Bu ikinci yazımızda, Google AdWords hesabınızı Google Analytics hesabınıza nasıl bağlayabileceğinizi ve böylelikle AdWords verilerinizi analiz ederek performansınıza nasıl katkı sağlayabileceğinizi anlatıyor olacağım.


AdWords Hesabımı Neden Analytics Hesabıma Bağlamalıyım?

Google Analytics, web sitesinize gelen tüm trafiği izleyip analiz etmenizi sağlayan bir araçtır. AdWords hesabınızı Analytics’e bağlayarak, sitenize gelen ziyaretçilerin ne kadarının AdWords'ten geldiğini, hangi anahtar kelimelerle daha çok ziyaret aldığınızı veya ziyaretçilerin sitenizin hangi kısmından ayrıldığını görebilirsiniz. Bu bilgileri kullanarak, AdWords hesabınızın performansını arttırmak için gerekli değişiklikler yapabilirsiniz.

Başlamadan önce, hem Analytics hesabınıza hem de AdWords hesabınıza erişime sahip ve her iki hesapta da Yönetici olan bir e-posta adresi kullanmanız gerekmektedir. Zaten öyleyse, yazının bir sonraki başlığına ilerleyebilirsiniz.

Eğer AdWords hesabınıza giriş için kullandığınız e-posta adresi Analytics hesabınıza erişmek için kullandığınız e-posta adresi ile aynı değilse, Analytics hesabınıza yazının sonundaki adımları izleyerek o e-posta adresini ekleyebilirsiniz.


AdWords ve Analytics Hesaplarınızı Bağlama

AdWords ile Analytics hesaplarınızı bağlamak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:
 
1. AdWords hesabınızda oturum açın.

2. Araçlar ve Analiz sekmesini ve ardından Google Analytics'i tıklayın. 





 3. Herhangi bir Analytics sayfasının sağ üst kısmındaki Yönetici sekmesini tıklayın.

4. AdWords Bağlantısı sekmesini tıklayın.


5. Hesapları Bağla'yı tıklayın.

6. AdWords verilerinin kullanılabilir olmasını istediğiniz Analytics profillerini seçin. “Bağlantılarımı otomatik olarak etiketle” seçeneğini işaretleyin. Otomatik etiketleme, AdWords verilerinin Analytics'e otomatik olarak aktarılmasını sağlar. Otomatik etiketlemenin yararlarına yazının bir sonraki başlığında değiniyor olacağım. 

7. Devam et'i tıklayın.




8. Bu adımları eksiksiz olarak izlediyseniz, hesaplarınızı başarıyla bağlamış olmanız gerekiyor. Analytics hesabınıza başka bir AdWords hesabını bağlamak istiyorsanız, diğer AdWords hesabını kullanarak yukarıdaki işlemleri tekrarlamanız yeterlidir. 

Analytics ve AdWords hesaplarınızı bağlasanız bile, Google Analytics hesabınıza erişim izni verdiğiniz kişiler AdWords hesabınıza erişemez ve AdWords hesabınızda hiçbir değişiklik yapamaz.

Bağlama işlemini gerçekleştirdikten sonra AdWords verilerinizi görmeniz 48 saati bulabilir. AdWords verilerinizi görmek için Standart Raporlama > Trafik Kaynakları > Kaynaklar > Arama > Ücretli’yi seçebilirsiniz.


Otomatik Etiketlemenin Yararları

  • Hedef URL'lerinizi tek tek manuel olarak etiketlemek zorunda kalmazsınız.
Analytics'te herhangi bir sayfanın sağ üst kısmındaki Yönetici sekmesini tıklayın.

  • Her bir URL'yi manuel olarak etiketlemeye çalışırken oluşabilecek hataları engeller.


  • Her iki yöntemi de kullanmaya çalışırsanız, veri tutarsızlıklarıyla karşılaşırsınız. Bu nedenle, otomatik etiketleme ile manuel etiketlemeyi aynı anda kullanmanızı önermiyorum.


  • Otomatik etiketleme, Google Analytics'te daha ayrıntılı raporlama sağlar. Otomatik etiketlemeyi kullandığınızda, manuel etiketlemeyi kullandığınızda sunulmayan bazı ek rapor verilerine erişirsiniz (Gün Bölümleri, Görüntülü Reklam Ağı'ndaki Yerleşimler, Anahtar Kelime Konumu Raporu vb.) Bu raporlardan ilerleyen yazılarda bahsediyor olacağım.

Otomatik etiketlemeyi de kullanıp kullanmadığınızı kontrol etmek için AdWords > Hesabım sekmesi > Tercihler > İzleme'yi seçebilirsiniz. Otomatik etiketleme başlığının karşısında “Evet” yazıyorsa otomatik etiketleme etkinleştirilmiş demektir.


Ne Zaman Manuel Etiketleme Kullanmalıyım?

Analytics hesabınızda AdWords verilerinizi analiz ederken kampanya sütununda “Belirtilmedi” ifadesini görebilirsiniz. Bazen, URL Google AdWords otomatik etiketleme özelliği kullanılarak düzgün bir şekilde eklenmiş olsa dahi tıklamayla ilgili bilgiler kaybolabilmektedir. AdWords'le ilgili raporlarınızda önemli sayıda “Belirtilmedi” girişiyle karşılaşıyorsanız, otomatik etiketlemeyi devre dışı bırakmayı ve bunun yerine hedef URL'lerinizi etiketlemek için URL Oluşturucu'yu kullanmayı isteyebilirsiniz.


Analytics Hesabınıza Yönetici Ekleme
1. Analytics'te herhangi bir sayfanın sağ üst kısmındaki Yönetici sekmesini tıklayın.


2. Kullanıcı Yönetimi sekmesini tıklayın.


3. + Yeni Kullanıcı'yı tıklayın.




4. AdWords hesabınızda kullandığınız e-posta adresini girin. Birden çok adres girmek isterseniz virgülle veya boşlukla ayırabilirsiniz.
5. E-posta adresi alanının altında Yönetici'yi seçin.
6. Yeni kullanıcıyı oluşturmak için Kullanıcı Ekle'yi tıklayın.

Bir sonraki yazımda, AdWords performansınızı geliştirmenize yardımcı olabilecek Analytics raporlarını paylaşıyor olacağım.

Cansu Özaras, Google AdWords Uzmanı


Biraz Daha Analytics?