Birkaç yıl önce, mesajınızla doğru kitleye ulaşmanın ve sitenizi ziyaret eden müşterilerle yeniden etkileşime girmenin bir yolu olarak yeniden pazarlama ile birlikte ilgi alanına dayalı reklamcılığı kullanıma sunmuştuk.

O günden beri, müşteriler daha fazla katılım, daha yüksek YG ve daha çok satış gibi harika sonuçlar elde etmektedir. Aynı zamanda, yeniden pazarlama, yayıncılarımıza yardımcı olmakta ve İnternet'teki içerik için finansman sağlamaktadır. Ayrıca, Neden Bu Reklam?, Reklam Tercihleri Yöneticisi ve Bu Reklamı Bir Daha Gösterme gibi basit araçlarla, kullanıcılara Google'da ve İnternet'in genelinde gördükleri reklamlar üzerinde daha fazla kontrol sunuyoruz.

Müşterilerimizin geri bildirimleri doğrultusunda, bu çözümleri daha da geliştirmek için çalışıyoruz. Yeniden pazarlamayı kullanmaya başlama işlemini basitleştirmeyi, yeniden pazarlama listelerinizin yönetimi konusunda size daha fazla esneklik tanımayı ve hedef kitlenizle bağlantı kurmanız için yeni yollar eklemeyi amaçlıyoruz.

Kullanıma sunulmak üzere olan belirli iyileştirmelerden bazıları şunlardır:

Yeniden pazarlamayı yönetmek için daha akıllı, daha esnek yollar: Yeniden pazarlama listelerinizi yönetmek (veya yeniden pazarlamayı kullanmaya başlamak) her zamankinden kolay ve esnektir. AdWords yeniden pazarlama etiketini geliştirdik. Artık, etiketi sitenizin tamamına bir kez yerleştirmeniz yeterlidir. Ardından, AdWords'te istediğiniz sayıda liste tanımlayabilirsiniz (örneğin, URL'nin "elektronik" kelimesini içerdiği sayfalar için). Şu anda yeniden pazarlama, Google Analytics müşterilerinin birden fazla etiketle uğraşmasını gerektirmektedir. Bununla ilgili bir kolaylık getiriyoruz: Kısa bir süre sonra, Analytics etiketinizde yapacağınız küçük bir düzenleme sayesinde, doğrudan Analytics arayüzünüzden yeniden pazarlama listeleri oluşturabileceksiniz. AdWords yeniden pazarlama etiketiyle oluşturulan listeler gibi, bu listeler de Google Görüntülü Reklam Ağı'nda kampanyalar yayınlamak için kullanılabilecek. Önümüzdeki haftalarda kullanıma sunulacak özelliklerle ilgili daha fazla ayrıntı için, buradan yeni AdWords yeniden pazarlama etiketine, buradan ise Google Analytics'e ilişkin gelişmelere göz atabilirsiniz.

Doğru kitleye ulaşmak: Yeniden pazarlama harika sonuçlar getirse de, potansiyel müşterilere ulaşmanıza ve geniş bir kitleyle bağlantı kurmanıza yardımcı olmak için daha da fazlasını yapabileceğimizi düşünüyoruz. Örneğin, gelecek haftalarda, yeniden pazarlama listelerinizdekilerle benzer olan ancak sitenizi henüz ziyaret etmemiş olabilecek kitlelere reklam göstermenize olanak tanımak için yeni bir seçeneği kademeli olarak kullanıma sunacağız. Bir süredir test aşamasında olan bir özelliğin kullanıma sunulmasına yönelik çalışmalarımız da devam ediyor. Bu özellik, Arama Ağı kampanyanızı, kullanıcıların web sitenizi ziyaret edip etmediğine göre (yeniden pazarlama listeleriniz aracılığıyla) özelleştirmenize olanak tanımaktadır.

Çevrimiçi reklamcılığın performansı en üst seviyede olduğunda, işletmeler müşterileriyle verimli ve etkili bir şekilde bağlantı kurabilmekte, yayıncılar oluşturdukları harika içerik için finansman elde edebilmekte ve kullanıcılar hem yararlı hem de etkileyici reklamlarla karşılaşmaktadır. Bugün bahsettiklerimiz gibi, bunu başarmaya yardımcı olabilecek araçlara yatırım yapma konusunda kararlıyız.

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!

Gönderen: Brad Bender, Ürün Yönetimi Direktörü
Yayınlayan: Yiğit Yücel, Google AdWords Uzmanı

Yardım Merkezi Bağlantıları:
Benzer Kullanıcılara Ulaşma: https://support.google.com/adwords/bin/answer.py?answer=2676774
Yeniden Pazarlama Etiketini Ekleme: https://support.google.com/adwords/bin/answer.py?answer=2476688
Google Analytics'te Yeniden Pazarlama - http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?answer=2611268