Gelişmiş yer hedeflemeyi (ING) Mart 2011'de kullanıma sunduğumuzda, reklamlarınızın coğrafi hedeflerini belirleme konusunda daha fazla kontrole sahip olmanızı sağlayarak ilk adımı atmıştık. Reklamverenlerden gelen geri bildirimlere dayanarak, yer hedefleme seçeneklerini daha anlaşılır ve daha güçlü kılacak dört iyileştirmeyi daha uygulamaya koyuyoruz. Aşağıda, yapılan değişikliklerin özetini bulabilirsiniz.

Yer hedeflemeyi anlamak artık daha kolay.

İlk olarak, daha anlaşılır kılmak amacıyla seçenek adlarını değiştirdik. Gelişmiş yer hedefleme seçeneği eskiden şöyle görünüyordu:

Bugün açıkladığımız değişiklikler ise şöyle görünüyor:

Görüntülü Reklam Ağı'nda yer hedefleme üzerinde daha fazla kontrol.

Daha önce, Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki reklamlar için geçerli olan tek yer hedefleme sinyali, kullanıcının olası fiziksel yeriydi. Artık, sayfanın içeriğinden çıkartılan yer bilgisi ve olası fiziksel yer kullanılabiliyor. Bu da ilk kez, Görüntülü Reklam Ağı için gelişmiş yer hedeflemeyi uygulanabilir hale getiriyor. Varsayılan ayar, hedeflediğiniz "yerde bulunan" veya "bu yerle ilgili sayfaları görüntüleyen" kullanıcılara reklam göstermektir. Ancak, bu seçeneği istediğiniz zaman düzenleyebilirsiniz. İstanbul'daki bir müşterinin Antalya'ya bir yolculuk planı yaptığını ve Antalya'da yapılabilecek etkinliklerle ilgili web sitelerine göz attığını varsayalım. Tekne turları düzenleyen Antalya'daki bir firma, bu tür bir kullanıcıya, sunduğu hizmetlerle ilgili reklamlar göstermek isteyecektir. Benzer şekilde, bir hava yolu şirketi bu kullanıcıya uçuş hizmetlerinin reklamını yapmak isteyecektir. Hedeflemeyle ilgili yeni iyileştirmeler, turları düzenleyen firmaya ve hava yolu şirketine bunu yapabilme olanağı sağlamaktadır. Çünkü, hem tekne turuyla ilgili Antalya hedefli reklam hem de İstanbul'dan yapılan uçuşlar için İstanbul hedefli reklam artık aynı sayfada gösterilebilmektedir. Bir reklamın hedefini belirlerken yer bilgisini kullanmadığımız birkaç durum vardır. Örneğin, Antalya'yla ilgili haberleri okuyan bir kullanıcı "Antalya turlarıyla" ilgilenmeyebilir. İşte bu nedenle, şu an için yalnızca, işe yarayabileceğini düşündüğümüzde, sınırlı sayıdaki sayfalardan alınan yer sinyali bilgisini dikkate alıyoruz. Yerleşim raporu'nda reklamlarınızın gösterildiği sitelerle ilgili, Coğrafi rapor'da ise yerlerle ilgili ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz. Görüntülü Reklam Ağı'nı hedefleyen tüm kampanyaların, otomatik olarak varsayılan seçenek kapsamında (yani, hedeflediğiniz yerde bulunan, bu yeri arayan veya bu yerle ilgili sayfaları görüntüleyen kullanıcıları hedefleme) olacağını unutmayın. Bu durum, kullanıcılar hedeflediğiniz yerle ilgili sayfaları görüntülediğinde kampanya trafiğinizde hafif bir artışa yol açabilir. Bu trafiği hariç tutmak istiyorsanız, gelişmiş yer seçenekleri arasından "Hedeflediğim yerde bulunan kullanıcılar"ı seçebilirsiniz.

Reklamları, belirli bir fiziksel yerde bulunan istisnasız tüm kullanıcılara gösterin.

Daha önce, "Fiziksel yer bilgisi kullanarak hedefleme"yi seçtiğinizde, reklamınız hedeflediğiniz yerde bulunan kullanıcılara, farklı bir yerle alakalı bir arama yapmıyor olmaları koşuluyla gösterilirdi. Artık, "Hedeflediğim yerde bulunan kullanıcılar"ı seçtiğinizde, reklamınız hedeflediğiniz yerde bulunan istisnasız tüm kullanıcılara gösterilir. İstanbul'da bulunan ve Antalya'ya uçakla gitmeyi planlayan müşterilere ulaşmak için fiziksel yer hedefleme yöntemini kullanan bir hava yolu şirketi olduğunuzu varsayalım. Reklam grubunuzda "antalya uçuşları" anahtar kelimesi olsun. Daha önceden reklamınız, İstanbul'da bulunan ve "antalya uçuşları" araması yapan potansiyel müşterilere gösterilmezdi, çünkü kullanılan arama terimi Antalya'yla ilgilendiklerini göstermekteydi. Yeni "Hedeflediğim yerde bulunan kullanıcılar" ayarıyla, hava yolu şirketi, İstanbul'da bulunan ve "antalya uçuşları" araması yapan müşterilere artık ulaşabilir.

Hariç tutulan yerler için gösterim almayı daha kolay bir şekilde önleyin.

Gelişmiş yer hariç tutma yöntemlerini de değiştirdik. Daha önceden daha az sınırlayıcı olan "Yalnızca fiziksel yere göre hariç tut" seçeneği varsayılan ayardı. Reklamverenlerden gelen geri bildirimlere dayanarak, hariç tutma seçeneklerini yeniden adlandırdık ve daha sınırlayıcı olan "Hariç tuttuğum yerde bulunan, bu yeri arayan veya bu yerle ilgili sayfaları görüntüleyen kullanıcılar" seçeneğini varsayılan ayar yaptık. Bu şekilde, müşterilerinizin hariç tuttuğunuz yerlerde bulunup bulunmadığı veya bu yerlere ilgi duyup duymadığından bağımsız olarak, söz konusu yerler için gösterim alınmasını önlersiniz. Daha önce şöyle görünüyordu:

Bugün kullanıma sunduğumuz ise şöyle görünüyor:

Örneğin, artık Ankara'yı varsayılan olarak hariç tutmak, reklamınızın Ankara'da bulunan veya Ankara dışında olup aramalarında "Ankara" ifadesini kullanan müşteriler için gösterilmeyeceği anlamına geliyor. Bu değişiklik yalnızca yeni oluşturulmuş kampanyaları etkileyecek ve mevcut kampanyaları etkilemeyecektir. Gelişmiş yer hedeflemenin reklamlarınızın gösterimini sınırlayabileceğini ve bu nedenle tüm reklamcılık hedefleri için uygun olmadığını unutmayın. Gelişmiş yer hedeflemeyle ilgili daha fazla bilgi edinmek veya ayarlarınızı değiştirmek için Yardım Merkezimiz'i ziyaret edin. AdWords Editör kullanıyorsanız, bu değişikliklerin etkileriyle ilgili ayrıntıları AdWords Editör Yardım Merkezi'nde (ING) bulabilirsiniz.

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!


Yiğit Yücel
Google AdWords Ekibi