Hedef ister farkındalık oluşturmak ister satışları artırmak olsun, tüm pazarlamacıların ortak bir amacı vardır: Ürünleri veya hizmetleriyle ilgilenme olasılığı bulunan kişilere ulaşmak. Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki içeriğe dayalı hedefleme özelliği sayesinde, alakalı içeriğe göz atarak ilgisini ifade eden kişilere tam o anda ulaşabilirsiniz. Ancak, fotoğraf makinelerine göz atan bir kişi, daha sonra başka bir haber sitesini veya beğendiği bir blogu okumaya geçerse ne olacak? Fotoğraf makinesi satan bir şirketin pazarlamacısı, ürünleriyle ilgilenen bu kullanıcıya reklam göstermek ister, ancak kullanıcının bulunduğu site alakasız olduğu için içeriğe dayalı hedeflemeyi kullanamaz.

Yaklaşık iki yıl önce, Google Görüntülü Reklam Ağı’nda ilgi alanı kategorilerinin bir beta sürümünü duyurmuştuk (İNG). O zamandan beri, yavaş yavaş daha fazla sayıda reklamverene bu özelliği kullanma olanağı verdik. Bugün itibarıyla da ilgi alanı kategorileri artık tüm AdWords reklamverenlerinin kullanımına sunulmuştur. Süreç şöyle işler: Sistemimiz bir kullanıcının ziyaret ettiği sayfaların türlerine, bu sayfaların ne kadar yakın zaman önce ve ne sıklıkta ziyaret edildiğini de dikkate alarak bakar ve ardından o kullanıcının tarayıcısını alakalı ilgi alanı kategorileriyle ilişkilendirir. Siz de bu kategorileri kullanarak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satın alma olasılığı en yüksek olan kullanıcılara reklamlar gösterebilirsiniz. Bu kullanıcılara, içerik açısından alakalı sitelerin yanı sıra Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki tüm site türlerinde de ulaşabilirsiniz.

Ekoturizmden cep telefonlarına kadar, 1000'i aşkın ilgi alanı kategorisiyle, her reklamverenin işletmesine uygun bir kategori bulacağından eminiz. Bu kategorilerle ilgilenen ve Görüntülü Reklam Ağı'nı her gün ziyaret eden 500 milyondan fazla kullanıcıyla, çok fazla sayıda potansiyel müşteriye ulaşabileceksiniz. Her zaman olduğu gibi, yalnızca tıklamalar veya gösterimler için açık artırma fiyatlarında ödeme yaparsınız. Beta sürümden yararlanan reklamverenlerimiz, ilgi alanı kategorilerini kullanarak her türlü amaçlarına başarıyla ulaştılar. Örneğin, bir reklamveren marka sağlamlaştırmayı %40 artırırken, ayakkabı satan başka bir reklamveren satış başına daha düşük bir reklam maliyetiyle %400 daha fazla dönüşüm elde etti.

İlgi alanı kategorilerinden daha çok sayıda reklamverenin yararlanmasını sağlayarak, kullanıcılara en üst düzeyde kontrol ve şeffaflık sağlama sözümüzü tutmuş olduk. Kullanıcılar istedikleri zaman ilgili alanı kategorilerini görüntüleyip düzenleyebilir veya Reklam Tercihleri Yöneticisi yoluyla, kalıcı olarak bütünüyle ilgi alanına dayalı reklamların kapsamı dışında kalmayı seçebilir. Ayrıca, kullanıcılara gördükleri reklamlarla ilgili bildirim ve seçenek sunmak için reklamlarımızı Google Reklamları logosuyla etiketlemekteyiz.

Bu ilgi alanı kategorilerini, reklam kampanyalarınızı geliştirmek için kullanacağınızı umarız. Daha fazla sayıda ilgili kullanıcıya erişmek, ürünleriniz ve hizmetlerinize ilişkin farkındalığı artırmak ve sonuç olarak daha fazla satış elde etmek için ilgi alanı kategorilerini etkili bir yol olarak göreceğinize inanıyoruz. Daha fazla bilgi edinmek için Yardım Merkezimizi ziyaret edebilirsiniz.

Jon Krafcik, Ürün Yöneticisi
Cemal Büyükgökçesu, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.