Mayıs (İNG) ayında sizlere, tablet cihaz hedefleme seçeneklerinin kısa bir süre içinde kullanıma sunulacağını bildirmiştik. Tablet cihaz hedefleme seçeneğini artık tüm reklamverenlerin kullanabileceğini duyurmaktan heyecan duyuyoruz. Tablet cihaz hedefleme, reklamverenlere tablet cihazları hedeflemek ve bu cihazların sayısı giderek artan kullanıcılarına etkin bir şekilde erişmek için daha hassas bir kontrol olanağı sağlayan yeni bir AdWords kampanya hedefleme seçeneğidir.

Yeni "Tam işlevli tarayıcılara sahip tablet cihazlar" hedefleme seçeneğini, AdWords hesabınızdaki Ayarlar sekmenizin "Ağlar ve Cihazlar" bölümünde bulabilirsiniz. Eskiden, "Mobil cihazlar" altında yalnızca Apple iPad cihazları hedefleyebiliyordunuz. Bu yeni tablet cihaz hedefleme seçeneği ise, tablet cihazları ayrı bir cihaz kategorisi düzeyine yükseltiyor ve reklamlarınızla tüm tablet cihazları hedeflemenize olanak sağlıyor. Ayrıca, yeni tablet cihaz hedefleme seçeneği, belirli işletim sistemlerini de seçebilmenizi sağladığı için daha ayrıntılı bir kontrol olanağı sunuyor. Örneğin, reklamlarınızı yalnızca Apple iPad cihazlarda görüntülemek için cihaz hedefleme ayarı olarak "Tam işlevli tarayıcılara sahip tablet cihazlar"ı ve işletim sistemi ayarı olarak "iOS"yi seçersiniz. Tablet cihaz hedefleme, başlangıçta yalnızca Apple cihazlar için kullanıma sunuldu, ancak pek yakında, reklam sunumunun kapsamını diğer spesifik cihazları içine alacak şekilde genişleteceğiz.



Bu seçenek kullanıma sunulduktan sonra, reklamlarınız tablet cihazlarda otomatik olarak yayınlanmaya başlayacak ve sizin başka herhangi bir işlem yapmanız gerekmeyecek. Kampanyalarınız daha önce Apple iPad cihazları hedefliyorduysa, biz reklam sunma seçeneklerimiz arasına başka tablet cihazları ekledikçe gösterimler ve maliyetlerde bir artış fark edebilirsiniz. Reklamlarınızın tablet cihazlarda görüntülenmesini istemiyorsanız, bu adım adım talimatları uygulayarak tablet cihaz hedefleme ayarlarınızı değiştirebilirsiniz.

Önümüzdeki iki yılda kullanıcılara ulaşması beklenen 165 milyondan fazla tablet cihaz ile (İNG) tablet cihazların benimsenmesi ve kullanımındaki hızlı büyümenin, pazarlamacılara, tüketicileriyle daha etkili ve alakalı yollardan bağlantı kurmak için önemli bir fırsat sunacağına inanıyoruz. Bu yeni tablet cihaz hedefleme seçeneğinin, söz konusu fırsatı daha iyi bir şekilde değerlendirmenize yardımcı olacağını umuyoruz.

Surojit Chatterjee, Ürün Müdürü, Google Mobil Reklamlar