Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Ramazan ayı süresince gerçekleşen dönemsel trendlerden yararlanarak Google reklamlarınızın performansını nasıl artıracağına göz atacağız. Google Görüntülü Reklam Ağı ile, reklamlarınızın:
• belirlediğiniz temaları içeren sayfalarda yayınlanmasını
• belirlediğiniz sitelerde, ya da belirlediğiniz “konu”lardaki site gruplarında yayınlanmasını
• belirlediğiniz ilgi alanlarındaki kişilere gösterilecek şekilde yayınlanmasını
sağlayarak, arama kampanyanızın etkisini artırabilirsiniz.

Dilerseniz Ramazan Ayı’na özgü trendleri inceleyerek ipuçlarına geçelim...
-İçeriğe Dayalı Hedefleme: Ramazan ayı geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Ağustos ayını kapsıyor. Geçen yıl bu dönemde “yemek tarifi ” ve “şeker” gibi kelimelerin arama miktarlarında hızlı bir artış görmekteyiz.

İnternet kullanıcılarının yemek tarifleri ile ilgili artan taleplerinden yararlanmak için, İçeriğe Dayalı Hedefleme Aracı kullanarak, yemek / yemek tarifi temalı sayfaları hedefleyebilir ve reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz.

Benzer olarak Ramazan ayının özellikle başlangıcında, bu döneme özel “ramazan”, “oruç”, “iftar”, “sahur” gibi temalardan da yararlanabilirsiniz. Ramazan ayına özel kampanyalarınızın kısa sürede hızlıca sonuç verebilmesi için kampanyaya yüksek tekliflerle başlayıp, daha sonra tekliflerinizi düzenlemenizi öneririz.

-Konu Hedefleme: Bir önceki ipucunda da olduğu üzere, yılın bu döneminde kullanıcıların hangi sitelerde vakit geçireceğini öngörerek reklamlarınızı bu sitelerde yayınlayabilirsiniz. Bu dönem başında bayram tatili odaklı aramaların artması, seyahat sitelerinin de reklamlarınız için uygun olduğuna bir işarettir. Ramazan ayı boyunca internet kullanıcılarının yeme - içme sitelerinde daha çok vakit geçirdiğine değinmiştik, ayrıca alışveriş, oyun, arkadaşlık siteleri ile şehir portali gibi yerel sitelere de talep artacaktır. Peki bu siteleri nasıl hedeflemeliyiz? Kısa sürede reklamlarınızın daha çok bu tip sitelerde yer alması için, bu sitelerin yer aldığı “Konu” ları hedeflemenizi öneriririz. Google Görüntülü Reklam Ağı’nda belirtilen kategorilerdeki siteleri incelemek ve hedeflemek için hesabınızdaki Yerleşim Aracı’nı kullanabilirsiniz.

-İlgi Alanı Kategorileri ile Kitleleri Hedefleme: Ramazan ayı kampanyalarınızda web siteleri ya da web sayfası içeriğini hedefleyebileceğiniz gibi, hedeflediğiniz kitlelere de reklamlarınızı gösterebilirsiniz. İlgi Alanı Kategorileri ile, “yemek ile ilgilenenler”, “seyahat ile ilgilenenler“, “alışveriş ile ilgilenenler” gibi kitleleri kategori listesinden seçerek, bu kullanıcılara reklamlarınızı gösterebilirsiniz.


Bu hedefleme yöntemi ile hazırladığınız reklamlar, bu alanlarla ilgilenen kullanıcılara Görüntülü Reklam Ağı’ndaki web sitelerini ziyaret ederken ulaşacak, kampanyanızın kısa sürede bu ilgili ve aktif kitleye erişmesini sağlayacaktır. Bu sayede, Ramazan ayı süresince ve akabinde yoğunlaşacak trafiği kaçırmazken, kısa sürede sitenize bu kitleyi çekebileceksiniz. Hedeflediğiniz kitlelerin reklamlarınızı belli sayfalarda görmesini isterseniz, İlgi Alanı Kategorileri ile Konu Hedeflemeyi beraber kullanabilir, Seyahat ile ilgilenen kitlelere sadece Seyahat ile ilgili siteler üzerinden ulaşabilirsiniz. Bu tür hedefleme kombinasyonları reklamlarınızın daha özelleşmiş kişilere gösterilmesine olanak verecektir.

-Reklamlarınızın Hazır Olduğundan Emin Olun: Bu dönemde reklam formatlarınıza video ya da banner gibi zengin medya içerikli reklamlarını da ekleyerek, müşterilerinizle etkileşimi artırabilirsiniz.
Ramazan ayı boyunca internet kullanım trendi sadece web siteleri ya da içerik ile sınırılı değildir. Bu dönemde kullanıcıların interneti kullandığı saatlerin de değiştiğini ve önem kazandığını vurgulamak isteriz. Ramazan ayı boyunca İnternet kullanımının yoğun olduğu gece geç ve sabah erken saatlerde reklamlarınızın gösterildiğinden emin olmak için, bu zaman aralığındaki gösterimler veya tıklamalar için daha yüksek tekliflerde bulunabilirsiniz.

Şimdiden Güzel bir Ramazan dileriz.

Aslı Gücüyener, Online Medya Uzmanı