Yazı dizimizin bir önceki kısmında, AdWords raporlarındaki tıklama sayısı ile Analytics'in gösterdiği ziyaret sayısının farklı olmasının nedenlerini ele almaya başlamıştık. Yazı dizisinin bu son kısmında, daha farklı nedenleri ele alarak konuyu derinlemesine inceleyeceğiz.

AdWords raporlarındaki tıklama sayısı ile Analytics'in gösterdiği ziyaret sayısı arasındaki tutarsızlıklar web sitenizi barındıran sunucunun ayarlarından kaynaklanabilir. Bu durum Analytics'teki AdWords raporlarına, tıklama sayısının yüksek olmasına rağmen, ziyaret sayısının çok düşük veya hatta sıfır olması şeklinde yansır.

Sunucumun ayarlarının doğru olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?

Otomatik etiketlemenin nasıl çalıştığını bir önceki yazımızda açıkladığımıza göre şimdi sunucunuzun yapılandırmasının doğru olup olmadığını kontrol edebiliriz.

Reklamlarınızın hedef URL'si herhangi bir parametre içermiyorsa (yani www.ornek.com/Bize_ulasin.php adresine benziyorsa):

1. Bu URL'nin sonuna "?gclid=deneme" dizesini ekleyin ve URL'yi tarayıcınıza yapıştırın. Bu durumda URL şuna benzeyecektir: www.ornek.com/Bize_ulasin.php?gclid=deneme
2. Enter tuşuna basın.
3. Sayfa yüklendikten sonra, web tarayıcınızdaki hedef URL'nin sonunda hala "gclid" parametresi varsa ve hiçbir hata mesajı görüntülenmiyorsa, bu, her şey yolunda ve tutarsızlıkların başka bir nedeni var demektir. Aksi durumda, ana neden hatalı sunucu ayarıdır. Çözümü daha sonra ele alacağız.

Hedef URL, zaten bazı parametreler içeriyorsa (yani http://www.ornek.com?cPath=25 adresine benziyorsa):

1. Bu URL'nin sonuna "&gclid=deneme dizesini ekleyin ve URL'yi web tarayıcınıza yapıştırın. Bu durumda URL şuna benzeyecektir: http://www.ornek.com?cPath=25&gclid=deneme
2. Enter tuşuna basın.
3. Bu durumda da, önceki kural geçerlidir. Sayfa yüklendikten sonra, web tarayıcınızdaki hedef URL'nin sonunda hala "gclid" parametresi varsa ve hiçbir hata mesajı görüntülenmiyorsa, bu, her şeyin yolunda olduğu ve bu tutarsızlıkların başka bir nedeni doğal olduğu anlamına gelir. Aksi durumda, ana neden hatalı sunucu ayarıdır.

İpucu: Bir ziyaret gerçekleştikten sonra kullanıcı mutlaka yönlendirilmeyebileceğinden, her test öncesinde çerezleri silmenizi öneririz.

AdWords kaynaklı ziyaretleri doğru bir biçimde kaydetmek için sunucu nasıl yapılandırılmalıdır?

Sorunu başarıyla teşhis ettiğimize göre, onu nasıl giderebileceğimizi ele alabiliriz. Yöntem ortaya çıkan duruma göre değişir:

Web sitenizi yükledikten sonra URL'deki "gclid" parametresi:
  1. Korunur ancak kullanıcıya hata mesajı içeren bir sayfa gösterilir. Bu durumda lütfen otomatik etiketlemeyi kapatın ve URL parametrelerine izin vermesi için web sitesi yöneticinizle görüşün. Daha sonra otomatik etiketlemeyi tekrar açabilir ve "gclid" parametresinin kaldırılmadığından veya bir hata mesajının görüntülenmediğinden emin olmak üzere yukarıdaki yöntemi kullanarak test edebilirsiniz.
  2. Korunmaz ve kullanıcıya bu parametreyi barındırmayan bir sayfa gösterilir. Bu durumda lütfen web sitesi yöneticinize başvurun ve ondan URL parametrelerine izin vermesini isteyin.
  3. Korunmaz ve kullanıcı başka bir sayfaya yönlendirilir. Bu türden durumlarda iki çözüm vardır:
  • Kullanıcının yönlendirildiği sayfayı AdWords reklamlarınızın hedef URL'si olarak kullanmak
  • Veya web sitesi yöneticinize başvurup ondan yönlendirmeler sırasında sunucunun "gclid" parametresine izin vermesini sağlamasını istemek.
Bu makalenin sizi, AdWords kaynaklı ziyaretleri Analytics raporlarında izleme konusunda daha fazla aydınlatmış olduğunu umarız. Sonuç olarak, Analytics'teki istatistiklerinizin her zaman kesin olmasını sağlamaya yönelik birkaç tavsiyeyi aşağıda sıralamak istiyoruz:

- Otomatik etiketlemeyi kullanmaya karar verdiğinizde daima, "gclid" parametresinin kaldırılmadığından veya bir hata mesajının görüntülenmediğinden emin olmak üzere yukarıdaki yöntemi kullanarak bir test yapın.
- AdWords'te hiçbir zaman manuel ve otomatik etiketlemeyi aynı anda kullanmayın. Bu, sitenizin ziyaretçilerini etkilemese de, Google Analytics raporlarınızın doğru olmamasına yol açabilir.

Başta söylediğimiz gibi, tıklamaların sayısıyla ziyaretlerin sayısı arasındaki tutarsızlıkların başka nedenleri de olabilir. Lütfen aşağıdaki başlıklarla ilgili Yardım Merkezi makalelerimizi inceleyin:
AdWords kaynaklı tıklamalarla Analytics'teki ziyaretler arasındaki tutarsızlıkların diğer nedenleri
TBM verileri neden toplanmıyor?


Peter Zeman, Google AdWords Ekibi
(Cüneyt Ünar & Cemal Büyükgökçesu tarafından düzenlenmiştir.)