Hesap etiketlerinin kullanıma sunulduğunu bildirmekten büyük bir heyecan duyuyoruz.  Bu haftadan itibaren, hesabınızdaki anahtar kelimeleri, reklamları, reklam gruplarını ve kampanyaları özel gruplar halinde düzenleyebilirsiniz. Böylece, en çok ilgilendiğiniz verilere hızlı ve kolay bir şekilde filtre uygulayabilir ve bu verilerle ilgili rapor oluşturabilirsiniz.  Etiketlerin sağladığı fırsatları anlayabilmek için Bora ile tanışalım.

Bora, İnternet'te hem kadınlar hem erkekler için giysi ve aksesuar satan bir perakendecidir. Faaliyet gösterdiği en büyük üç pazarın (İstanbul, Ankara ve İzmir) her birinde ayakkabılar, giysiler ve çantalar için kampanyaları; kampanyaların içinde de, genel ve markalı anahtar kelimeler için ayrı reklam grupları vardır. Bu yapı (ör: İstanbul - Ayakkabılar - Genel ve Ankara - Ayakkabılar - Genel), hesabının farklı bölümlerinde aynı reklamların ve anahtar kelimelerin yer aldığı anlamına gelmektedir. Bora, bugüne kadar hesabında kolayca sıralama yapamıyor veya spor ayakkabısı satışının farklı coğrafyalarda nasıl olduğunu görmek için rapor alamıyordu.


Bora, artık "spor ayakkabıları" etiketini oluşturabilir ve bunu hesabı genelinde spor ayakkabılarıyla ilgili tüm anahtar kelimelere uygulayabilir. Ardından, yalnızca spor ayakkabılarıyla ilgili anahtar kelimeleri görmek için Anahtar kelimeler sekmesinde bu etikete göre filtre uygulayabilir veya etikete göre performansı toplu olarak görmek için bir anahtar kelime etiketleri raporu çalıştırabilir.  Bu raporlar, Bora'nın daha sonra, örneğin spor ayakkabılarının tüm diğer ayakkabılara veya diğer etiketli gruplara kıyasla nasıl performans gösterdiğini karşılaştırmasına olanak tanır.


Etiketleri kullanarak, kampanyanızın öğelerini kendi seçtiğiniz bir şekilde düzenleyebilirsiniz.  Markalı anahtar kelimelerin, tüm diğer markalı olmayan anahtar kelimelerin performansına kıyasla nasıl bir performans gösterdiğine ilişkin rapor alın.  "Ücretsiz deneme"den bahseden reklamların "ücretsiz demo"dan bahseden reklamlara kıyasla nasıl performans gösterdiğini ölçün. Veya, her sabah hızlı bir şekilde inceleyebilmek için favori anahtar kelimelerinizi etiketleyin.

Etiketler, bu hafta tüm AdWords hesaplarında kullanıma sunulmaya başlayacaktır.  Daha fazla bilgi edinmek için AdWords Yardım Merkezi'ni ziyaret edebilirsiniz.

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!

Jon Diorio, Kıdemli Ürün Müdürü