Kısa bir süre önce, Google Görüntülü Reklam Ağı kampanya ayarlarının çalışma şeklinde küçük bir değişiklik yaptık. Bu değişiklik aşağıdaki ölçütlere uyan kampanyaları etkilemektedir:
• Google Görüntülü Reklam Ağı'na dahil edilen kampanyalar
• Yalnızca, en az bir reklam grubundaki anahtar kelimeleri hedefleyen kampanyalar
• "Yalnızca yönettiğim yerleşimlerde, kitlelerde ve konularda bulunan alakalı sayfalar" kampanya ayarına sahip kampanyalar

Arka Plan

Bir Google Görüntülü Reklam Ağı kampanyası oluşturduğunuzda, aşağıdaki iki seçenekten birini tercih edebilirsiniz:
• 1. Ağın tamamındaki alakalı sayfalar
• 2. Yalnızca yönettiğim yerleşimlerde, kitlelerde ve konularda bulunan alakalı sayfalar

1. seçenekte Google, kampanyanızdaki anahtar kelimeleri temel alarak reklamınızı otomatik olarak alakalı web sayfalarına yerleştirir. 2. seçenekte, reklamınızın nerede görüntüleneceği konusunda daha fazla kontrol sahibi olursunuz: Reklamlarınız yalnızca belirtilen yerleşimlerde, kitlelerde veya konularda bulunan alakalı web sayfalarında görünür.

Şu anda, 2. seçeneği belirtmeniz ve yalnızca anahtar kelimeler eklemeniz durumunda, reklamlarınız görüntülenmeye uygun olmaz. Bunun sonucunda, Google Görüntülü Reklam Ağı'nda söz konusu reklam grupları için sıfır gösterim alırsınız.

Örneğin, tenis ayakkabıları sattığınızı ve "spor ayakkabıları", "tenis ayakkabıları" ve "lastik ayakkabılar" anahtar kelimelerini kullandığınızı varsayalım. Yalnızca Görüntülü Reklam Ağı'na dahilseniz ve "Yalnızca yönettiğim yerleşimlerde, kitlelerde ve konularda bulunan alakalı sayfalar" ayarını seçtiyseniz, reklamlarınız yalnızca belirtilen yerleşimlerde, kitlelerde veya konularda görüntülenmeye uygun olur. Herhangi bir konu, yerleşim veya kitle kullanmadığınız için, reklamlarınız Google Görüntülü Reklam Ağı'nda görüntülenmez.

Ne değişecek?


Kısa süre önce yapılan değişiklikle birlikte, ayarlarında bu tür bir çelişkinin olduğu reklamlar, anahtar kelimeleriniz temelinde Google Ağı'nın tamamındaki alakalı sayfalarda görünmeye başlayacak. Yukarıda verilen örneğe başvurursak, reklamlar Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki "spor ayakkabıları", "tenis ayakkabıları" ve "lastik ayakkabılar" ile ilgili sayfalarda gösterilecek.

Bir yerleşim, kitle veya konu eklerseniz, reklamınız bu yerleşim, kitle veya konuda bulunan alakalı sayfalarda görüntülenmeye devam edecek.

Önemli: Bu ölçütlere uyan reklam gruplarının ağın tamamındaki alakalı sayfalarda görüntülenmesi engelleneceğinden, mevcut reklam gruplarında değişiklik yapmanıza gerek yoktur. Daha fazla bilgi edinin

Ayrıca, bu kampanya ayarlarını daha anlaşılır hale getirmek için, ayarları yeniden adlandırdık. Bu iki seçeneği aşağıdaki şekilde değiştirdik:
Reklamları en geniş hedefleme yöntemiyle eşleşen sayfalarda göster / Reklamları yalnızca tüm seçili hedefleme yöntemleriyle eşleşen sayfalarda göster

Değişiklikten Önce / Değişiklikten Sonra


"Ağın tamamındaki alakalı sayfalar" / "Reklamları en geniş hedefleme yöntemiyle eşleşen sayfalarda göster"
"Yalnızca yönettiğim yerleşimlerde, kitlelerde ve konularda bulunan alakalı sayfalar" / "Reklamları yalnızca tüm seçili hedefleme yöntemleriyle eşleşen sayfalarda göster"

Reklamlarınızın nerede görüntüleneceğini kontrol etmeye yönelik kampanya ayarlarımızı ve hedefleme yöntemlerimizi nasıl kullanacağınız konusunda daha fazla bilgi edinmek için, yardım merkezini ziyaret edebilirsiniz.

Andrew Truong, Inside AdWords ekibi