Mobil uygulamalar, işletmelerin müşterilere ulaşması açısından büyük bir fırsattır. Tüketiciler, mobil uygulamalarda giderek daha fazla zaman geçirmektedir. ABD'deki ortalama bir akıllı telefon sahibinin telefonunda 28 uygulama yüklüdür [1] ve iOS/Android kullanıcılarının %70'inden fazlası, uygulamalarda bir günde ortalama olarak 81 dakika geçirmektedir. Bu süre, 2010-2011 yılları arasında %91 artış göstermiştir [2]. Tüketiciler mobil ortamda etkin bir şekilde arama yapmaktadır. ABD'deki akıllı telefon sahiplerinin %82'si, haftada birden fazla kez arama motoru kullanmaktadır [3].

Mobil aramanın, işletmelerin, kendilerini veya uygulamalarını arayan müşterilerle etkileşime geçmesi için güçlü bir kanal olduğuna inanıyoruz. Geçtiğimiz yıl, tıkla ve indir reklamlarında iyileştirmeler yaptık ve yayıncılara yönelik olarak Mobil Uygulamalar için Özel Arama Reklamlarını kullanıma sunduk. Şimdi, AdWords reklamverenlerinin, mobil uygulamalarını tanıtmalarını, izlemelerini ve bu uygulamalardan para kazanmalarını daha da kolay hale getirecek birkaç yeni özelliği paylaşmak istiyoruz. İşletmeler ilk kez, uygulamalarını tanıtma, izleme ve bu uygulamalardan para kazanmaya yönelik bir çözüm olarak AdWords Mobil Arama Ağı Reklamlarını kullanabilecek.

Yeni Mobil Uygulama Uzantısını kullanarak uygulamanızı tanıtın

Tüm AdWords hesaplarında, yeni bir Reklam Uzantısı olan Mobil Uygulama uzantısı bulunacak. Bir işletmeyi arayan tüm mobil kullanıcılar, işletmenin bir uygulaması olduğunu bilmeyebilir. Mobil Uygulama uzantısı, reklamverenlerin, Arama Ağı reklamlarına bir mobil uygulama indirme bağlantısı eklemesine olanak tanır. Bu uzantı sayesinde, reklamverenler yalnızca markalarını, ürünlerini veya hizmetlerini aramakta olabilecek kullanıcılara mobil uygulamalarını tanıtabilir.

Mobil uygulama uzantısı, reklamverenlere, mobil uygulamaları için yeni bir dağıtım kanalı, kullanıcılara ise yeni bir keşif ortamı sağlar. Beta sürüm katılımcıları, kontrol kampanyalarıyla karşılaştırıldığında, Mobil Uygulama uzantılarını kullanan kampanyaların TO'sunda %6'lık bir artış elde etmiştir.

Yeni Mobil Uygulama Uzantısı, "Reklam Uzantıları" sekmesinde bulunur. Şirketinizin Google Play Store veya iTunes App Store'daki uygulamasını kolayca bulmak için yeni "uygulama seçici" işlevini kullanın.

Yemek yemek isteyenleri restoranlara bağlayan ve paket servis ile restorandan teslim için İnternet'ten sipariş verme işlemini kolaylaştıran İnternet ve mobil hizmeti GrubHub, Mobil Uygulama uzantısının ilk beta sürüm test katılımcılarından biriydi. Mobil uygulama uzantısını, paket servis hizmetlerini arayan mobil müşterileri mobil web sitelerine yönlendirmenin yanı sıra, uygulama indirme sayfalarına yönlendiren bir bağlantı eklemek için de kullandılar. GrubHub ekibinden Abby Hunt, mobil ortamda müşterilere ulaşmanın önemini şöyle açıklıyor: "GrubHub'ın hedefi, yemek yemek isteyenlere her zaman ve her yerde yemek sunmaktır. Bu nedenle, mobil cihazlarından bu müşterilere ulaşmak bizim için önemlidir. Karnı acıkanlar, işten eve dönerken veya derse giderken mobil cihazlarına bakıyor ve bizim de onların bulunduğu yerde olmamız gerekiyor."

GrubHub, işletmelerini arayan karnı acıkmış müşterilere bir reklam aracılığıyla mobil sitelerinden veyauygulamalarından bilgiye ulaşma olanağı tanıyan Mobil Uygulama uzantısının ilk test katılımcılarından biriydi.
Tıkla ve indir reklamlarını daha yararlı uygulama bilgileriyle zenginleştirme

Yalnızca uygulamalarını tanıtmaya ve uygulamalarının indirilme sayısını artırmaya odaklanmış kampanyalar yayınlayan reklamverenler, tıkla ve indir reklamlarına daha yararlı bilgiler eklenmesini sağlayan yeni değişikliklerden yararlanacaktır. Geçtiğimiz yıl, metin reklamların yanına mobil uygulama simgeleri ekledik. Şimdi, mobil uygulamanızla ilgili daha kapsamlı bilgileri reklam biriminin kendisine dahil ettik. Kullanıcılar arama yaptığında ve tıkla ve indir reklamınız görüntülendiğinde, resim önizlemeleri, uygulamanızın bir açıklaması ve varsa fiyatlandırma ile değerlendirme bilgileri kullanıcılara gösterilebilir.

Tıkla ve indir reklamlarındaki tüm bu yeni bilgiler, otomatik olarak Google Play Store'dan veya iTunes App Store'dan alınır. Müşterilerin, tıkla ve indir reklamlarını Google'da arama yapan kullanıcılar için daha ilgi çekici hale getiren yeni değişikliklerden yararlanacağını umuyoruz.

Ülkenin ev kredisi veren en büyük çevrimiçi kuruluşu olan ve ilk beş kredi kuruluşu arasında yer alan Quicken Loans Inc., Mortgage Hesaplama Uygulamalarını tanıtmak için tıkla ve indir reklamlarını kullanmaktadır. Kendilerini mobil ortamda arayan müşterilerin sayısında hızlı bir artışa tanık oldular. Quicken Loans'ın Ücretli Arama İş Ortağı Yöneticisi Gred Broda şöyle açıklıyor: "Yeni Quicken Loans Mortgage Hesaplama uygulamasını tanıtmak söz konusu olduğunda, Google'ın mobil tıkla ve indir reklam platformunu kullanmaya karar vermek için çok düşünmemize gerek yoktu. Yerleşim, uygulamayı,  iyi bir şekilde hedeflenmiş ve ilgili bir grup kullanıcıyla paylaşmamıza olanak sağladı."

Quicken Loans, artık uygulama önizlemeleri ve fiyatlandırma bilgisiyle tamamlanmış olan ve kullanıcıları uygulamalarının indirme sayfasına yönlendiren tıkla ve indir reklamları yayınlıyor.
Android uygulamalarının indirme sayısını izlemek için AdWords'ü kullanma

İşletmeler artık, Android uygulamalarının indirme sayısını AdWords kampanyalarında bir AdWords dönüşümü gibi izleyebilecekler. Dolayısıyla, kullanıcılar bir tıkla ve indir reklamı veya mobil uygulama uzantısı aracılığıyla Google Play Store'dan bir mobil uygulama indirdiğinde, söz konusu indirmeyi bir dönüşüm olarak sayacağız.

Mobil Uygulamalar için Özel Arama Reklamları ile mobil uygulamanızdan para kazanma

İşletmeler artık, Mobil Uygulamalar için Özel Arama Reklamları yayınlayarak, arama işlevine sahip mobil uygulamalardan para kazanabilecek. Mobil uygulama kullanıcıları, uygulamanın içinde aradıklarıyla alakalı reklamlar görecek ve mobil uygulamalar yayınlayan işletmeler, içeriklerinden ve hizmetlerinden para kazanmak için yeni bir araca sahip olacak. Yakın zamanda kullanıma sunulan yeni bir AdMob SDK'sı ile birlikte, Özel Arama Reklamları artık tablet uygulamalarında da kullanılabiliyor.

Mobil uygulamalar, işletmelerin müşterilerine ulaşması açısından büyük bir fırsattır ve mobil arama bu konuda önemli bir kanaldır. Önümüzdeki yıl, işletmelerin mobil uygulamalarını Google ile tanıtarak, izleyerek ve bu uygulamalardan para kazanarak büyümesine yardımcı olacak yeni ürünleri kullanıma sunacağımızı umuyoruz.

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!

Gönderen: Anurag Agrawal, Ürün Yöneticisi, Mobil Arama Ağı Reklamları
Yayınlayan: Yiğit Yücel, Google AdWords Uzmanı