir değişiklik yapıldi ve ‘Geliştirilmiş Kampanyalar’ geçişi halen devam etmekte. Bu geçişin ardından, diğer reklam uzantılarında olduğu gibi, arama uzantılarında da bazı yenilikler, değişiklikler fark etmiş olabilirsiniz.

Geliştirilmiş Uzantılar’ sayesinde, arama uzantılarında göreceğiniz yenilikleri özetleyecek olursak; 
  • Reklam grubu seviyesinde arama uzantıları: Artık yalnızca kampanya seviyesinde değil, reklam grubu seviyesinde farklı arama uzantıları yaratabileceksiniz. Yani bir kampanyanın altindaki farkli reklam gruplarında yer alan farklı reklam metinleriniz için istediğiniz arama uzantısını kullanabilirsiniz.
  • Arama uzantılarınız için zaman planlaması: Reklam yayınınız süresince, arama uzantısı için ayrı bir zaman planlaması kurabilirsiniz, böylelikle istediğiniz saatlerde telefon numaranızı potansiyel müşterilerinize gösterebilirsiniz.
  • Arama uzantılarında değişiklik geçmişi: Eski kampanya yapısında arama uzantınız üzerinde değişiklik yaptığınızda, uzantıya ait bütün performans verileri siliniyordu. Geliştirilmiş uzantılar sayesinde, arama uzantınızda değişiklik yapsanız bile, geçmiş veriler silinmemektedir.
  • Performans verileri: Her bir arama uzantınız için, tek bir veri kaynağı yerine ayrı ayrı olarak tıklama, gösterim, maliyet, vs.. gibi performans verilerinizi görebiliyor olacaksınız.
NOT: Geliştirilmiş arama uzantısını kullanabilmeniz için, öncelikle kampanyanızı ‘Geliştirilmiş Kampanyalar’a geçirmelisiniz. Bunun ardından ‘reklam uzantıları’ sekmesinden yeni uzantılarınızı kurabilirsiniz. 

Unutmayın!
Tüm reklam uzantıları gibi Arama Uzantıları'nın da gösterilebilmesi için reklamlarınızı tetikleyen anahtar kelimelerinizin yüksek kalite puanlarının olması gerekir. 

Bayramda her çalan telefonun sevdiklerinizden gelmesi dileklerimizle!

Mark Semoil, Google AdWords Uzmanı

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!