Birkaç ay önce, kullanıcıların arama yaptıkları sırada güvendikleri kişilerden öneri almalarını kolaylaştırmak için +1 düğmesini kullanıma sunmuştuk. Listenizde yer alan güvendiğiniz bir kişiden alacağınız öneri, mevcut bilgi kaynaklarının en yararlı olanlarından biridir. O zamandan bu yana, +1 düğmesi, web'de günde 4 milyardan fazla gösterim alan milyonlarca web sitesine yerleştirildi. Önümüzdeki haftadan itibaren, bunu web genelinde görüntülü reklamları kapsayacak şekilde yaygınlaştırıyoruz.

Google Görüntülü Reklam Ağı 'nda görüntülü reklamlar yayınlıyorsanız, önümüzdeki haftadan itibaren reklamlarınızda +1 düğmesini ve önerileri görmeye başlayabilirsiniz. Kullanıcılar, reklamınızın açılış sayfasını arkadaşlarına ve listelerindeki kişilere tek bir tıklamayla önerebilir.

Görüntülü reklamlara kişisel öneriler eklemek, kullanıcıların reklamcılığı algılama biçimini değiştirme potansiyeli taşır. Kullanıcılar hangi arkadaşlarının ve listelerindeki hangi kişilerin bir sayfayı aktif olarak desteklemeyi seçtiğini görebildiğinde, görüntülü reklam çok daha güçlü hale gelir.

Örneğin, indirimli uçuşlarla ilgili bir reklam gören Elif'i ele alalım. Arkadaşlarının benzer indirimlerden yararlanabileceğini düşünerek reklamı +1'ler. Artık Elif'in arkadaşları ve listesindeki kişiler Google'a giriş yapıp indirimli uçuş reklamlarını gördüklerinde, reklamın alt kısmında Elif'in resmiyle birlikte, reklamı +1'lediğini belirten bir not görürler.



+1 düğmesi ve öneriler, görüntülü reklamların alt kısmında görünür ve ardından, görüntüleyen kişi reklamın üzerine gelinceye dek yavaşça kaybolur. Yer paylaşımları, görüntüleyen kişinin "x" işaretini tıklamasıyla da kapanabilir.

Suzan'ın arkadaşlarının ve listesindeki kişilerin reklamı görme olasılıkları da daha yüksek olacaktır. Bir arkadaştan gelen öneri son derece güçlü bir alaka düzeyine işaret ettiğinden, Google Görüntülü Reklam Ağı, önerilen reklamlara, bu reklamları bir arkadaşın ziyaret ettiği herhangi bir sayfa için açık artırmaya dahil ederek ekstra destek sağlar. Elbette, belirli yerleşimleri veya kitle segmentlerini (ilgi alanı kategorileri ve yeniden pazarlama listeleri dahil) hedefliyorsanız, reklamlarınız yalnızca söz konusu sınırlamalara uyan sayfalarda gösterilir. Ayrıca, reklamlarınız hariç tutulacaklar listesindeki bir yerleşimde veya kategoride hiçbir zaman gösterilmez.

Bir reklamın üzerindeki +1'in, reklamın açılış sayfasına karşılık geldiğini unutmayın. Dolayısıyla, +1'in bir arama sonucu sayfası, web sitesi ya da görüntülü reklam üzerinde olması önemli değildir. Tek bir +1, nerede göründüğünden bağımsız olarak web genelinde aynı içeriğe uygulanır.

Google Görüntülü Reklam Ağı'nda (GDN) +1 düğmesi, resim reklamlara, animasyonlu GIF reklamlara, flash reklamlara ve Görüntülü Reklam Oluşturucu reklamları ile belirli bir mobil envantere (İNG) eklenecektir. Ayrıca +1 düğmesini, GDN kapsamında veya GDN kapsamı dışında yayınlanabilen DoubleClick Zengin Medya reklamlarınıza da dahil edebilirsiniz.

+1 düğmesini ve reklamlarınızla ilişkili önerileri istediğinizden emin değilseniz, bugünden itibaren, AdWords'te kampanya ayarlarına giderek kampanya düzeyinde bu uygulamanın kapsamı dışında kalmayı seçebilirsiniz.

Reklamları +1 düğmesini kapsayacak şekilde tasarlama ve Google Reklamları simgesinin yeni yeri ile ilgili daha fazla bilgi için AdWords yardım merkezi'ni ziyaret edebilirsiniz. +1 düğmesi ile +1 düğmesinin reklamlarınızı ve arama sonuçlarınızı nasıl etkilediği konusunda daha fazla bilgi edinmek için +1 düğmesi sitemizi ziyaret edebilirsiniz.

Yayınlayan: Eider Oliveira