Görüntülü reklamcılık son birkaç yılda, "Burayı Tıklayın!" tarzı banner reklamlardan zeka (İng) sergilemekle kalmayıp büyük fikirleri (reklamcılığın geçmişine ait fikirler de dahil) gerçekleştirmeye yardımcı olabilen reklamlara (İng) doğru, masalsı bir dönüşüm geçirmiştir. Görüntülü reklamcılık "Sindirella zamanlarını" yaşarken, Sindirella'yı taşıyan o meşhur "fayton" konusunda da bir yeniliğe gidilebileceğini düşündük. Dolayısıyla, bugün sizinle, AdWords üzerinden görüntülü reklam satın alıp yayınlamayı kolaylaştırmak için tasarlanmış bazı değişiklikleri paylaşacağız.

Görüntülü Reklamcılığın AdWords'teki Yeni Yeri

Dokuz yıldır, AdWords müşterileri, görüntülü reklam kampanyalarını Arama Ağı için tasarlanmış bir arayüz üzerinden satın alıyor. Bu cam ayakkabılarla koşmak gibi bir şey. Belki yol alabiliyorsunuz ama bir de ayağınızda uygun koşu ayakkabıları giydiğinizi düşünün! İşte bu nedenle, görüntülü reklamcılığı AdWords'te kendi sekmesine kavuşturuyoruz. Önümüzdeki birkaç hafta içinde kullanıma sunulacak olan yeni Görüntülü Reklam Ağı Sekmesi, görüntülü reklam kampanyalarını yayınlamak için sıfırdan oluşturulmuş bir arayüzdür. Bu sekme sayesinde, görüntülü reklam kampanyaları için tek bir yerden teklif verebilecek, hedefleme ve optimizasyon uygulayabileceksiniz. Farklı Görüntülü Reklam Ağı Sekmesi hedefleme seçeneklerini görmek için aşağıdaki görseli tıklayın.



Yüksek Devirli İçeriğe Dayalı Motor

Reklamları anahtar kelimelere dayalı olarak sayfalarla eşleştiren, içeriğe dayalı motor, AdWords üzerinden görüntülü reklam satın almanın kilit noktasını oluşturmaktadır. Bu motora bugüne kadar yapılmış en büyük modifiyeyi uygulamak, yani Gelecek Nesil İçeriğe Dayalı Anahtar Kelime Hedefleme teknolojisinden yararlanarak Görüntülü Reklam Ağı'nın erişimini Arama Ağı'nın hassasiyetiyle birleştirme yeteneğini kazandırmak için perde arkasında hummalı bir çalışma yürütüyoruz. Bu yenilik sayesinde, içeriğe dayalı kampanyalarınızın performansına, tekil anahtar kelime düzeyine kadar ince ayar yapabilecek ve pazarlama kampanyanızın performansını tamamen yeni bir boyuta taşıyabileceksiniz. Artık Arama Ağı kampanyalarınızı daha kolay bir şekilde Görüntülü Reklam Ağı'na yayabilecek ve iki kampanya türünü birlikte yayınlayarak daha yüksek verim elde edeceksiniz.

Örneğin, Kıbrıs için tatil paketleri sunan bir Seyahat Acentesi adına görüntülü reklam kampanyaları yayınladığınızı varsayalım. Geçmişte, Ege ve Akdeniz tatillerini hedefleyen, benzer temalı reklam grupları oluşturmanız gerekirdi. Artık, anahtar kelime düzeyindeki bu yeni şeffaflık sayesinde, "Ege tatilleri"nin "Akdeniz tatilleri"ne göre 4 kat daha kârlı olduğunu fark edebilirsiniz. Kampanyalarınızı, yüksek performans gösteren bu anahtar kelimeleri agresif bir biçimde hedefleyecek ve "Kıbrıs tatilleri" konusunda daha ölçülü davranacak şekilde optimize edebilirsiniz.

Görsellik Önemlidir

En iyi yazarların da bildiği gibi, bazen resimler sözcüklerden (veya sayılardan) daha fazla şey anlatır. Yeni Görüntülü Reklam Ağı Sekmesi ve içeriğe dayalı motorla birlikte, kampanyalarınızın erişimini görselleştirmeniz ve söz konusu erişimin, anahtar kelime, yerleşim, konu, ilgili alanı veya yeniden pazarlama gibi birden fazla hedefleme türü bir araya geldiğinde bu durumdan nasıl etkilendiğini görmeniz için yeni bir yol sunuyoruz.


Bu değişiklikler, Arama Ağı reklamcılığının bilimselliği ile görüntülü reklamcılığın sanatsallığını bir araya getirme konusunda bugüne kadar attığımız en büyük adımlardan bazılarıdır. Bunların, size, müşterilerinizle bağlantı kurmanın yanı sıra, çekici ve alaka düzeyi yüksek görüntülü reklamlar yayınlamak için yeni ve güçlü araçlar sağlayacağını umuyoruz.

Daha Fazla Bilgi Edinin

Yeni Görüntülü Reklam Ağı Sekmesini, önümüzdeki haftalarda tüm reklamverenlerin kullanımına sunacağız.
Görüntülü Reklam Ağı Sekmesindeki yeniliklerle ilgili daha fazla bilgi edinmek için yardım merkezi makalemizi inceleyebilirsiniz.

Gelecek Nesil İçeriğe Dayalı Anahtar Kelime Hedefleme teknolojisini kullanan kampanyalara ilişkin hedefleme stratejilerinizi optimize etme hakkında daha fazla bilgi edinmek için, 15 Mayıs'ta gerçekleştirileceğimiz web seminerinde bizlerle olabilirsiniz. Kaydolmak için yeni web semineri sayfamıza (İng) göz atın.

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!

Alok Goel: Gelecek Nesil İçeriğe Dayalı Anahtar Kelime Hedefleme Ürün Müdürü
Rebecca Illowsky: Görüntülü Reklam Ağı Sekmesi Ürün Müdürü
Claire Cui: Baş Mühendis