Birçok çevrimiçi işletmede, her gün, yüzlerce yeni girişiniz ve stokta bulunan, geçici olarak değişen veya kalıcı olarak stoktan çıkarılan yüzlerce öğeniz olabilir. Aynı zamanda, kullanıcı arama davranışı da hareketli bir hedef misali değişebilir. Her gün Google'da gerçekleşen aramaların yüzde %16'sı daha önce hiç yapılmamış aramalardan oluşmaktadır. Dolayısıyla, binlerce iyi seçilmiş anahtar kelimeye sahip, iyi yönetilen AdWords kampanyaları bile alakalı aramaları kaçırabilir, yeni ürünler için reklamlar hazırlanmasında gecikmeler yaşayabilir ve web sitenizde gerçekte bulunan ürünlerle paralel olmayabilir.

Açıkça görülüyor ki bu durum, reklamverenler için ideal durumu temsil etmiyor. Ayrıca, aradıklarıyla tam olarak eşleşen stoktaki ürünlerin açılış sayfalarına bağlantı veren alakalı reklamların önemli olduğu son kullanıcılar için de ideal bir durum değildir.

Bu zorlukların aşılmasına yardımcı olmak için, Dinamik Arama Ağı Reklamlarını kullanıma sunuyoruz. Bu yeni yolla, alakalı aramaları, doğrudan web sitenizden oluşturulan dinamik reklamlarla hedefleyebileceksiniz. Dinamik Arama Ağı Reklamları, daha az çaba harcayarak daha fazla tıklama ve dönüşüm sağlamak için geleneksel anahtar kelime hedefli reklamlarınızı tamamlayacak şekilde tasarlanmıştır.

Dinamik Hedefleme, Reklamlar ve Açılış Sayfaları


Dinamik Arama Ağı Reklamları, web sitenizde sattıklarınızın güncel bir dizinini tutmak ve alakalı bir arama yapıldığında reklamınızı tetiklemek için Google'ın organik web tarama ve arama alaka düzeyi teknolojilerini kullanır. Ardından diğer sistemler, arama sorgusuna ve en alakalı açılış sayfanızdaki metne dayanarak dinamik olarak bir reklam metni başlığı oluşturur. Reklamın geri kalanında, Dinamik Arama Ağı Reklamları özelliğini kurarken oluşturduğunuz bir şablon esas alınır.

Dinamik Arama Ağı Reklamları, yalnızca ilgili arama için uygun bir anahtar kelime hedefli reklamınız olmaması halinde, AdWords açık artırmasında normal bir şekilde rekabet eder. Sonuç olarak, Dinamik Arama Ağı Reklamları yalnızca, başka şekilde bir reklam gösteremeyeceğiniz aramalarda görünür. Bu da kapsamınızı genişletir ve size ek sonuçlar sağlar.

Kullanıcı Deneyimi ve Performansı


Tam olarak aradıkları şeyi sunan reklamları ve açılış sayfalarını gördüklerinde, kullanıcıların tıklama ve dönüşüm sağlama olasılıkları yükselir. Dolayısıyla, şu ana kadarki sınırlı testlerde sağlam bir performans görmemiz şaşırtıcı değildir. Sonuçlar değişiklik gösterse de, pilot çalışmamıza katılan reklamverenlerin çoğunluğu, tatmin edici bir YG ile birlikte tıklamalarda ve dönüşümlerde %5-10 artış görmüştür.

Bazı reklamverenlerin ise daha iyi sonuçlar elde etme potansiyeli bulunmaktadır. Bu reklamverenlere örnek olarak ABD'nin önde gelen apartman yaşamı ve daire bulma web sitesi "Apartment Home Living" verilebilir. Genel Müdür Lawrence Cotter, sürekli olarak değişen ve büyüyen devasa çevrimiçi daire envanterlerini yönetiyor. Geçtiğimiz 5 yıl içinde, AdWords kampanyalarında 15 milyondan fazla anahtar kelime kullanıldı. Dinamik Arama Ağı Reklamlarını uyguladıktan birkaç hafta sonra, Cotter şunları söyledi:

"Dinamik Arama Ağı Reklamlarını kullanmak, geleneksel arama ağı reklamlarımızdan %73 daha düşük bir ortalama dönüşüm başına maliyetle, dönüşümleri neredeyse %50 artırdı.

Dinamik Arama Ağı Reklamları, faydalanılacak doğru aramaları bulma, iyi reklamlar oluşturma ve ziyaretçileri sitemizdeki en alakalı sayfaya yönlendirme konusunda gerçekten iyi iş çıkarıyor."

Kontroller, Raporlama ve Optimizasyon

Sitenizin tamamını mı, sitenizdeki belirli ürün kategorilerini mi, belirli kelimeleri içeren sayfaları mı yoksa URL'nizdeki belirli dizeleri içeren sayfaları mı hedeflemek istediğinizi siz belirlersiniz. Aynı kontroller, hedeflemenizi hassaslaştırmak ve stokta bulunmayan öğeleri içeren sayfaları tanıtmaktan kaçınmak için geleneksel negatif anahtar kelimelerle birlikte negatif unsurlar olarak kullanılabilir. Her bir hedef için TBM teklifinizi kontrol etmeye devam edersiniz.

Dinamik Arama Ağı Kampanyalarınız yayınlandıkça, tıklama oluşturan sorgular, oluşturulan eşleştirilmiş hedef sayfalar ve reklam başlıkları, ortalama TBM, tıklamalar ve dönüşümlerle ilgili eksiksiz raporlar alırsınız. Ayrıca, birçok popüler üçüncü taraf izleme sistemi de desteklenmektedir.

Bu raporlar ve hedefleme kontrolleriyle, bilindik yaklaşımları kullanarak Dinamik Arama Ağı Reklamlarını optimize edebilirsiniz. Dönüşümleri en üst düzeye çıkarmak için, daha yüksek performans gösteren kategorileri ön plana çıkarıp teklifleri artırın. Diğer yandan, düşük performans gösteren kategoriler için teklifleri düşürün. Belirli aramalarda görünmemek veya web sitenizdeki bazı sayfaları tanıtmamak için negatif anahtar kelimeler kullanın. Dinamik Arama Ağı Reklamları ayrıca anahtar kelime keşfinde de kullanılabilir. Daha yüksek performans gösteren aramaları belirleyin ve bunları geleneksel anahtar kelimeler olarak en uygun reklam grubuna ekleyin.

Kullanılabilirlik ve Daha Fazla Bilgi

Dinamik Arama Ağı Reklamları şimdilik tüm ülkelerde ve dillerde sınırlı bir beta program çerçevesinde sunulmaktadır. Google hesap temsilcinizle iletişime geçerek veya buradan (İNG) kaydolarak ilgilenenler listesine katılabilirsiniz.

Daha fazla bilgi edinmek için, Ad Innovations sayfamızı ve AdWords Yardım Merkezi'ndeki Sıkça Sorulan Sorularımızı inceleyebilirsiniz.

Cüneyt Ünar
Google Adwords Ekibi