Bir AdWords hesabının temel optimizasyon işlemleriyle ilgili ipuçları konulu kısa dizimizin sonuna geliyoruz. Bundan önceki makalelerde bir hesabın yapısı, etkili reklamlar ve anahtar kelimeler, hedefleme ile bütçe, yerleşim ve teklif verme konularını işledik. Bu sonuç makalesinde, Google tarafından sağlanan kaynakları kullanarak bir reklam kampanyasının performansının nasıl değerlendirileceğine, özellikle AdWords'te dönüşüm izlemeye ve Google Analytics'e kısaca göz atacağız. Ayrıca "Boyutlar" sekmesi altında bulunan raporları yorumlamayla ilgili bazı önerilerde bulunacağız.

AdWords'te dönüşümleri izleme

Bir reklamverenin hesabına baktığınızda, en etkili reklamların veya anahtar kelimelerin hangileri olduğunu (diğer bir deyişle, reklamveren için en faydalı olanların hangileri olduğunu) söylemek bazen zordur. TO, ortalama tıklama başına maliyet gibi, aşağı yukarı aynı gibi görünür. Ancak tüm anahtar kelimeler aynı ölçüde başarılı değildir.

Anahtar kelime A için, ortalama tıklama başına maliyeti 10 kuruş olan 10 ziyaretçinin var olduğunu düşünün. Bu, toplam olarak 1 TL'ye eşittir. İkinci anahtar kelime B için, ortalama tıklama başına maliyeti 20 kuruş olan beş ziyaretçi var olsun. Burada, toplam maliyet 1 TL'dir. Hangi kelime daha etkilidir? "Elbette birincisi" derseniz, her zaman haklı olmazsınız. Birinci kelime sayesinde gelen 10 ziyaretçiden hiçbiri alışveriş yapmazken, ikinci kelimeyi tıkladıktan sonra gelen beş ziyaretçiden üçü alışveriş yaptıysa ne olacaktır? Açık bir şekilde, ikinci kelime kullanılarak reklam vermenin maliyetleri bir sonuca daha çok hizmet eder.

Dönüşüm izlemeyi veya bir istatistik programını kurmadıysak bunu hiç bilemeyiz: Dönüşüm izleme sayesinde, tüm kampanyalar, reklamlar ve anahtar kelimelere ait alakalı verileri AdWords hesabınızda görebilirsiniz. Dönüşüm izlemeyi kurmanın ayrıntılarına burada girmeyeceğiz (bu işlevle ilgili bilgi edinmek için Yardım Merkezi'ndeki bu makaleyi okuyabilirsiniz), ancak bazı genel önerilere göz atacağız:

Dönüşüm, mutlaka bir satın alma demek değildir. Dönüşüm bir ziyaretçini web sitenizde yaptığı ve onun bir müşteriye dönüşebileceğine inanmanıza yol açan tüm işlemlerdir. Bu, reklamın tıklanmasının sizin için yararlı olduğu anlamına gelir. Bu tür bir işlem, örneğin, İlgili Kişiler sayfanızın görüntülenmesi olabilir. Bu durumda söz konusu sayfaya bir izleme kodu yerleştirebilirsiniz.
● Reklamınızın hedef sayfasına bir izleme kodu yerleştirmeyin. Bu durumda, tıklama sayısı dönüşüm sayısına eşit olur. Bu da, bu tür bir istatistiği işe yaramaz hale getirir.
● Formların doldurulduğu yeri izliyorsanız, formun gönderilmiş olduğunun onaylandığı sayfaya bir izleme kodu ekleyin.
● Dönüşüm izleme sonuçlarına göre, daha az etkili anahtar kelimeleri duraklatabilir veya bu anahtar kelimelerin tekliflerini düşürebilirsiniz. Diğer yandan iyi dönüşüm sağlayan anahtar kelimeler, daha sık gösterilebilir. Aynısı, görüntülü reklam ağındaki web siteleri için de geçerlidir.
● Genel kanının aksine, dönüşüm izleme değişken sipariş fiyatı ile birlikte kullanılabilir.
● Dönüşümle ilgili veriler elde etmeye başlar başlamaz, sistemin, reklamcılık faaliyetlerinizi daha kârlı hale getirecek şekilde dönüşümlere yol açma olasılığı en yüksek olan tıklamalara odaklanmasını sağlamak için Geliştirilmiş TBM'den yararlanın. Bu işlevi, dönüşümleri Google Analytics'ten aktarsanız bile kullanabilirsiniz. İşe yarayan yönlendirmeler üzerinde daha da fazla yoğunlaşmak istiyorsanız Dönüşüm Optimize Edici'yi kullanın.

Google Analytics

Google Analytics web siteleriyle ilgili her türden istatistiği toplamak için tasarlanmış kapsamlı bir ücretsiz yazılımdır. Gerçekten de bu ürünle ilgili, bir kitap değilse de, ayrı bir makale yazılmalıdır. Bu çok kapsamlı bir iş olacağından, burada Google Analytics'in kullanımıyla ilgili bazı ipuçları vermekle yetineceğim:
● Google Analytics hesabınız yoksa, doğrudan AdWords hesabınızda "Raporlar ve Araçlar" sekmesi altındaki "Google Analytics" bağlantısını tıklayarak bir tane oluşturabilirsiniz. Ücretsizdir.
● Google Analytics'te Hedefler belirlediğiniz durumda, bu hedefleri hesaplarınız birbirine bağlıysa AdWords'teki Dönüşümler'e aktarabilirsiniz ("Dönüşümler" sayfası).
● Yönlendirme kaynaklarının performansını belirlemek için en kullanışlı parametrelerden biri Hemen çıkma oranıdır. Hemen çıkma oranı en düşük ziyaretçileri hangi türde web sitelerinin çektiğini anlamaya çalışın ve görüntülü reklam ağındaki kampanyalara benzer web siteleri ekleyin ("Manuel reklam yerleşimi").

Boyutlar

Rapor Merkezi'ndeki raporların çoğu "Kampanyalar" altındaki "Boyutlar" sekmesine taşındı. Bu sekme hesapta her zaman hemen görünmeyebilir. Bazen, tüm sekmelerin sağındaki oku tıklamanız gerekir. Aşağıda, şu anda yapabileceğiniz işlemlere örnekler verilmiştir:
Coğrafi rapor'u görüntüleyebilirsiniz. Reklamınız belirli bölgelerde etkisizse (düşük TO veya performans puanı), o bölgeleri kampanyanızın coğrafi hedeflemesinden hariç tutabilirsiniz.
Günün saati raporunu görüntüleyebilirsiniz. Burada reklamınızın gün içinde en etkili olduğu saati saptayabilir, reklam gösterimi planlama işlevini kullanabilir ve ayrıca tıklama başına maliyet teklifini, reklamın performansının düşük olduğu saatlerde azaltabilir, reklamın etkili olduğu saatlerde ise artırabilirsiniz.
Demografi raporunu görüntüleyebilir ve kampanyanız için demografik pazarlama planı geliştirmek üzere kullanabilirsiniz.

Şimdi, temel hesap optimizasyonuyla ilgili dizimizin sonuna geldik. Artık bir hesap oluşturabilir ve performansını izleyebilirsiniz. Bu hesapta, gelecekte mutlaka ele alacağımız daha karmaşık işlemler yaparak, reklamcılık etkinliğinizi geliştirmeye ve bu etkinliğinizin kapsamını genişletmeye devam edebilirsiniz. Güncellemeler için blogumuzu izleyin!

Aleksei Petrov, Inside AdWords Ekibi