Geçtiğimiz ay, AdWords'te reklam rotasyonunun çalışma şeklini değiştireceğimizi duyurmuştuk. Daha ayrıntılı belirtmek gerekirse, eşit rotasyon ayarını, reklamların 30 günlük bir süre boyunca eşit rotasyonla yayınlanacağı, sonrasında ise AdWords'ün optimizasyon yaparak daha yüksek performans sergileyen reklamları daha sık göstereceği şekilde değiştirdik.

Geçtiğimiz ay boyunca, sizlerden bu değişiklikle ilgili bir takım endişeleriniz olduğu yönünde görüşler aldık. İlettiğiniz tüm bu görüşler için teşekkür ederiz. Atılacak doğru adımları belirlemek için bunlara dikkatle kulak veriyoruz. İletilen endişeler, (1) bu değişikliğin kapsamı dışında kalma seçeneğinin olmaması ve (2) 30 günlük eşit rotasyon süresinin, yeni reklamlar için belirlediğiniz test süresinden kısa olma olasılığı konularına yoğunlaşmaktadır. İlettiğiniz görüşlerde ayrıca, bu değişikliği neden yaptığımızı da sorguluyordunuz.

Öncelikle, reklam rotasyonunun çalışma şeklini neden güncellediğimizle ilgili biraz daha fazla bilgi vermek istiyoruz. Yaptığımız testler, değiştirilmiş "Eşit sıklıkta dönüşümlü yayınla" ayarı kullanıldığında, size otomatik ve verimli bir şekilde daha değerli trafik sağlayacağımızı göstermektedir. Optimize edilmiş reklam rotasyonunun reklamverenler için, ortalama olarak tıklama oranında ve toplam dönüşüm hacminde bir artışa yol açtığını saptadık. Aşağıda bu değişikliğin sağladığı yararı gösteren bir örnek verilmiştir (not: veriler açıklayıcı olması için örnek olarak seçilmiştir):

A Reklamı %3'lük bir TO'ya, B Reklamı ise %1'lik bir TO'ya sahiptir. Orijinal "Eşit sıklıkta dönüşümlü yayınla" ayarıyla, reklamlar aşağı yukarı eşit sürelerle gösterilir ve bu da yaklaşık %2'lik bir ortalama TO sağlar. Yeni ayarla, A Reklamı eşit rotasyon süresi geçtikten sonra daha sık gösterilir. Bu da, ortalama TO'yu %3'e yaklaştırır veya tıklama sayısında %50'lik bir artış sağlar. Sistemlerimiz, nasıl performans gösterdiğini test etmeye devam etmek için trafiğin küçük bir bölümünde B Reklamını da yayınlamayı sürdürür.

Ayrıca, ilettiğiniz görüşlere karşılık olarak bu ayarda iki değişiklik yapmayı planlıyoruz. İlk olarak, eşit rotasyon süresini 30 günden 90 güne çıkararak, yeni reklamları test etmeniz için size daha uzun bir süre vereceğiz. İkinci olarak, hâlâ reklamlarınızın süresiz olarak eşit rotasyonla yayınlanmasını istiyorsanız, bu değişikliğin kapsamı dışında kalma seçeneği sunacağız. Bu forma bilgilerinizi girerek veya hesap temsilcinizle bağlantı kurarak bu değişikliğin kapsamı dışında kalmayı seçebilirsiniz. Bu değişikliklerin her ikisi de 11 Haziran 2012 tarihinde yürürlüğe girecektir.

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!

Gönderen: Nick Fox, Ürün Yönetimi Başkan Yardımcısı
Yayınlayan: Yiğit Yücel, Google AdWords Uzmanı