• AdWords hesabınızdaki anahtar kelimelerinizin site ortalamasıyla kıyaslanan performansını nasıl takip edebilirsiniz?
  • Hangi anahtar kelimenizin hedeflerinizi gerçekleştirmenize katkısı daha büyüktür?
  • AdWords hesabınızda yer almayan, ama doğal aramada çok fazla aranan anahtar kelimeleriniz nelerdir?
Bu sorularınızın yanıtlarını Google Analytics hesabınızdaki Anahtar Kelimeler Raporu'nu kullanarak öğrenebilirsiniz. "Google Analytics" yazı dizimizin üçüncüsü olan bu yazımızda Anahtar Kelime Raporu'na odaklanacağız.

Anahtar Kelimeler Raporu'na Nasıl Erişebilirim?

Trafik Kaynakları → Kaynaklar → Arama → Genel Bakış
Birincil BoyutAnahtar Kelime

Anahtar Kelimeler Raporu’nu Neden Kullanmalıyım?

Analytics hesabınızda yer alan Anahtar Kelimeler Raporu'nu kullanarak, AdWords hesabınızdaki anahtar kelimelerinizin  veya doğal arama sonuçlarında ziyaretçilerin sitenize ulaşmak için kullandıkları anahtar kelimelerin sizin için önemini görebilirsiniz. Analytics uzmanı Cemal Büyükgökçesu ile birlikte hazırladığımız bu videoda, örnek bir Analytics hesabı üzerinden Anahtar Kelimeler Raporu’nu yorumluyoruz.



Anahtar Kelime Raporu'nda "Not Set" İfadesini Görüyorum. Neden?

Analytics hesabınızdaki AdWords raporlarınızda anahtar kelimelerinizi “not set” olarak görüyor olabilirsiniz. Bu durumun nedenleri şunlar olabilir:
 


  • Otomatik etiketleme çalışıyor ama maliyet kaynakları uygulanmamış olabilir  
Analytics hesabınızda takip ettiğiniz siteniz, Analytics hesabınızda yer alan profile “maliyet kaynağı” olarak bağlanmamış bir AdWords hesabından ziyaretler alıyor olabilir.

Maliyet verilerini AdWords hesabından Analytics hesabınıza aktarmak için, önce AdWords ve Analytics hesaplarını birbirine bağlamanız gerekir. Hesaplar bağlanıp maliyet verileri içe aktarıldıktan sonra, söz konusu veriler, bağlı Analytics hesabınızla ilişkilendirilmiş tüm profillere uygulanır. AdWords ve Analytics hesaplarınızı nasıl bağlayabileceğinizi bir önceki yazımda okuyabilirsiniz.


Maliyet verilerini içe aktarmak için:

  1. AdWords hesabınıza giriş yapın.
  2. Herhangi bir Analytics sayfasının sağ üst kısmındaki Yönetici sekmesini tıklayın.
  3. Hesabı ve ardından düzenlemek istediğiniz profili içeren web mülkünü seçin.
  4. Profil Ayarları sekmesini tıklayın.
  5. AdWords Maliyet Kaynağı Ayarları bölümünde, maliyet kaynağı onay kutusunu işaretleyin.
  6. Uygula'yı tıklayın.

  • Bazı web siteleri URL parametrelerine izin vermez ve bunun bir sonucu olarak hata sayfası gösterir 

Bu hatanın oluşmasını engellemek için, hesabınızda Otomatik etiketlemeyi kapatıp manuel etiketlemeyi etkinleştirebilir veya web yöneticinizden URL parametrelerine izin vermesini isteyebilirsiniz.

  • Sitenizdeki bir yönlendirme ayarı URL’lerinizden otomatik etiketleme bilgilerini kaldırıyor olabilir

Bildiğiniz gibi, otomatik etiketleme, ziyaretçileri AdWords yönlendirmeleri olarak tanımlamak için her bir AdWords hedef URL'nizin sonuna otomatik olarak bir parametre ekler. Etiket, anahtar kelime, kampanya, reklam içeriği ve kullanıcı tıkladığında reklamınızın bulunduğu konuma ilişkin bilgileri toplar. Otomatik etiketleme için kullanılan parametreye "gclid" adı verilir.

Ancak, web sitenizdeki yönlendirme nedeniyle, "gclid" parametresi URL'den kaldırılmaktadır. Bu da AdWords aracılığıyla sitenize ulaşan ziyaretçilerin doğru bir şekilde takip edilmesine engel olmaktadır. Yönlendirilen URL'ye "gclid" parametresini eklemesi için web yöneticinizle iletişime geçmenizi öneririm. Bu mümkün değilse, yönlendirme kullanımını kaldırmayı göz önünde bulundurabilirsiniz.

Bunu test etmek için URL’nizin sonuna ?gclid=test parametresini koyabilirsiniz. Parametre eklediğiniz sayfayı açmaya çalıştığınızda, URL’niz değişmeden gclid=test parametresi duruyorsa, AdWords’ten gelen verileri takip edebiliyorsunuz ve yönlendirme sebebiyle bu verileri kaybetmiyorsunuz demektir. Ancak, URL’niz değişiyorsa veya gclid parametresi yok oluyorsa web yöneticinizle görüşmenizi öneririm.
 

  • Otomatik ve manuel etiketlemeyi aynı anda kullanıyor olabilirsiniz
Veri tutarsızlıklarını önlemek için bu yöntemlerden birini tercih etmenizi öneririm. 

  • Manuel URL oluştururken hata yapmış olabilirsiniz
Sadece manuel etiketleme kullanıyorsanız, URL oluştururken parametrelerden birini gözden kaçırmış olabilirsiniz. Oluşturduğunuz URL’leri tekrar kontrol etmenizi öneririm.


Organik Arama Sonuçları’ndan Gelen Anahtar Kelimelerde Neden “Not Provided” İbaresini Görüyorum?

Google hesabına giriş yaptıktan sonra, Google’da arama yapan ve sitenize organik arama sonuçları üzerinden gelen kullanıcıların yazdıkları arama terimleri Google Gizlilik Politikaları gereği paylaşılmamaktadır ve bu kelimeler “not provided” olarak gözükmektedir.

Bu durum, her ne kadar rahatsız edici gözükse de, Google hesabına giriş yapmadan arama yapan kullanıcıların arama terimlerini veya AdWords üzerinden sitenize gelen ziyaretçileri ayrıntılı bir şekilde görebileceksiniz. Dolayısıyla, bu yeni değişiklik sitenize gelen trafiğin sadece küçük bir kısmını etkileyecektir. Bu terimlerin, organik aramadan geldiklerini hala görmeye devam edeceksiniz.

Bir sonraki yazımda, AdWords hesabınızın performansını arttırmak için kullanabileceğiniz bir başka Analytics raporunu sizlerle paylaşıyor olacağım.


Cansu Özaras, Google AdWords Uzmanı


Biraz Daha Analytics?
Google Analytics: Eşleşen Arama Sorgusu Raporu
Google Analytics: Anahtar Kelime Konum Raporu
Google Analytics: Gün Bölümleri Raporu
Google Analytics: Ziyaretçi Akışı Raporu