Reklam Seçenekleri simgesi geçen yıl ABD'de Google Görüntülü Reklam Ağına eklendi. Reklam Seçenekleri simgesi, kullanıcı imleci üzerine getirdiğinde “Reklam Seçenekleri” olarak genişleyen sektör standardı bir "i" simgesidir. Kullanıcılara, gördükleri reklamlarla ilgili net bilgi vermek Google ve çevrimiçi reklamcılık sektörü genelindeki pek çok kişi ve kurum için büyük önceliğe sahiptir. Bu etiketi tıklayan kullanıcılar, çevrimiçi reklamcılıkla ve gördükleri reklamlarla ilgili daha fazla bilgi alabilecekleri bir sayfaya yönlendirilir.

Reklam Seçenekleri özellikli reklamları şimdi Avrupa'da da kullanıma sunuyoruz. Bu sayede, tüketicilere sektör çapında daha fazla bilgi sağlama çabalarını destekliyoruz.  Yakın zamanda “Google Reklamları” reklam içi bildirim simgesini, "Reklam Seçenekleri" etiketi şeklinde genişleyen yeni bir simge ile değiştireceğiz. Bu bildirimler, Etkileşimli Reklamcılık Bürosu'nun (IAB Avrupa) önderliğinde Davranışa Dayalı Çevrimiçi Reklamcılık Özdenetim Programı tarafından kullanıcılara gördükleri reklamlarla ilgili daha proaktif bir şekilde bilgi vermek ve seçenek sunmak amacıyla geliştirilmiştir. "i" simgemizin ve "Google Reklamları" etiketinin bu yeni bildirimlerle değişmesiyle birlikte, bu sektörler arası inisiyatife olan desteğimizi göstermeyi ve kullanıcılarımızın web reklamları üzerinde görecekleri bir simge aracılığıyla reklam seçeneklerini daha iyi anlayabilmelerini sağlamayı umuyoruz.

Birkaç hafta içinde yeni simge ve etiket, Avrupa dillerindeki sitelerin büyük çoğunluğunda yer alan reklam biçimlerinde görüntülenmeye başlayacaktır. Bu bildirim zamanla, Özdenetim Çerçevesi kapsamında Google Görüntülü Reklam Ağı kapsamındaki tüm Avrupa dillerindeki yayıncı sitelerine yaygınlaştırılacaktır. Bu, "Reklam Seçenekleri" etiketinin şimdiye kadarki en büyük, tek seferde gerçekleştirilen lansmanı olacak ve sektördeki başkalarının da bu etiketi kullanmaları konusunda bizi teşvik edecektir.

"Reklam Seçenekleri" etiketini tıklayan kullanıcılar, çevrimiçi reklamcılıkla ve görüntülenen reklamlarla ilgili daha fazla bilgi edinebilecekleri bir sayfaya yönlendirilecektir. Bu sayfa Reklam Tercihleri Yöneticisine de bağlantı verecektir. Kullanıcılar burada Google Görüntülü Reklam Ağı'nda görecekleri ilgi alanına dayalı reklam türlerini denetleme olanağına sahip olacaktır. Bu yeni simge ve etiket üzerinde yaptığımız testler, bunların reklam performansı üzerinde herhangi bir etkisinin olmayacağını göstermiştir. Bu lansmanın kullanıcılara, gördükleri reklamları daha iyi anlamaları için yardımcı olacağını düşünüyor ve bu etiketin sektörün tamamında yaygın şekilde kullanıldığını görmeyi umuyoruz.


Yazan: Jason Bigler,  Ürün Yönetimi Direktörü 
Yayınlayan: Yiğit Yücel, Google AdWords Uzmanı