Hafta sonu Can Bonomo’nun Türkiye’yi temsil ettiği Eurovision Şarkı Yarışması’nı izlediniz mi? Eğer Cumartesi akşamı siz de diğer 100 milyon Avrupalı gibi birbirinden yetenekli sanatçıları izlediyseniz, büyük ihtimalle bir yandan tabletinizi veya akıllı telefonunuzu da aynı anda kontrol ediyordunuz.

En son Mobil Gezegen araştırmamıza göre, tüketicilerin diğer medya araçları ile aynı anda akılı telefonlarını da aktif olarak kullandıklarını biliyoruz. Avrupa’da yaşayan insanların %50’sinden fazlası da TV izlerken akıllı telefonlarını aktif olarak kullanıyor. Bu yüzden, biz de Eurovision finali izleyicilerinin akıllı telefon kullanımlarını, Google arama sonuçlarını analiz ederek anlamaya çalıştık.

Cep telefonunu en çok kullanan Eurovision ülkeleri - Eurovision ile ilgili aramaların payları
Yarışmanın final günü ve finalden önceki günde, 42 Eurovision ülkesindeki tüm ilişkili aramalara baktığımızda, Eurovision 2011’e göre akıllı telefon ve tablet aramalarında %50’ye yakın bir artış gördük.

Avrupa ülkelerindeki teknoloji yatkını tüketiciler, ekranda gördükleri muhteşem performanslar hakkında daha fazla bilgi almak için mobil cihazlarını kullandılar. 42 Eurovision ülkesinde tüm cihazlarda Eurovision sanatçıları hakkında yapılan aramalarda, en çok arama Can Bonomo ile ilgili yapıldı. Danimarka’daki Eurovision izleyicilerinin %54’ünden fazlası, İsviçre ve Norveç’tekilerin ise %40’tan fazlası ise mobil cihazlardan arama gerçekleştirdiler. Ayrıca, %14 ile Danimarka ve %11 ile Norveç, Eurovision sırasında tablet üzerinden yapılan aramalarda en çok paya sahip olan ülkeler oldular.

Gösteri başladığında tablet ve akıllı telefonlar ortaya çıktı - burada gösterilen mutlak arama hacmi değildir
Eurovision için yapılan aramaların zaman içindeki gelişimine baktığımızda (her cihaz türü için toplam arama sorgusuna dayalı olarak normalleştirerek), mobil ve tablet aramalarını kullanarak yapılan aramaların, masaüstü aramalarını tamamlayıcı nitelikte olduğunu görüyoruz. 26 Mayıs akşamı, Eurovision finalinin yayın saati sırasında, insanların akıllı telefon ve tabletlerini kullanmaya başladığını ve arama sorgularının %38’den fazlasının mobil cihazlardan geldiğini gözlemledik. Bu durum, daha önceki tabletten yapılan aramaların arttığına ilişkin bulgularımıza benzemektedir. Tabletlerin geniş ekran ve kolay kullanım gibi özellikleri, televizyon izlerken kullanı teşvik etmektedir ve önceki araştırmalarımızdan da bildiğimiz gibi internetin en çok kullanıldığı yer kanepelerdir.

Reklamverenler, çoklu kullanımı seven tüm tüketicilerin mobil kullanımından nasıl fayda sağlayabilir? Google Mobil reklamlar ile ekranda olduğunuzda, doğru zamanda doğru reklam formatı ile tüketicilerinize ulaşırsınız. Böylelikle, bir tüketici sizin TV reklamınızı ekranda görür ve daha fazla bilgi almak için telefonunu kullanarak internette arama yaparsa, arama sonuçlarında yer alarak potansiyel müşterilerinize ulaşmış olursunuz.

Google AdWords Özel Zaman Planlaması’nı kullanarak, reklamlarınızın yalnızca tüketicileriniz koltuklarında oturup bilgi ararken gösterim almasını sağlayabilirsiniz. Veya, televizyon reklamlarınızın yayınlandığı zaman dilimlerinde, daha yüksek teklif verilmesi için hesabınızdan ilgili ayarları yapabilirsiniz.

Telefonu elinde olan potansiyel müşterileriniz için, tıklanabilir bir telefon numarası şeklinde mobile özgü bir tetikleyici ekleyin. Ayrıca, en iyi kullanıcı deneyimi için, kullanıcıların akıllı telefonlarında görecekleri sitenin de mobil cihazlar için en iyi şekilde tasarlayın. Tüm bunları yaptıktan sonra, arkanıza yaslanın, rahatlayın ve Eurovision Şarkı Yarışması’nı kazanan ve İsveç'i temsil eden Loreen’in veya Türkiye'yi başarıyla temsil eden Can Bonomo'nun harika performanslarını izleyin.


Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!

Yazar: Frank Albert Coates, Ürün Pazarlama Müdürü, EMEA Mobil & Sosyal Reklamlar
Çeviren ve yayınlayan: Yiğit Yücel, Google AdWords Uzmanı