• Sitenize gelen kullanıcılar, gerçekte hangi kelimeleri aratıyorlar?
  • Bu arama sonucunda hangi anahtar kelimenizle ilişkili reklamınız tetikleniyor?
  • AdWords hesabınızda yer almayan ama kullanıcılarınızın gerçekte arattığı kelimeleri niye hesabınıza eklemelisiniz?
Bu sorularınızın yanıtlarını Google Analytics hesabınızdaki Eşleşen Arama Sorgusu Raporu'nu kullanarak öğrenebilirsiniz. "Google Analytics" yazı dizimizin dördüncüsü olan bu yazımızda Eşleşen Arama Sorgusu Raporu'na odaklanacağız.

Eşleşen Arama Sorgusu Raporu’na Nasıl Erişebilirim?



Trafik Kaynakları → Kaynaklar → Arama → Ücretli

Birincil Boyut → Eşleşen Arama Sorgusu
İkincil Boyut → Anahtar Kelime




Eşleşen Arama Sorgusu Raporu’nu Neden Kullanmalıyım?



Google Analytics hesabınızda yer alan Eşleşen Arama Sorgusu Raporu'nu kullanarak, kullanıcıların gerçekte hangi kelimeyi arattığını ve bu arama sonucunda AdWords hesabınızda yer alan hangi anahtar kelimeniz üzerinden reklamınızın tetiklendiğini görebilirsiniz. Bu sayede, ziyaretçilerin gerçekte neyi aradıklarını görebilir ve kullanıcının tam olarak aradığı kelimeyi anahtar kelime listenize ekleyerek kalite puanlarınızın artmasına yardımcı olabilirsiniz.

Analytics uzmanı Cemal Büyükgökçesu ile birlikte hazırladığımız bu videoda, örnek bir Analytics hesabı üzerinden Eşleşen Arama Sorgusu Raporu’nu yorumluyoruz. Bu videodaki bakış açısını kendi Analytics hesabınızda da kullanarak anlamlı sonuçlar elde edebilirsiniz.



Negatif Anahtar Kelime Fikirleri 
Eşleşen Arama Sorgusu Raporu’nu kullanmak size yeni negatif anahtar kelime fikirleri verebilir.

Örneğin, internet üzerinden gelinlik sattığınızı düşünelim. AdWords hesabınıza “gelinlik modelleri” anahtar kelimesini eklediğinizi varsayalım. Analytics hesabınıza girip Eşleşen Arama Sorgusu Raporu’nu kontrol ettiğinizde reklamınızın bu anahtar kelime aracılığıyla “kiralık gelinlik modelleri” sorgusu için tetiklendiğini gördünüz. Eğer siz şirket olarak kiralık gelinlik satmıyorsanız, “kiralık” kelimesini negatif anahtar kelime olarak ekleyebilirsiniz. Böylelikle, içinde “kiralık” kelimesi geçen “kiralık gelinlik modelleri” veya “kiralık gelinlik” gibi sorgularda reklamınız gösterilmeyecektir. Bunun gibi negatif anahtar kelime fikirleri, hedeflemediğiniz kullanıcılardan alacağınız tıklamaları engelleyerek hem bütçenizi verimli kullanmanıza yardımcı olacaktır hem de kalite puanlarınıza olumlu katkı yaparak reklam sıralamanızı olumlu etkileyecektir.



Anahtar Kelime Fikirleri 
Eşleşen Arama Sorgusu Raporu size yeni anahtar kelime fikirleri de verebilir.

Örneğin, elektronik eşyalar satan bir dükkan olduğunuzu varsayalım. AdWords hesabınıza “plazma tv” kelimesini eklediğinizi düşünelim. Eşleşen Arama Sorgusu Raporu’nu kontrol ettiğinizde, kullanıcıların aslında “63 inç plazma tv” veya “abc marka plazma tv” gibi sorgular kullandığınızı gördünüz. Bu yeni arama sorgularını, AdWords hesabınıza yeni birer anahtar kelime olarak ekleyebilirsiniz. Hatta belirli marka veya modeller üzerinden çok fazla ziyaret almışsanız, ilgili markalar veya modeller için yeni reklam grupları oluşturmayı düşünebilirsiniz. Böylelikle, kullanıcıya arama sorgusuyla direkt alakalı bir reklam metni göstererek tıklama oranınızı arttırabilir ve reklam sıralamanıza olumlu katkı sağlayabilirsiniz. Bu anahtar kelimeleri özellikle reklam metninizde kullanın ve kelimeleri eklerken farklı eşleme türlerinden yararlanmayı unutmayın.



Açılış Sayfasını İyileştirme Fikirleri 
Eşleşen Arama Sorgusu raporu sayesinde reklam metninizde ya da açılış sayfanızda iyileştirmeler yapmayı düşünebilirsiniz.

Örneğin, AdWords hesabınızda “pantolon modelleri” yer aldığı halde kullanıcılarınız “kot pantolon modelleri” yazarak sitenize gelmektedirler. Ancak, bu ziyaretlerin hemen çıkma oranı yüksekse, bu kullanıcıların sitenizde istediğini bulamadığının bir göstergesi olabilir. Bu noktada, kullanıcıyı yönlendirdiğiniz açılış sayfasını kontrol edebilir ve gerekli iyileştirmeler yapabilirsiniz. İkinci bir yol olarak, “pantolon modelleri” ile ilgili reklamınız, “kot pantolon modelleri” kelimesinden tetikleniyorsa ve daha fazla reklam grubu oluşturmayı düşünebilirsiniz. Sitenizde kot pantolon satıyorsanız, bu kategori için ayrı bir reklam grubu oluşturarak kullanıcıyı ilgili içeriğe yönlendirebilirsiniz. Bazı durumlarda, farklı arama sorguları aynı anahtar kelimeyi tetiklemiş olabilir. Örneğin, “pantolon modelleri” kelimenizi "kot pantolon modelleri” ve “kumaş pantolon modelleri” arama sorguları tetiklemiş olabilir. Bu noktada, hemen çıkma oranlarına veya sitede geçirilen zamana bakarak bu arama sorgularından hangisinin daha iyi performans gösterdiğini görebiliriz. Bu da bize açılış sayfamızda yapabileceğimiz iyileştirmelerle ilgili (örneğin kot pantolonlar ve kumaş pantolonlar için farklı sayfalar oluşturmak gibi) fikirler verebilir.


Özelleştirilmiş Raporlar



Özelleştirilmiş raporlar sayesinde yukarıda konuştuğumuz metrikler dışındaki metriklerle ilgili de analizler yapabilirsiniz. Bunun için Gelişmiş Segmentler başlığını da kullanabilirsiniz. Örneğin, odak noktanız dönüşümler ise bu raporu kullanarak kullanıcıların yazdıkları arama terimlerini getirdikleri dönüşümler bazında inceleyebilirsiniz.

Bir sonraki yazımda, AdWords hesabınızın performansını arttırmak için kullanabileceğiniz bir başka Analytics raporunu sizlerle paylaşıyor olacağım.

Cansu Özaras, Google AdWords Uzmanı



Biraz Daha Analytics?

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!