Kullanıcılar, Google'da arama yaparken, alakalı ve tıkladıktan sonra iyi bir deneyim sağlayan sonuçlara değer veriyor. Ağustos ayında, Kalite Puanının ve Google'da reklamların nasıl sıralanacağının belirlenmesinde alaka düzeyinin ve açılış sayfası kalitesinin ağırlığını artıran, Brezilya, İspanyolca konuşulan Latin Amerika ülkeleri, İspanya ve Portekiz'deki denemelerin duyurusunu yapmıştık. Bu denemelerin hedefi, arama ağı reklamlarındaki kullanıcı deneyimini iyileştirmekti. Elde ettiğimiz sonuçlara dayanarak, bu değişiklikleri artık tüm dünyada kullanıma sunuyoruz.

Bu değişikliklerin kullanıma sunulmasıyla birlikte, bazı kampanyalar için anahtar kelime Kalite Puanlarında ve tipik reklam konumunda değişim gözlemlenecektir. Birkaç hafta içinde, bu değişikliklerin oturmasını ve çoğu kampanyanın genel performansında önemli bir değişiklik olmamasını bekliyoruz.

Tıpkı bugün olduğu gibi, kullanıcı sorgularında daha yüksek performans gösteren reklamlara sahip kampanyaların Kalite Puanları daha yüksek, ortalama tıklama başına maliyetleri daha düşük ve sonuç sayfalarındaki konumları daha yukarıda olacaktır. AdWords arayüzünde 1-10 arasındaki Kalite Puanı, anahtar kelimenizin, Google'daki bir aramayla tam olarak eşleştiği zaman, genel kalitesini göstermeyi sürdürecektir. Teklif ve Kalite Puanındaki artışlar, Reklam Sıralamasını yükseltmeye devam edecektir. Ayrıca, AdWords'le elde ettiğiniz sonuçları iyileştirmeye yönelik aynı temel yaklaşım geçerliliğini korumaktadır.

Adam Juda
Adwords Grup Ürün Yöneticisi