AdWords mühendislerimiz, reklamları daha alakalı ve yararlı hale getirmek için sürekli çalışıyor. Ayrıca, kullanıcılarımıza gördükleri reklamlarla ilgili olarak daha fazla şeffaflık ve seçim yapma olanağı sunmak için de çalışıyoruz. Bu çalışmalar, kullanıcıların güvenini korumaya yardımcı olur ve bu güven, AdWords'ün etkili olabilmesi için son derece önemlidir.

Bugün, Google arama sonuçlarında ve Gmail'de görüntülenen reklamların yanına "Neden bu reklam?" bağlantısını yerleştirmeye başladık. Kullanıcılar bağlantıyı tıkladığında, bağlantı genişleyerek her reklamın neden gösterildiğiyle ilgili ayrıntıları açıklar.
Kullanıcılar, Arama Ağı ve Gmail için Reklam Tercihleri Yöneticisi'ne de erişebilirler.



Kullanıcılar, Reklam Tercihleri Yöneticisi'nde belirli reklamverenlerin reklamlarını engellemeyi veya kişiselleştirilmiş reklamları devre dışı bırakmayı seçebilirler. Kullanıcılar kişiselleştirilmiş reklamlar görmeyi tercih ettiklerinde daha az sayıda ve daha alakalı reklam gösterebileceğimizden, kullanıcıların bilinçli seçim yapmalarına yardımcı olmak amacıyla istatistikler ve bir açıklama videosu da sunmaktayız.

Bir reklamveren olarak, bu değişikliklerin AdWords performansınızı nasıl etkileyeceğini merak ediyor olabilirsiniz. Reklamlarınızı engellemeyi tercih eden kullanıcıların, reklamınızı görseler bile büyük ihtimalle reklamı tıklamayacaklarını ve dönüşüm sağlamayacaklarını unutmayın. Bununla birlikte, reklamlarınız, arama sonuçları sayfaları ve Gmail'deki kişiselleştirilmiş reklamları devre dışı bırakan kullanıcılara gösterilmeye devam edebilir. Ancak hedefleme, kişiselleştirilmiş reklamları etkinleştirmiş kullanıcılar tarafından görülen reklamlarda olduğu kadar hassas olmayacaktır.

Arama Ağı ve Gmail için yeni Reklam Tercihleri Yöneticisi ile ilgili daha fazla bilgiyi Web Arama Yardım Merkezi'nden edinebilirsiniz.

Cüneyt Ünar, Google Adwords Ekibi