Birkaç hafta önce, Baş Ekonomi Uzmanımız Hal Varian ortalama konum metriğini anlama (İNG) ile ilgili bir gönderi hazırlamıştı. Hal’in açıkladığı gibi, reklamlarınızın 1 numaralı konumda arama sonuçlarının yukarısında görünmesi ile 1 numaralı konumda yanda görünmesi arasında büyük bir fark vardır.  Hal şöyle diyor: “Ortalama olarak, arama sonuçlarının yukarısında görünen reklamlar, sağ tarafta görünen reklamlardan önemli ölçüde daha fazla tıklama alma eğiliminde olduğundan bu ayrım önemlidir.”  
Bu “önemli ayrımı” göz önüne alarak, yeni “Üst ve yan” AdWords rapor segmentini kullanıma sunduğumuzu bildirmekten heyecan duyuyoruz.

Bu haftadan başlayarak, reklamlarınızın Google arama sonuçlarının yukarısında ve yanında nasıl performans gösterdiğini görmek için “Üst ve yan” rapor segmentini kullanabilirsiniz.  Bu yeni bilgiler sayesinde, reklamlarınızın yerleri ile aldıkları tıklamalar ve dönüşümler arasındaki ilişkiyi daha derinlemesine inceleyerek arama ağı kampanyalarınızı daha iyi optimize edebilirsiniz.  Marka reklamverenleri de artık önemli marka terimlerinin arama sonuçlarının yukarısındaki reklamları ne zaman ve nerede tetiklediğini daha açık şekilde görebilirler.

"Üst ve yan" verileri nasıl görüntülenir?

Performans verilerinizi, reklamlarınızın Google ve Arama Ağı İş Ortağı arama sonuçları sayfalarında nerede göründüklerine bağlı olarak bölümlere ayırmak için, veri tablonuza “Üst ve Yan” segmentini eklemeniz yeterlidir. Bunu aşağıda belirtilen şekilde yapabilirsiniz:

1. AdWords hesabınızın Kampanya, Reklam grupları, Reklamlar veya Anahtar kelimeler sekmesini seçin.
2. Veri tablonuzun yukarısındaki araç çubuğunda Bölümlere ayır düğmesini tıklayın.
3. Açılır menüden Üst ve yan'ı seçin. Sonuçlar, her bir reklamınızın altındaki satırlarda gösterilir.


Üst reklam konumu raporlaması ve üstteki reklamlarınızın gösterimlerini artırma ile ilgili daha fazla bilgi edinmek için AdWords Yardım Merkezi’ni ziyaret edebilirsiniz.

Andrew Truong, Inside AdWords ekibi