"Fark Yaratacak Araçlar" dizisindeki ikinci yazımızda Değişiklik Geçmişim, Görüntülü Reklam Oluşturucu ve Yerleşim Aracını ele alıyoruz.

Değişiklik Geçmişim Aracı:

Bu araç, hesabınızda yaptığınız değişiklikleri (1 Ocak 2006 tarihinden itibaren) izlemenize olanak sağlamaktadır. Bu sayede, söz konusu değişikliklerin kampanyanızın performansını nasıl etkilediğini daha iyi anlayabilirsiniz.Araç, aşağıdaki alanlarda yaptığınız değişiklikleri görüntülemenize olanak verir:

  • Günlük bütçedeki değişiklikler.
  • Hesaba eklenen ve hesaptan silinen anahtar kelimeler.
  • Reklamlarınızın dağıtımıyla ilgili tercihlerinizdeki değişiklikler.
  • Google AdWords API'sı arayüzü üzerinden yapılan değişiklikler.

Değişiklik Geçmişim Aracına, Google AdWords hesabınızın içinden erişebilirsiniz. Adwords Yardım Merkezi'nden araçla ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz:

Görüntülü Reklam Oluşturucu:

Google'ın Görüntülü Reklam Ağı'nın gelişimine paralel olarak, giderek daha fazla sayıda reklamveren, reklam bütçelerinin büyük bölümlerini Metin Reklamlar dışında kalan diğer reklam türlerine ayırıyor. Bu aracın amacı, ortalama reklamverenin Görüntülü Reklam Ağı'ndan en iyi şekilde yararlanmasını sağlamaktır. Bu araç, çok az zaman ve çaba harcayarak reklamlar oluşturmanıza olanak verir. Reklam şablonunun arka plan renklerini, yazı tiplerini, resimlerini ve metnini seçip, reklamı Google Görüntülü Reklam Ağı için mevcut herhangi bir boyut ve şekilde kaydedebilirsiniz. Bu aracı kullanabilmek için öncelikle, kampanyanızı Google'ın Görüntülü Reklam Ağı'na dahil etmeyi seçtiğinizden emin olmanız gerekir. Sonra da araca, Yeni Reklam oluştur menüsünden Görüntülü Reklam Oluşturucu seçeneğini kullanarak erişebilirsiniz. Adwords Yardım Merkezi'nden araçla ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Yerleşim Aracı:

Bu araç saatler sürecek çalışmadan sizi kurtarabileceğinden ve kampanyanız için en alakalı web sitelerini bulacağından, Görüntülü Reklam Ağı için yönetilen yerleşim hedefli bir kampanya oluşturmaya karar verdiğinizde bu aracı kullanmanızı öneririz.
Değerli anahtar kelimelerinizden birini tıklayın ve tıkladığınız anahtar kelime için sistemimiz tarafından alakalı bulunan web sitesi listesini görüntüleyin. Söz konusu yerleşimlerde hangi türde reklamların yayınlandığını ve bu reklamların günlük gösterim sayılarını ve tahmini maliyetlerini öğrenebilirsiniz. Yerleşim Aracına, Google AdWords hesabınızın içinden, Raporlar ve Araçlar sekmesinin açılır menüsünden erişebilirsiniz. Yerleşimin yer aldığı tablonun yukarısında, bu aracı kampanyanıza yerleşimler ekleyerek (Yerleşim Ekle düğmesini tıklayarak) denemeniz için sunulmuş bir seçenek göreceksiniz. Adwords Yardım Merkezi'nden araçla ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İçeriğe Dayalı Hedefleme Aracı:

Görüntülü Reklam Ağı için yönetilen yerleşim hedefli bir kampanya oluşturmaya karar verdiğinizde (içeriğe dayalı hedefleme), bu aracın yaptığı önerileri incelemenizi öneririz. Çünkü bu, saatler sürecek çalışmadan sizi kurtaracak ve kampanyanız için ek anahtar kelimeler bulmanıza yardımcı olacaktır. Bu araç, Görüntülü Reklam Ağı kampanyanız için mevcut anahtar kelime listeniz temelinde daha fazla fikir ve yeni anahtar kelimeler sunarak size yardımcı olur. İçeriğe Dayalı Hedefleme Aracına, Google AdWords hesabınızın içinden veya Ağ sekmesinden erişebilirsiniz. Ekranın sağ tarafında, bu aracı, kampanyanıza yerleşimler ekleyerek (Yerleşim Ekle düğmesini tıklayarak) denemeniz için sunulmuş bir seçenek göreceksiniz. Adwords Yardım Merkezi'nden araçla ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Cüneyt Ünar
Google Adwords Ekibi