Arama Ağı reklamları stratejisi geliştirmenin temel bileşenlerinden biri, diğer reklamverenlerin neler yaptığını anlamak ve bu bilgileri, kampanyaları en iyi performans için optimize etmek amacıyla kullanmaktır. Reklamverenlerin daha bilinçli optimizasyon kararları almalarını sağlamak amacıyla Açık Artırma bilgileri raporunu kullanıma sunuyoruz.

Hâlihazırda kampanya ve reklam grubu raporlarında sunduğumuz Gösterim payı sütunları, alınan gösterimlerin yüzdesini, söz konusu kampanya ve reklam gruplarının almaya uygun olduğu tahmini gösterim sayısıyla karşılaştırmalı olarak göstermektedir. Bu rapor, toplamda kaçırılan fırsatlara ilişkin değerli bilgiler verirken, "belirli bir açık artırmada kimlerin rekabet ettiği" ve "performans verilerinin daha ayrıntılı düzeyde sunulup sunulamayacağı" gibi ek soruları da akla getirmektedir. 

Açık Artırma bilgileri raporu sayesinde, sizinle aynı açık artırma grubunda rekabet eden diğer reklamverenlerle performansınızı karşılaştırabilirsiniz. Reklamlarınızın, arama sonuçları sayfasında ne sıklıkta diğer reklamverenlerin reklamlarından daha üst sırada gösterildiğini ve tahmini olası gösterimlerinize dayalı olarak diğer reklamverenlerinkilere kıyasla ne sıklıkta göründüğünü öğrenebilirsiniz. Bu bilgiler, size başarılı olduğunuz alanları ve performansınızı artırmaya yönelik fırsatları kaçırıyor olabileceğiniz noktaları göstererek teklifler, bütçeler ve anahtar kelime seçimleriyle ilgili stratejik kararlar almanıza yardımcı olabilir.

Açık Artırma bilgileri raporu, anahtar kelime düzeyinde veriler sağlar ve beş farklı istatistik sunar. Bu istatistikler şunlardır: gösterim payı, ortalama konum, birlikte yayınlanma oranı, daha üst konum oranı ve sayfanın üst kısmında gösterim yüzdesi:   

Not: Veriler örnektir.


Bir defada tek bir anahtar kelime için rapor oluşturulabilir. Veriler yalnızca, belirtilen zaman aralığında belirli bir minimum etkinlik eşiğine ulaşan anahtar kelimeler için sunulur. Anahtar kelimeler sekmenizdeki istatistik tablonuzda bulunan bir anahtar kelimenin sol tarafında bu simgeyi () görürseniz, bu, söz konusu anahtar kelime için Açık Artırma bilgileri raporunun alınabileceği anlamına gelir.



Not: Bu raporda, sizinle aynı açık artırmalara katılan diğer reklamverenlerle ilgili bilgiler yer alır. Bu, diğer reklamverenlerin anahtar kelimelerinin, eşleme türlerinin veya başka hedefleme ayarlarının sizinkilerle aynı olduğunu göstermez. Diğer reklamverenlerle ilgili metrikler yalnızca sizin reklamlarınızın görünmesinin uygun olduğunun tahmin edildiği durumlara dayalı olarak gösterilir. Bu raporlar, kampanyanızın gerçekteki anahtar kelimelerini, kalitesini veya ayarlarını açığa vurmaz ve başkalarıyla ilgili aynı tür bilgileri size sağlamaz.

Bu bilgilere Google Arama'da sorgulama yapılarak zaten ulaşılabilir ve birçok reklamveren görünen reklamları tarayarak bu verileri tahmin etmeye çalışır. Ancak Açık Artırma bilgileri raporu, bu bilgileri elde etmeyi ve anlamayı daha kolay hale getirecektir. Anahtar kelimeleri minimum etkinlik eşiğine ulaşan reklamverenler, bu hizmetten herhangi bir ücret ödemeden yararlanabilir.

Açık Artırma bilgileri raporu hakkında daha çok şey öğrenmek için AdWords Yardım Merkezi'ni ziyaret edin.

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!

Gönderen: Bhanu Narasimhan, Grup Ürün Müdürü, AdWords
Yayınlayan: Yiğit Yücel, Google AdWords Uzmanı