Bugün blogumuzda Google Adwords Sertifikalı İş Ortakları'ndan Bülent Bostan'ın yönettiği hesaplarda çok başarılı bir şekilde kullandığı negatif anahtar kelimeler üzerine yazdığı yazısını paylaşıyoruz.

Negatif anahtar kelimeler, kampanyanızın istenmeyen gösterim ve tıklama sonuçlarından uzak
durmasını sağlayan Google AdWords’ün en değerli optimizasyon yöntemlerinden biridir.

Anahtar kelime listeniz ile ne olduğunuzu, hizmetinizi veya ürününüzü açık bir şekilde ifade edebiliyorsunuz; ancak sizin belirttiğiniz yapı sizinle hiçbir şekilde alakası olmayan başka bir yapı ile aynı anahtar kelimeleri, aynı anlamları taşıyor olabilir. Bir de lastik gibi her tarafa çekebileceğiniz, bir kelimenin birden çok anlam ifade edebildiği Türkçe dil hedefiniz varsa en önemli ilacınız negatif anahtar kelimeler olacaktır.

İşte tam bu noktada en büyük yardımcınız, bir taşla 3 kuşu aynı anda vurabileceğiniz sapanınız yani negatif anahtar kelimeler devreye girmeli. Neden?

  • Negatif anahtar kelimeler, gereksiz tıklamalardan arındırarak maliyetlerinizi düşürür.
  • Negatif anahtar kelimeler, dönüşüm maliyetlerini düşürerek yatırım getirinizi artırır.
  • Negatif anahtar kelimeler, kampanyanızın en ilgili müşterilere ulaşmasını sağlar.

Negatif anahtar kelime kullanımı konusunu AdWords Yardım Merkezi
ilgili yazısında bir doğum günü partisi listesi ile muhteşem bir açıklama ve örnekle özetlemiş. Konuyu bir örnekte ben vermek isterim.

Varsayalım ki kar temizleme malzemeleri satan bir firmanın kampanyasını oluşturacağız. Firma kar küreği, buz kırıcı, saçak kesici, uyarı levhaları vb. malzemeleri satmakta. Oluşturacağımız anahtar kelime listemiz de “kar temizleme malzemeleri” , “kar temizleme araçları” , “kar küreği” , “kar levhası” , “kar lambası” ve “kar işaretçileri”. 



Örnek reklam metnimizi de oluşturalım.



Ayarlarımızı oluşturduk , anahtar kelime listemiz ve reklam metnimizde hazır sıra kampanyayı yayına almaya geldi.

Hayır Durun!

Anahtar kelime listenizde “kar” kelimesi barındıran birçok anahtar kelime mevcut. Bir de Türk
Dil Kurumu’nun Türkiye Türkçesi Ağızları Sözlüğüne bakalım “kar” kelimesi hangi anlamları ifade
etmekte.

a. Kar: Havada beyaz ve hafif billurlar biçiminde donarak yağan su buharı
b. Kar: Sürme, Rastık
c. Kar: Sağır
d. Kar: Alış veriş işlerinin sağladığı para kazancı

Listede görüldüğü üzere bizim kampanyamızı etkileyebilecek birçok anahtar kelime mevcut. Elbette anahtar kelime arama hacimlerini de baz aldığımızda bizim kampanyamızı en fazla etkileyebilecek grup finans sektöründe kullanılan “kar” kelimesi. Negatif anahtar kelime listemize finans, para, borsa, döviz vb. birçok finans sektöründe kullanılan anahtar kelime eklememiz gerekli hatta zorunlu. Bu şekilde bizim sektörümüzle ilgili olmayan bir alandan kendimizi ayrıştırmış olduk. Şimdi kampanyamızı yayına alabiliriz.

Hayır durun!

Farklı sektörlerle olan ayrışımı yapmış olduk ama aynı sektör içerisinde de bizimle aynı anahtar
kelimeleri paylaşan bizimle ilgilisi olmayan anahtar kelimeler mevcut olabilir. “Kar malzemeleri”
anahtar kelimesini “kayak takımları” ile ilgilenen kullanıcılarda arama sorgularında kullanabilir.
Negatif anahtar kelime listenize kayak takımı , kayak malzemesi, snowboard, kayak gözlüğü
vb. anahtar kelimeleri eklemenizde fayda var. Ek olarak “ kar lastiği “ vb. anahtar kelimeleri de
ekleyebilirsiniz.

Tüm negatif anahtar kelime listenizi oluştururken hiçbir aracınız olmadığını mı düşünüyorsunuz?
Kesinlikle muhteşem anahtar kelime aracınız var. Aynı anahtar kelime listenizi oluşturur gibi negatif anahtar kelime listenizi de anahtar kelime aracı ile oluşturabilirsiniz aradaki tek fark sizin bakış açınız olacaktır. Finans sektöründeki eşleşmeden ayrışmak için anahtar kelime aracına finans sektörüne ait anahtar kelimeleri girin ve çıkan sonuçlardan negatif anahtar listenizi oluşturun, bu kadar basit.

Bir ipucu da anahtar kelime aracı için: Arama sorgu sonuçlarında sizinle hiç alakası olmayan
sonuçlar çok fazla ise sorgu bölümüne bu kelimeyi negatif ( - ) olarak ekleyebilirsiniz. Örnek olarak arama sorgunuz alışveriş ve sonuçlarda onlarca alışveriş merkezi kelimesi var ve sizin de alışveriş merkezleri ile alakanız yok. Sorgu bölümüne “-merkez”, “-merkezi” ve “-merkezleri” kelimelerini ekleyerek arama yaptığınızda sonuç sizin beklediğiniz gibi olacaktır.

Yukarıdaki tüm örnekler negatif anahtar kelime ile kampanyanızı ne kadar hedefe odaklayabileceğiniz hakkında küçük bir örnek olacaktır. Kullanıcı deneyimi Google için çok önemli, tüm ölçümleri ve puanlamaları bu deneyimin sonuçlarına göre düzenlemektedir. Bu şekilde oluşturulmuş bir kampanya ile reklamlarınız sizinle en ilgili potansiyel performansı beraberinde getirecektir. Sadece negatif anahtar kelime optimizasyonu bile sırrı bir türlü çözülemeyen (en azından böyle görülen) kalite puanınızı özellikle son güncellemelerle birlikte anında değiştirecektir.

Bununla birlikte bir başka muazzam olumlu etki tıklama oranından gelecek, ayrıca yüksek tıklama oranı kalite puanınıza bir başka etki yapacaktır. 2 yıl önce AdWords kalite puanını
Inside Adwords blogundaki ilgili yazısında kurbağa prens örneği ile çok hoş anlatılmıştı.

“ Eğer anahtar kelimeleriniz prens, negatif anahtar kelimeleriniz kurbağa ise durmayın binlercesini öpmeye hemen başlayın”.


Bülent Bostan, Google Adwords Sertifikalı İş Ortağı

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!