Doğrudan pazarlama hedeflerine sahip görüntülü reklamlar tasarlıyorsanız, reklamlarınız kullanıcıların dikkatini çekmeli, önemli bilgileri iletmeli ve kullanıcıları reklamı tıklayıp web sitenizi incelemeye teşvik etmelidir. Sizin için bir başlangıç olması amacıyla, yüzlerce Google AdWords hesap ekibinin kolektif deneyimi sonucu öğrenilen en iyi 10 ipucunu derledik. Bu 10 ipucu, etkili doğrudan pazarlama kampanyaları yürütmenize yardımcı olacaktır:

1. Harekete Geçirici Mesaj
Harekete geçirici mesaj, kullanıcıları tıklamaya teşvik eder ve neyle karşılaşacaklarını bilmelerini
sağlar. Kullanıcılardan taahhüt istemeden onları harekete geçirmek için, "Şimdi İnceleyin" gibi dolaylı ifadeler kullanın.

2. Her Karede Harekete Geçirici Mesaj
Özellikle son karede olmak üzere, reklamınızın her karesine harekete geçirici bir ifade ve önemli
bir mesaj ekleyin. Böylece bu önemli noktaları, reklamınız kullanıcının dikkatini ne zaman çekerse çeksin iletin.

3. Şirket veya Marka Logosu
Marka veya ürün logonuzu, reklamınızın tüm karelerinde kullanıcılar tarafından görülecek şekilde vurgulayın.

4. Fiyatlandırma ve Promosyon
Kullanıcılar reklamınızda, fiyatlandırmayla ilgili ne kadar fazla bilgi edinebilirse, o kadar iyi sonuç alırsınız. Promosyonlu fiyatlar sunabileceğiniz gibi, indirim fırsatları ve indirim kodları ile kullanıcıların dikkatini çekmeye yardımcı olabilir.

5. Açık ve Net Teklifler
Ürün veya hizmetinizin sağladığı yararları vurgulayan, net ve çarpıcı bir mesaj kullanın. Reklamınız animasyonluysa, her karede bir değer teklifi sunun.

6. Hızlı Davranmaya Teşvik
Reklamınızda kullanıcıları hızlı davranmaya teşvik edin. Son katılım ya da kampanya tarihlerinden veya sınırlı miktarlardan ve kullanılabilirlikten bahsetmek, kullanıcıları mesajınız konusunda daha dikkatli bir değerlendirme yapmaya hemen ikna edebilir.

7. Renkleri ve Resimleri Uyumlu Hale Getirin
Reklamınızın renk düzeninin resminizle veya logonuzla uyumlu olmasını sağlayın. Arka planlar ve yazı tipleri için gözü yormayan renkler kullanın ve mümkün olduğu durumlarda şeffaf PNG biçiminde resimlere yer verin.

8. Metinleri ve Resimleri Dengeleyin
Mesajınızı iletmek için hem metinleri hem de resimleri görsel açıdan uyumlu bir biçimde kullanın.

9. Alakalı Açılış Sayfası
Kullanıcıları, ürün veya hizmetin ayrıntılı olarak açıklandığı en alakalı açılış sayfasına yönlendirin. Reklamınızın mesajının, görünümünün ve izleniminin açılış sayfasıyla uyum içinde olmasını sağlamayı unutmayın.

10. Geniş bir Alanı Hedefleyin
Reklamlarınızı tüm standart boyutları veya biçimleri (metin reklamlar dahil) kullanarak oluşturun. Böylece, reklamlarınızın Google Görüntülü Reklam Ağı'nın en yüksek performansı gösteren tüm alanlarına ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Cüneyt Ünar tarafından hazırlanmıştır.