Bugün, ücretsiz Google AdWords araçlarıyla ilgili kısa gönderilerden oluşan bir diziyi başlatıyoruz. Her gönderide, kampanyanızın performansını artırmanızı sağlayacak farklı araçlar tanıtılacak. Bu araçlardan memnun kalacağınızı umarız!

Anahtar Kelime Aracı

Bu, en temel Google AdWords araçlarından biridir ve her kampanyanın başlangıç noktasıdır. Kampanyanıza ekleyebileceğiniz anahtar kelimeler bulmak için fikir ve ilham alabilirsiniz.Kampanyanıza "negatif anahtar kelimeler" olarak ekleyebileceğiniz anahtar kelimeler bulabilirsiniz. Seçtiğiniz anahtar kelimelerin her biri için beklenen rekabetle ilgili bilgi edinebilirsiniz. Anahtar kelimelerinizle ilgili global ve yerel arama tahminlerini görebilirsiniz. Aracı, AdWords hesabınıza giriş yaptığınızda, Raporlar ve Araçlar sekmesinin açılır menüsündeki Anahtar Kelime Aracı'nı tıklayarak kullanabilirsiniz. Aracın bağımsız sürümünü de kullanabilirsiniz.

Reklam Önizleme Aracı

Kampanyanızı oluşturmayı tamamladıktan sonra, bu araç, reklamlarınızın Google'ın arama motorunda gösterilip gösterilmediğini ve nasıl görüntülendiğini kontrol etmenize yardımcı olacaktır. Bu araç, reklamlarınızı ek gösterim tahakkuk ettirmeden görüntülemenize olanak verir. Araca, Google AdWords hesabınıza giriş yaptığınızda erişmenizi öneririz. Bu şekilde sistemimiz, araçla reklamlarınızı görememeniz halinde, neden göremediğinizi teşhis etmenize yardımcı olabilir. Aşağıda bağlantısı verilen Yardım Merkezi makalesinden araçla ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz:
http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=tr&answer=46454

Trafik Tahmincisi

Anahtar Kelime Aracı bünyesindeki başka bir seçenek olan bu araç, maksimum TBM'yi ve günlük bütçenizi temel alarak hesabınızdaki seçtiğiniz anahtar kelimeler için trafiği tahmin eder. Hesabınızdaki anahtar kelimeler için aşağıdaki parametreleri öngörmenize olanak sağlar:
  • Anahtar kelimelerinizle ilgili aylık olarak, global ve ulusal ölçekte arama tahminleri yapar.
  • Ortalama TBM'yi tahmin eder.
  • Arama sorgusundaki anahtar kelime için ortalama reklam konumunu tahmin eder.
  • Günlük tıklama sayısını tahmin eder.
  • Test edilen anahtar kelimenin günlük maliyetini tahmin eder.

Bu aracı, Google AdWords hesabınızda yer alan Raporlar ve Araçlar sekmesi altında bulabilirsiniz. Daha fazla bilgi edinmek için tıklayınız.

Cüneyt Ünar
Google Adwords Ekibi