AdWords'teki şu üç tam ve sıralı eşlemeli anahtar kelimeyi ele alalım.

[güneş kremi] 

"araba brandası" 

[tek kişilik kahve makinesi]

Şimdi şu iki satırdaki arama sorgularına bakalım.

1. 
güneş kremi
 araba brandası satın al
tek kişilik kahve makinesi
2.
güneş kemi
 araba brandaları satın al 
tek kişi kahve makinası

Şu anda, yalnızca üst satırdaki (1) no'lu arama sorguları eşleşmiş kabul edilmekte ve bir reklamı tetiklemelerine izin verilmektedir. Kullanıcının amacı aynı olsa da, alt satırdaki (2) no'lu yakın varyasyonları AdWords tarafından eşleşmiş kabul edilmez. 

Bu kısa bir süre sonra değişecek. Mayıs ayının ortalarından itibaren, sıralı ve tam eşlemeli anahtar kelimeler, yazım hataları yapılmış, tekil/çoğul olarak kullanılmış, kök halinde kısaltılmış, aksan işaretleri ve kısaltmalar kullanılmış yakın varyasyonlarıyla da eşleştirilecektir. Araştırmalarımıza ve testlerimize dayanarak, bu değişikliklerin kullanıcılar ve reklamverenler için çok avantajlı olacağına inanıyoruz. 

Kullanıcının amacına odaklanıyoruz

Herkesin yazım bilgisinde eksiklikler olabilir veya herkes klavyeyi çok rahat kullanamayabilir. Arama sorgularının en az %7'sinde yazım hatası bulunur ve sorgunun uzunluğu arttıkça bu oran da yükselir.

Doğru yazsalar bile, aynı şeyi arayan iki kişinin kullandıkları terimler genellikle biraz farklı olur ("çocuk bisikleti" ve "çocuk için bisiklet" veya "perde kumaşı" ve "perdelik kumaş" gibi).

Google'ın organik arama sistemleri, yazım hatalarını ve yakın varyasyonları algılayarak bunları da değerlendirmeye alır. 


Yazdıklarıyla tam olarak eşleşmese bile, amaçlarına uygun ve istediklerini gerçekleştirmelerine yardımcı olan arama sonuçları elde ettiklerinde kullanıcıların daha memnun olduğunu biliyoruz. Bu nedenle, bu davranışı reklamlara uyarlıyoruz. 

Birçok reklamveren için avantaj, herkes için denetim

Denemelerimiz, yeni eşleme şeklinin, tıklamalarının en az üçte birini sıralı ve tam eşlemeden sağlayan hesaplarda AdWords arama tıklamalarını benzer TBM'ler ile ortalama %3 artırdığını göstermiştir. Sonuçların reklamverene göre değişiklik gösterebileceğini unutmayın.

Bu yeni iyileştirmeyi reklamverenlerle birlikte test ettik ve katılımcılar olumlu sonuçlar elde etti. GameDuell'in Kıdemli SEM Müdürü Dana Freund "Daha önce, markanın yanlış yazılmış yüzlerce versiyonunu ve tüm anahtar kelimelerimizin çoğul biçimlerini eklemek için çok fazla zaman harcıyorduk" diyor. "Tam ve sıralı eşlemelerde yapılan iyileştirme sayesinde, artık bu anahtar kelimeler için endişelenmemize gerek kalmadı. Daha az sayıda anahtar kelime ile daha fazla alakalı gösterim elde ediyor ve zamandan büyük ölçüde tasarruf ediyoruz." 

Daha fazla tıklama potansiyelini istemiyor ve kampanyanızda mevcut eşleme şeklini kullanmaya devam etmeyi tercih ediyorsanız, bu seçenek de mevcut. Önümüzdeki haftalarda, anahtar kelime eşleme seçeneklerinizi ayarlamanıza olanak sağlayacak denetimleri kullanıma sunmaya başlayacağız. Bu denetimler kullanıma sunulduktan sonra, AdWords'e giriş yapın ve kampanya ayarları sekmesini seçin. "Gelişmiş ayarlar"ın altında Anahtar kelime eşleme seçeneklerini belirleyin: 

Bu denetimlerin tüm AdWords hesaplarında önümüzdeki haftalarda kullanıma sunulmaya başlayacağını tekrar hatırlatalım. Ancak, yeni eşleme şeklinin fiilen Mayıs ayı ortalarında kullanılabilir olacağını açıkça belirtmek isteriz.

Anahtar kelime eşleme, rapor değişiklikleri ve sık sorulan diğer sorularla ilgili daha fazla bilgi edinmek için AdWords Yardım Merkezi'ni ziyaret edebilirsiniz.

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!

Jen Huang
AdWords Ürün Yöneticisi