Günümüzde, birçok işletme çevrimiçi reklam kampanyalarında doğru müşterilere ulaşmak ve kampanya performansını yükseltmek için yer hedeflemeyi kullanıyor. Örneğin, çevrimiçi çalışan bir ajans olan iProspect, müşterileri Talbots için yer hedeflemeyi en yüksek performans gösteren coğrafi alanlara odaklanmak amacıyla kullanıyor. Bunun sonucunda, tıklama başına maliyetlerini (TBM) % 36 oranında düşürebildiler ve daha kaliteli olası satışları daha düşük bir maliyetle sağladılar.

Reklamverenlerimize daha da iyi bir deneyim sağlamak için AdWords'teki yer hedefleme özelliğini Google Haritalar'a bağladık. Bu sayede yerlerle ilgili daha fazla bilgi verebileceğiz, alakalı yer önerileri yapabileceğiz ve yer hedefleme işlevimizin kesinlik düzeyini artırabileceğiz. Bu değişikliklerin yer hedeflemeyi kampanya sonuçlarınızı iyileştirmek üzere daha da yararlı bir araç haline getireceğini düşünüyoruz.

Bugün, bunlardan ilkini duyurmak istiyoruz: AdWords'teki yer hedefleme arayüzünde yaptığımız değişiklik. Yeni Yer Hedefleme Aracı, hedef olabilecek potansiyel yerleri keşfetmeyi ve bu yerlerle ilgili daha ayrıntılı bilgi almayı kolaylaştıracak.

Yerleri kolayca keşfedin

Son AdWords kampanyanızla New York şehrini hedeflemek istediğinizi varsayalım. Kampanya Ayarları sekmenizde, siz yer hedefleme bölümündeki arama kutusuna "New York" yazarken anında faydalı arama önerileri göreceksiniz. Bu öneriler, (1) New York şehri gibi eşleşmeleri, (2) New York'u içine alan yerleri (New York eyaleti gibi) ve (3) girdiğiniz yerin yakınlarındaki, benzer bir isme sahip veya benzer bir isme sahip bir yeri içine alan alakalı yerleri içerir. Siz de, işletmeniz için en anlamlı seçenekleri belirleyebilir ve uygun bir seçimi hızlı bir şekilde yapabilirsiniz.


Seçtiğiniz yerleri, yerle ilgili ana hatları daha ayrıntılı olarak gösteren bir haritada da görüntüleyebilirsiniz. Yeni araç ayrıca, aynı anda seçtiğiniz birden fazla yerin sınırlarını da görüntülemenize olanak verir. Böylece, New York şehrinin (mavi gölgeli olarak belirtilen küçük bölge), New York metropol alanının (gri gölgeli olarak belirtilen büyük bölge) tamamına göre ne kadar yer kapladığını görebilirsiniz. Bir yer seçtikten sonra, ilgili bağlantıları tıklayarak yakındaki yerleri ekleyebilir, hariç tutabilir veya görüntüleyebilirsiniz.


Yerlerle ilgili daha fazla ayrıntı

Artık, seçtiğiniz yer hedefindeki kitleyi tahmin etmenize yardımcı olmak amacıyla erişim sayılarını veriyoruz. Bu erişim sayıları, Google mülklerinde görülen kullanıcı sayısını temel almaktadır ve nüfus sayımı rakamlarından büyük ölçüde farklılık gösterebilir. Erişim, bir yer hedefindeki kullanıcıların sayısını diğer yerlere göre saptamanıza yardımcı olmak açısından, yalnızca genel bir yol gösterici olarak kullanılmalıdır. Örneğin, aşağıdaki ekran görüntüsünden, Dallas metropol alanını hedeflemenin, Dallas şehrine göre üç kat daha geniş bir erişimle sonuçlanabileceğini görebilirsiniz.

Buna ek olarak kullanıcıları, cihazlarının İnternet Protokolü (IP) adresine dayanarak seçilen bir yerle ilişkilendiremeyebildiğimiz yerleri belirtmek için "Sınırlı erişim" etiketini kullanacağız. Bu örneklerde, söz konusu yerleri hedeflemek için cihaz yeri verilerini değil, esas olarak kullanıcının niyetini belirten verileri kullanacağız.


Bir yarıçap içinde kalan özel bir alanı hedeflediğinizde (yakın çevre hedefleme olarak da bilinir), "Bu hedef dahilindeki yerler" listesini göstereceğiz. Böylece, belirlediğiniz yarıçapın hangi bölgeleri içine aldığını tam olarak bileceksiniz. Ayrıca, belirlediğiniz yarıçap içindeki yerlerin tamamını eklemek için "Tümünü ekle" seçeneğini de kullanabilirsiniz.


Ek Değişiklikler

Yukarıda söz edilen yeni özelliklerin dışında, kampanyanızı planlarken bilmenizde fayda olacak birkaç değişikliği daha ele almak istiyoruz.

Yer hedefleme sınırları yükseltildi: Yer hedefi sınırlarını kampanya başına 300 yerden 10.000 yere (artı 500 yakın çevre hedefi) çıkardık.

Çokgen hedefleme özelliği taşınıyor: Mevcut çokgen hedefler için, söz konusu özelliği desteklemeye yıl sonuna kadar devam edeceğimizi belirten "özelliğin kaldırılması planlanıyor" ibaresini göreceksiniz. Belirlediğiniz yarıçap içinde kalan özel alandaki yerleri artık seçerek ekleme olanağı veren Özel Alan Hedefleme özelliğini kullanmanızı öneririz. Ayrıca, özel şekilleriniz içinde kalan yerlerden hangilerinin trafik aldığı hakkında fikir edinmek için bir coğrafi performans raporu çalıştırabilir ve tek tek bu yerleri hedefleyebilirsiniz.

Yeni Yer Hedefleme Aracı'ndan memnun kalacağınızı ve kampanyalarınızı optimize etmek için coğrafi raporlar ile yer hedefleme özelliğini kullanmanın yollarını keşfedeceğinizi umarız. Her zaman olduğu gibi AdWords'teki Bize Ulaşın bağlantısı yoluyla ileteceğiniz görüşlerinizi bekliyoruz. Ayrıca, daha ayrıntılı bilgi edinmek için AdWords Yardım Merkezi üzerinden SSS(Sıkça Sorulan Sorular)'lerimizi incelemenizi öneririz.

Smita Hashim, Ürün Müdürü, Yerel Reklam Kalitesi