Mobil reklamcılık, işletmeler için satış ekiplerine ve çağrı merkezlerine telefon aramaları çekecek yepyeni bir fırsat yarattı. Bu şekilde reklamverenlerimiz, kendilerine kaliteli olası satışlar sağlayan yeni bir yönteme sahip oldu. Aslında, bir yıldan uzun bir süre önce tıkla ve ara özelliğini reklamverenlerin kullanımına sunmamızdan bu yana, global olarak yarım milyondan fazla müşterimiz telefon uzantıları içeren kampanyalar yayınladı.

Cep telefonu kullanan müşterilerin sizi aramasını sağlamanın en sık başvurulan yollarından ikisi, bir tıkla ve ara reklamında telefon numaranıza yer vermek veya telefon numaranızı web sitenize eklemektir. Tıkla ve ara reklamı kaynaklı aramaları Kampanya raporlarınızdan izlemek kolaydır, ancak tüketicilerin web sitenizdeki telefon numarasını tıklayarak yaptığı aramaları izlemek daha zor olabilir.


Bugün, reklamverenlerin ve ajansların tam da bunu yapmalarına yardımcı olacak yeni bir dönüşüm izleme metriğini kullanıma sunuyoruz: Tüm AdWords hesapları artık mobil sayfalardan yapılan aramaları raporlayabilecek.


Artık telefon numaranıza veya "ara" düğmesine yapılan tıklamaların nedenini, bir müşteriyi getiren AdWords kampanyası, reklam grubu, reklamı veya anahtar kelimesiyle ilişkilendirebileceksiniz. Bu yeni bir izleme metriği olduğundan, yeni ücretlendirmeler veya TBM değişiklikleri söz konusu olmayacak. Bu yeni metriğin reklamverenlere ve ajanslara, mobil reklamcılık etkinliklerinden elde ettikleri değer ve getiriyle ilgili yeni ve daha zengin içerikli bilgiler sunacağını umuyoruz.


New York, Charlotte'ta bir müşteri edinme şirketi olan Red Ventures, bu yeni dönüşüm metriği için beta sürümü iş ortağı oldu. Şirket olarak kullandıkları kendi özel izleme platformlarına ek olarak, bu yeni metriği çeşitli iş ortakları için, mobil web sitelerindeki tıkla ve ara numaralarının kullanımını izlemek üzere kullandılar. Red Ventures'da Çevrimiçi Pazarlama Bölümü Başkan Yardımcısı olan John Sutton şöyle diyor: "Artık her reklamveren, mobil cihazlara yaptığı AdWords harcamasının sağladığı aramalarla ilgili eksiksiz bilgiye, doğrudan AdWords arayüzünde ve son derece ayrıntılı bir düzeyde sahip olabiliyor." Ayrıca John bu metriği, "mobil web sitelerinde benzersiz anahtar kelime veya reklam düzeyinde telefon numaraları oluşturmak için gerekli yeterliliğe sahip olmayan" AdWords reklamverenleri için yeni bir ek avantaj olarak da görüyor.


Bu yeni metrik tüm reklamverenlere, mevcut AdWords araçlarından, şimdi de aramalar için optimizasyon yapmak üzere yararlanma olanağı vermektedir. Red Ventures'dan John Sutton'a göre bu, "kapıları, Geliştirilmiş Tıklama Başına Maliyet (İNG) ve Hedef Edinme Başına Maliyet(EBM) (İNG) teklifi verme gibi dönüşüm metriklerini temel alan AdWords özelliklerinin kullanımına açmaktadır."
Bu yeni metriği açılış sayfalarınıza bir kod snippet'i yerleştirerek kullanmaya başlayabilirsiniz. Bunu yaptıktan sonra, "arama sayısı"nı, açılış sayfanızda izlenecek bir dönüşüm metriği olarak belirleyebilirsiniz. Ardından, arama odaklı kampanyaları Dönüşüm Optimize Edici gibi araçlarla eşleştirip, aramalar için bir hedef EBM (İNG) belirleyerek teklif verebilir ve sonuç olarak reklam sunumunu aramalara göre optimize olacak şekilde otomatikleştirebilirsiniz.


Arama çekmek, mobil reklamcılık stratejinizin önemli bir parçasıysa ve sitenize bir telefon numarası veya bir "Hemen arayın!" düğmesi yerleştirdiyseniz, bu aramaları artık söz konusu yeni dönüşüm türünü kullanarak ölçmeye başlayabilirsiniz. Ayrıca bunu yaparak, kullanımınıza sunulmuş, var olan zengin AdWords araçları setinden performansı optimize etmek için yararlanabilirsiniz. Bu ayarların nasıl yapılacağıyla ilgili daha fazla bilgi edinmek için Yardım Merkezi makalemizi inceleyebilirsiniz.

Surojit Chatterjee, Mobil Reklam, Ürün Müdürü